Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När du har lärt dig hantera din ångest så kommer det bli mycket lättare att äta okej och göra det du vill under dagen, då är det du som styr istället för ångesten. Det är såklart inte lätt (då hade du redan varit klar med den resan) men jag tror på dig!

Är mat och att ta hand om djuren det enda där självdisciplinen är ett hinder eller är det ett allmänt problem du har?
Det är ett allmänt problem med allting, men djuren och maten är viktigast tycker jag. Jag klarar ibland att planera en ny rutin, men det går aldrig att hålla längre än någon dag oavsett hur lätt den är
Bestraffa ångest är inte vägen. Du kommer ha ångest ändå.
Jag vet. Ångesten kommer jag troligen få leva med resten av livet så det är bara att vänja sig
 
Det är ett allmänt problem med allting, men djuren och maten är viktigast tycker jag. Jag klarar ibland att planera en ny rutin, men det går aldrig att hålla längre än någon dag oavsett hur lätt den är

Jag vet. Ångesten kommer jag troligen få leva med resten av livet så det är bara att vänja sig

Kan du ställa alarm på mobilen för de saker du tycker du vill få rutin på? Och ha det så varje dag?
 
För att jag klarar inte att vara som jag vill

Det är det inte många som klarar... dom flesta skulle nog vilja vara «bättre» på något vis. Men man är inte oduglig för det.

Livet ÄR svårt. Och du har varit igenom en massa riktigt jobbiga saker det senaste året. Men jag tycker du har klarat dig riktigt bra.
 
Imorgon ska Poppy till veterinären för hon är halt. Har redan ångest för det slutar i princip aldrig bra för mina djur som blir sjuka :(
 
Tack! Med tanke på hennes raser så ligger patella luxation eller annan knäskada nära till hands och min förra hund med patella luxation fick avlivas :cry:
 
Har panik inför imorgon. De kommer säkert inte att hitta något fel alls eller så är det något fel som inte går att åtgärda och jag får avliva Poppy också som mina förra två hundar :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 866
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
279
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
586
· Visningar
41 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp