Macken *ULVLEK*

Jag såg ingen anledning att ändra mig bara för att du försöker lika boss.

Hur fick du förresten det till att jag ondförklarade dig? Att jag ansåg du kunde vara ond var klart men att jag pekade ut dig som ond var väl till att ta i lite väl mycket? När du höll på som värst började jag misstänka dig.
jag hade ju lusläst tråden för att ha koll på vilka som tyckte något om Snurrfian och visste att du bara haft ett enda inlägg under dagen på morgonen, där du inte andades en stavelse om Snurrfian alls ( det var där jag la till ond siare? bakom dig )
Ungefär precis så, just nu säger inte lynchen mycket men att gå tillbaks till den senare när vi vet mer är kan ge mycket.

Utifrån röstresultatet skulle jag gärna vilja syna Thoora, Hjärtat och Art, om Art är ulv kan dessa röster vara ett sätt att rädda henne, tyvärr spånar jag här och försöker bara gissa något utifrån röstningen.
Under Dagen så hade jag ögonen på Habina som jag tyckte var rätt snabb att godförklara cirkus, där hade jag henne som ulv( som ju visste rollen troligen) eller ond siare-
men sedan gjorde hon också en kontroll av snurrfian som slutade med att hon avskrev henne som skum, så då blev hon god siare för mig under dagen eftersom INGEN annan alls utom jag och Habina verkade anföra något särskilt om Snurrfian, så blev det så.
Sedan kom du in rätt nära dl och skrev.

Jag hade planerat att ha gott om tid idag, men jag åkte och köpte ett släp istället och det tog en stund. Har dock dubbelt så lång tid som igår. Om jag överlever kvällen så återkommer jag med mer teorier. Det jag kan säga nu är att jag släpper misstankarna mot Snurris, hennes förklaring om gårdagens röst lät mer begriplig, och helt förklarlig.

Jag kommer förmodligen koncentrera mig på röstningen igår när det gäller min röst, återkommer om det.
Och eftersom jag var mitt uppe i röstningsfunderingar och formuleringar, så tolkade jag detta som någon som haft lite koll på vad som skrivits under dagen och passade på att flyta med lite snyggt för att verka god. Sedan la du din röst på Artline som jag hade som en trolig jägare, el iaf god, med tanke på de två konstiga förstaDL rösterna, så då blev du ännu skummare i mina ögon
Efter hjärtat åkt ut så skrev du:

Eller mot dig....

Du har rätt usel statistik hittills...
och jag accepterar visst en granskning, min röstning första två dl var eh ...:o urusel
Men då du just då var skum/ond i min bok som jag trodde hade koll på att jag var bybo som fått dagens spioninfo, så tog jag din mycket direkta mening som ett klart försök att misstänkliggöra mig.
kommentaren nedan fick mig att tro ond som försöker verka god. Som själv hade röstat på en annan (troligt) god och undvikit att rösta ut hjärtat.

Jag blev lite rädd när "drevet" kom igång mot hjärtat, måste läsa igenom leken igen, skumläste för att komma ifatt. Vad hände där egentligen?

Sedan läste jag igenom allt igen och då kom jag ju på att Habinas lilla fundering om Snurrfian samt icke-skum förklaring var nog inte vad en god siare hade skrivit, utan att det nog snarare var din formulering som tydde på det.
Jag menade bokstavligen inte att du skulle sia mig, utan det var mer en hint till dig att jag uppfattat att du kunde sia.
Sedan ångrade jag den kommentaren flertalet gånger, var rädd att jag pekat ut dig allt för väl så även de onda kunde räkna ut det:crazy:

Fast samtidigt var det ju lysande att du siade mig just den natten iom att omvandlingen skedde, så det inte behövde råda något tvivel för din del att jag fortfarande var god:)
 
Det var kroken!
Tur att du var god på den tiden som du nappade på betet ;)

Vad svårt det måste ha varit att ha en roll och VETA att du kan bli omvandlad. jag undrar hur jag hade spelat då. För nuet eller för senare.

jag tycker att du gjorde det bra

Jodu. Jag funderade mycket på hur jag skulle göra. Spela så god jag kunde och försöka bli käkad så fort som möjligt eller försöka bli lynchad. :p Bestämde mig för att försöka vara god, lyckades trassla till det ordentligt i första lunch och sedan gick det bara utför. :rofl:

Tyckte dock det var lite taskigt att jag blev omvandlad när jag äntligen lyckades hitta en bra teori helt på egen hand. Som dessutom visade sig vara rätt. :laugh:
 
jag hade ju lusläst tråden för att ha koll på vilka som tyckte något om Snurrfian och visste att du bara haft ett enda inlägg under dagen på morgonen, där du inte andades en stavelse om Snurrfian alls ( det var där jag la till ond siare? bakom dig )

Under Dagen så hade jag ögonen på Habina som jag tyckte var rätt snabb att godförklara cirkus, där hade jag henne som ulv( som ju visste rollen troligen) eller ond siare-
men sedan gjorde hon också en kontroll av snurrfian som slutade med att hon avskrev henne som skum, så då blev hon god siare för mig under dagen eftersom INGEN annan alls utom jag och Habina verkade anföra något särskilt om Snurrfian, så blev det så.
Sedan kom du in rätt nära dl och skrev.


Och eftersom jag var mitt uppe i röstningsfunderingar och formuleringar, så tolkade jag detta som någon som haft lite koll på vad som skrivits under dagen och passade på att flyta med lite snyggt för att verka god. Sedan la du din röst på Artline som jag hade som en trolig jägare, el iaf god, med tanke på de två konstiga förstaDL rösterna, så då blev du ännu skummare i mina ögon
Efter hjärtat åkt ut så skrev du:


och jag accepterar visst en granskning, min röstning första två dl var eh ...:o urusel
Men då du just då var skum/ond i min bok som jag trodde hade koll på att jag var bybo som fått dagens spioninfo, så tog jag din mycket direkta mening som ett klart försök att misstänkliggöra mig.
kommentaren nedan fick mig att tro ond som försöker verka god. Som själv hade röstat på en annan (troligt) god och undvikit att rösta ut hjärtat.



Sedan läste jag igenom allt igen och då kom jag ju på att Habinas lilla fundering om Snurrfian samt icke-skum förklaring var nog inte vad en god siare hade skrivit, utan att det nog snarare var din formulering som tydde på det.
Jag menade bokstavligen inte att du skulle sia mig, utan det var mer en hint till dig att jag uppfattat att du kunde sia.
Sedan ångrade jag den kommentaren flertalet gånger, var rädd att jag pekat ut dig allt för väl så även de onda kunde räkna ut det:crazy:

Fast samtidigt var det ju lysande att du siade mig just den natten iom att omvandlingen skedde, så det inte behövde råda något tvivel för din del att jag fortfarande var god:)
Det var en miss att jag siade dig jag hade messat om det för säkerhets skull, hade planerat att gå igenom leken för att se vem jag egentligen ville sia men hann inte före DL. Röstade på samma som jag siade första DL för att kunna skriva diskret om det och så kommer du och dundrar på som en ångvält om det ;)

Jag hade verkligen planerat att vara aktiv i leken på kvällen, men transporten kom i mellan.
 
Q Hur kan du utpeka mej som ond siare utifrån bristen på inlägg om Snurris? Jag hade knappt hunnit skriva något alls i leken.
 
Det var en miss att jag siade dig jag hade messat om det för säkerhets skull, hade planerat att gå igenom leken för att se vem jag egentligen ville sia men hann inte före DL. Röstade på samma som jag siade första DL för att kunna skriva diskret om det och så kommer du och dundrar på som en ångvält om det ;)

Jag hade verkligen planerat att vara aktiv i leken på kvällen, men transporten kom i mellan.
Ja men slutet gott allting gott , eller hur?:)
Det är klart att IRL ställer till det ibland
 
nu hade jag facit och det underlättar, men håller med om att jag iaf börjat fundera över det om jag sett det inlägget utan info.
Och det var lite det inlägget jag försökte se om @Habina skulle våga komma dragandes med:devil:
men se det lyckades jag inte med:p

Klart jag inte gjorde! Det var ju solklart efter det inlägget vilken roll cirkus hade och som god (erhm) ville jag ju inte outa ängeln. ;)

För övrigt min allra sämsta lek någonsin. Tror jag hade gjort mer nytta för ulvarna om jag åkt i dl1... Värst var det väl när jag insåg att ingen i lyan hade riktigt tid att leka... :(

Men tack @Blacksmithfarm för ett roligt tema och en bra lek och grattis goda! :)
 
Klart jag inte gjorde! Det var ju solklart efter det inlägget vilken roll cirkus hade och som god (erhm) ville jag ju inte outa ängeln. ;)

För övrigt min allra sämsta lek någonsin. Tror jag hade gjort mer nytta för ulvarna om jag åkt i dl1... Värst var det väl när jag insåg att ingen i lyan hade riktigt tid att leka... :(

Men tack @Blacksmithfarm för ett roligt tema och en bra lek och grattis goda! :)
Så dåligt spelade du inte :) Förutom rösten på mig istället för Klara mot slutet :p
 
Q Hur kan du utpeka mej som ond siare utifrån bristen på inlägg om Snurris? Jag hade knappt hunnit skriva något alls i leken.
Alltså jag hade dig som trolig god siare först när jag fick spioninfon IOM att du röstat på snurrfian dagen innan. Men du skrev ingenting om henne alls förrän precis innan DL och då hade ju Habina seglat upp som trolig siare. Jag hade dig som siare av något slag för du pratade om att syna folk
 
Klart jag inte gjorde! Det var ju solklart efter det inlägget vilken roll cirkus hade och som god (erhm) ville jag ju inte outa ängeln. ;)

För övrigt min allra sämsta lek någonsin. Tror jag hade gjort mer nytta för ulvarna om jag åkt i dl1... Värst var det väl när jag insåg att ingen i lyan hade riktigt tid att leka... :(

Men tack @Blacksmithfarm för ett roligt tema och en bra lek och grattis goda! :)
Nåja du lyckades ju få mig att tro du var god ett tag.
 
För er som är nyfikna så kan jag ju posta resterande uppdateringar :)
(skrev de flesta innan lekstart :p)

Roy

Roy jobbar på. Men det är inte lätt att få något gjort med alla kunder som kommer och stör utan att ge någon inkomst. Att Roger inte är den snabbaste på att laga bilar hjälper ju inte det heller. Det är nästan så att kommunens bud på macken är lockande. Kanske skulle de ta och gå med på det ändå?

Då kan Roy äntligen köpa sig sin egen raggarbil och köra runt i.

Videoklipp: Raggarkungen

Budda

Roy är trött. Och när han är trött så är han lättretlig. Budda läser inte av sådana signaler så bra. Katastrofen blir därför ett faktum. Roy slänger ut Budda och menar på att han aldrig köper något, han tar bara upp deras tid. Budda blir sårad och bestämmer sig för att aldrig återvända till macken igen.

Videoklipp:

Milton (kund)
Nu ska de iväg på semester. Då måste man se till att ha en ny full gasoltub i husvagnen. Äntligen ska de fara iväg. Milton ser fram emot resan.
Men Roy ser på frun och barnen att de inte är lika entusiastiska. Han undrar om de kommer tillbaka nästa år eller om de övertalar Milton att ta en flygresa istället.
Videoklipp: Man ska ha husvagn

Och så bonusklipp (medley från skansen :))
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 177
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 435
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 054
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 009
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp