Bukefalos 28 år!

Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Jag tror dig, det var därför jag inte bara köpte Cuttys påstående utan frågade henne om du/ni alltså då hade fel.

Det har varit så mycket spekulation och desinformation liksom, där folk med olika insyn uttalat sig lika tvärtsäkert.

Fast jag har hört från rätt säkra källor att kfm inte var inblandade i auktionen, dock i den första auktionen som ställdes in.

ST sålde en av sina hästar och löste de skulder som fanns med den så som denna tråd eg handlade om
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Dom var inblandade i det, BAKOM hela händelsen. Dom var DOCK inte aktiva PÅ platsen.
Sten hade fått restriktioner att hästarna SKULLE vara borta från gården senast 18.00 på söndagkväll.

Jag hoppas innerligt att denna händelsen är utagerad! Jag har gett svar på frågor som ställts.

Fast kfm har ju knappast med djurskyddet att göra och det var väl därför hästarna skulle vara borta
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ja som sagt är ju det problemet. Att olika människor, med olika mycket insyn, uttalar sig lika säkert. Men kan säga helt olika saker. Ibland har säkert den ena rätt, ibland den andra - men det att det är så många bud gör att det inte går att bara rakt av tro på allt man hör (läser).

och teoretiskt kan ju KFM varit inblandade även i kulisserna även efter den första, det kan ju finnas mer kortfristiga och mer långfristiga fordringar, och kan t ex ha funnits en påtryckning om att inom X tid skaffa fram mer kapital, även efter första auktionen.

För ST paniksålde ju knappast alla hästarna för han plötsligt kom på att han inte skulle ha hästar mer. Sen är ju anledningen exakt varför ingen annan har med att göra egentligen, vilken tragedi som ligger bakom panikförsäljningen alltså.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ja som sagt är ju det problemet. Att olika människor, med olika mycket insyn, uttalar sig lika säkert. Men kan säga helt olika saker. Ibland har säkert den ena rätt, ibland den andra - men det att det är så många bud gör att det inte går att bara rakt av tro på allt man hör (läser).

och teoretiskt kan ju KFM varit inblandade även i kulisserna även efter den första, det kan ju finnas mer kortfristiga och mer långfristiga fordringar, och kan t ex ha funnits en påtryckning om att inom X tid skaffa fram mer kapital, även efter första auktionen.

För ST paniksålde ju knappast alla hästarna för han plötsligt kom på att han inte skulle ha hästar mer. Sen är ju anledningen exakt varför ingen annan har med att göra egentligen, vilken tragedi som ligger bakom panikförsäljningen alltså.

Jo kfm låg inte bakom denna auktion, däremot har han fått hästförbud vilket flertalet ggr skrivits i tråden och det var orsaken till att hästarna var tvunga att säljas akut

har du företag kan du ganska lätt kolla upp hur situationen ser ut för andra företagare rent skuldmässigt och utmätningsmässigt
 
Sv: Kronofogden på Lambada

KL

Jag trodde mig vara lycklig ägare till ett sto dräktig med Swedish Shave:crazy:

Inklistarat från annonsen.

Nr.9 Exciting Style Swedish Shave

Idag var jag i kontakt med Svensk Galopp. Min Grålle är dräktig med Terroir :confused:

Inte ens samma färg.

Inte heller är jag ensam om detta. Minst en köpare till har köpt "fel betäckning"...
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Gissar på det. 155 plus 158 cm, det kan bli en ponny... I varje fall ej normalstor.

Ess express var också fel på. Shawdon i stället för Terroir. Undrar om den köparen är mer nöjd :confused:

Är det detta som är att köpa grisen i säcken? Inte konstigt att buden uteblev...
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Gissar på det. 155 plus 158 cm, det kan bli en ponny... I varje fall ej normalstor.

Ess express var också fel på. Shawdon i stället för Terroir. Undrar om den köparen är mer nöjd :confused:

Är det detta som är att köpa grisen i säcken? Inte konstigt att buden uteblev...

Du får gärna höra av dig om 'grisen i säcken' blir en liten grålle.. :angel: :love:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Alla "små" hingstar lämnar inte bara små avkommor, beror ju lite på vad som finns bakom.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Nej, precis. Northern Dancer var inte heller så stor och han lämnade bland andra Nijinsky som var stor och som lämnade en del riktigt stora hästar.

Min Donna blir nog inte speciellt stor men jag är lika glad för det. Skulle aldrig vilja ha en bjässe.

KL
Är det någon som vet vid vilken ålder det så kallade "tattarmåttet" stämmer? Jag har liksom aldrig hållit på med så unga hästar, är van att dom kommer in i slutet av sommaren..
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ska göras vid 18 månader enligt vad jag har hört men det finns lite olika uppfattningar vet jag.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ok, då är det ungefär när dom kommer från auktionen. Stämmer bra! Då har Donna 8 månader till innan det stämmer på henne.:p

Hur går det med syrrans häst?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Det går bra (för att helt komma bort från trådens ämne som jag mycket noga aktat mig från att kommentera). Hon är äntligen igång och rids efter helvetes vintern. Hur går det med Donna?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag kommer, nu när det är väder för utflykter. Är ledig nästa vecka.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Vår lilla fröken (som vi för övrigt tänker döpa om) hade heller inga maskar. Hon är lite försiktig vid hantering men backar efter oss och vill bli kliad:love:
Jämfört med henne är vår Terrorist en jätte.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 180
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 896
Senast: WBanna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 590
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp