Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har hållit sig tyst i nästan tre år. Jag fattar inte varför han hörde av sig nu. Han är iallafall blockad på både instagram och facebook. Mamma, mormor och min vän är vansinniga över vad han har gjort så om jag skulle "glömma" hur det kändes så kommer inte de att göra det utan påminna mig. Jag är också arg på honom! Det var så jävla fult och fegt gjort att jag kan inte fatta att det är sant
 
Jag vill ha mat men jag har redan ätit för mycket idag och om jag börjar äta kommer jag inte att kunna sluta utan det kommer att bli hetsätning av det :(
 
Jag går hela dagen och längtar efter kvällen men när kvällen äntligen kommer för den bara med sig ångest och panik. Jag vill bara somna och aldrig mer vakna
 
Mormor insisterar på att vi ska hämta mat från pizzerian. Jag vill inte. Jag kommer att få extrem ångest ikväll om jag äter sådant för jag har redan ätit flera mackor med skagenröra och det är massor av kalorier i det
 
Beställde en kycklingrulle. Det är ju sås och bröd men förutom det så känns det som att det är ganska nyttigt. Men jag kommer ändå att få ångest :(
 
Varför gjorde han så :cry: det var han som började flirta, som ville prata och träffas osv. Hur kunde han vara elak?

Han har sina egna problem och sin egen livsresa som gör att han gör de val han gör. De är djävligt kassa och de valen har sårat dig. Jag tror inte han gjorde det för att vara elak, men det spelar ju dig mindre roll för det gör lika ont ändå.

Du behöver inte oroa dig för maten, även om det känns kaos nu. Det kommer att rätta till sig när du mår bättre. En sak i taget.

Beklagar sorgen efter en saknad fyrtassad vän.
 
Han har sina egna problem och sin egen livsresa som gör att han gör de val han gör. De är djävligt kassa och de valen har sårat dig. Jag tror inte han gjorde det för att vara elak, men det spelar ju dig mindre roll för det gör lika ont ändå.

Du behöver inte oroa dig för maten, även om det känns kaos nu. Det kommer att rätta till sig när du mår bättre. En sak i taget.

Beklagar sorgen efter en saknad fyrtassad vän.
Han sa själv hur fegt och taskigt han skötte uppbrottet förra gången, och så gör han exakt samma grej fast ännu värre denna gången eftersom han samtidigt träffar en annan så denna gången var han rutten mot två på samma gång.

Just nu känns det som att om jag får kontroll på maten så får jag kontroll på livet. Jag vet rent logiskt att det inte är så, men jag har inget annat jag kan kontrollera. inte ens maten kan jag kontrollera för de hade tårta och godis hos mormor :(

Tack. Jag saknar henne :cry:
 
Han sa själv hur fegt och taskigt han skötte uppbrottet förra gången, och så gör han exakt samma grej fast ännu värre denna gången eftersom han samtidigt träffar en annan så denna gången var han rutten mot två på samma gång.

Just nu känns det som att om jag får kontroll på maten så får jag kontroll på livet. Jag vet rent logiskt att det inte är så, men jag har inget annat jag kan kontrollera. inte ens maten kan jag kontrollera för de hade tårta och godis hos mormor :(

Tack. Jag saknar henne :cry:

Ätstörning funkar ju så. Det är en av de få saker vi tycker vi kan styra över, och det ger en sådan (bedräglig) kick att göra det. Men det är inte det vi egentligen vill styra.
 
Jag tror ingen av oss kan styra våra liv.

Vi kan fundera ut vilken riktning (lägenhet i NY eller torp i Jämtland) men sedan behöver vi hitta möjligheten att våga ge oss i kast med livet, ta tillvara chanser, prova, misslyckas och prova igen.
Jag vill bara leva i min egen lilla bubbla med djuren, men det går inte när jag inte tycker att det är roligt längre. Försöker jag tvinga mig så kommer ångesten som ett brev på posten. Jag vill gå promenader och träna med hundarna och kela med marsvinen och bygga ett palats till dem men inget är roligt längre :cry: Just nu har jag inga känslor alls förutom ångest. Allting är bara tomt
 
Jag vill bara leva i min egen lilla bubbla med djuren, men det går inte när jag inte tycker att det är roligt längre. Försöker jag tvinga mig så kommer ångesten som ett brev på posten. Jag vill gå promenader och träna med hundarna och kela med marsvinen och bygga ett palats till dem men inget är roligt längre :cry: Just nu har jag inga känslor alls förutom ångest. Allting är bara tomt

Men livet skiftar. En dag var hästarna mer tungt måste än rolig hobby. Då slutade jag. Jag kanske börjar igen. Eller kanske inte. Vi behöver inte gilla samma saker genom hela livet. Det är OK att sörja och gå vidare, eller bara ge sig i kast med något annat. Vissa tycker samma livet igenom, andra ändrar sig. Det är OK vilket som.
 
Men livet skiftar. En dag var hästarna mer tungt måste än rolig hobby. Då slutade jag. Jag kanske börjar igen. Eller kanske inte. Vi behöver inte gilla samma saker genom hela livet. Det är OK att sörja och gå vidare, eller bara ge sig i kast med något annat. Vissa tycker samma livet igenom, andra ändrar sig. Det är OK vilket som.
Men jag har inget annat än mina djur :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 913
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 008
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
603
· Visningar
43 441
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp