Macken *ULVLEK*

Blacksmithfarm

Trådstartare
- Rooger!
- AAh
- Har du en skeftnyckel?
- Näe, den har ja kastat.



Roy och Roger har en mack tillsammans. Men. Nu har kommunen bestämt att macken behöver rivas, så att de kan bygga en ny väg där.
Detta klyver det lilla samhället i två delar. De som vill ha kvar macken (Roy, Roger och deras stamkunder) och de som vill ha en ny väg (kommungubbar, mutade journalister)
För att kommunen ska kunna genomföra sin plan så måste de informera Roy och Roger och få dem att skriva på ett köpekontrakt. Dessutom jobbar de, tillsammans med sin mutade journalist för att övertala stamkunderna på macken att gå över till deras sida.

REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll.


*Röster
Läggs i fetstil typ "Blacksmithfarm röstar på Sasse"
BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat är okej).
Röster får ändras fram till deadline.
Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
Man får heller inte rösta på sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.
 
Senast ändrad:
Deltagare:
  1. quarter4ever
  2. Novali01
  3. Lobelia
  4. Hjartagna
  5. Snurrfian
  6. Artline
  7. bollen__
  8. cirkus
  9. Habina
  10. Mirtai
  11. Klara
  12. thoora


GODA


Roy (ängel) NattDL
Tillsammans med sin bror Roger äger han macken. Han gör allt han kan för att få behålla det liv han har vant sig vid.
Får varje natt skydda en deltagare mot ulvarnas attack. Kan ta emot ett meddelande från prästen om denne skickar något. Ängeln får, till skillnad från prästen, rösta på den ulv som biktat sig. Men han måste lista ut vem det är.


Roger (präst) NattDL
Roys bror Roger har också vant sig vid det liv de har, men han brukade drömma om att bli något. Men han har aldrig kommit sig för att göra något av sitt liv. Han är nöjd med sitt jobb på macken.
En av ulvarna ska bikta sig för prästen som då får reda på en ulvs identitet (max en ulv får utnyttja detta). Ulven får inte veta vem prästen är. Prästen får inte rösta på den som har biktat sig. Men prästen får skicka en bön till ängeln där han på ett kryptiskt sätt får vidarebefordra vem som har biktat sig (inga användarnamn får skrivas, max 3 ord)

Den beiga kunden (siare) NattDL
Rolf, aka den beiga kunden, tar inte mycket plats här i världen. Han passerar ofta obemärkt. Detta är en egenskap som inte alltid är så rolig att ha, men den gör att han snappar upp ett och annat som händer om nätterna. Kör en blå 240.
Siaren får varje natt sia en annan deltagare.

Kunden med den vita opeln (bybo som omvandlas om den käkas)
Kunden med den vita opeln är missnöjd med servicen. Hur svårt ska det vara att få tillbaka sin bil?! Än så länge är han tålmodig, men han är svag för kommungubbarnas trakasserier.
Om ulvarna käkar honom så kommer han att byta sida och istället blir det en ulv som dör. LL lottar bland ulvarna.

Budda (jägare) Varje DL (kan alltså ändra sig inför varje DL om den vill det)
Budda är stamkund på macken. Med betoning på stam. Det är sällan han köper något. Men pratar, det gör han desto mer. Budda pratar om torpeder, militäre, ryska ubåtar. Och självklart om sin egen tid som fallskärmsjägare.
Jägaren får välja en deltagare som den drar med sig i döden om den blir dödad. Det inskickade valet gäller och kommer att återanvändas om ingen ändring skickas in.

Kunder (Bybor)
Turbo och konfirmanden, lastbilschauffören, Milton (husvagnsägaren), m.fl
Kunderna tar mackens parti. De vill ha den kvar då de gärna stannar till där och handlar.
Vanliga spelare. Varje natt lottas en spioninfo ut mellan byborna. En bybo kan inte få en spioninfo två nätter i rad om den inte är ensam kvar.


ONDA

Journalist (ond siare) NattDL
Journalisten är mutad av kommungubbarna. Han jobbar för deras sak och snokar omkring för att se om han kan hitta någon värdefull information.
Får varje natt sia en spelare. Känner (vid lekens start) inte till vilka som ingår i lyan och lyan känner inte till journalisten.

Kommungubbar från stadsplaneringskontoret (ulvar) NattDL
Ulrik och Greger mfl.
De har gjort upp en plan för en ny genomfartsled. Men då måste macken rivas. För att inte dra allt för stor uppmärksamhet i media så vill de självklart att Roy och Roger skriver på deras avtal. De jobbar också för att övertala allmänheten om att vägen är ett bra alternativ.
Får varje natt käka en deltagare. En ulv måste bikta sig senast NattDL2 (om prästen fortfarande är med i leken). Då får prästen inte rösta på den biktade ulven.
 
Senast ändrad:
Sådär, nu ska jag skicka ut PM om roller :)

Det kursiva i rollistan är det som hör till rollens funktion (ska lägga in DL för rollerna också, ser att jag missade det...)
 
Kan tillägga att jag ska jobba i eftermiddag/kväll - så det kanske dröjer innan jag kan svara på era eventuella frågor. Men jag ska göra mitt bästa, och så tittar jag in efter jobbet. :)
 
Ingen spion denna gången heller.
En spioninfo utlottas till en slumpvis bybo( dock inte samma två dagar i rad om den inte är ensam bybo kvar)då antar jag att det bara är just en spionrad som avses?
Eller hur ska man tyda en spioninfo?
 
Jag är är hemma igen och är redo för att leka! :D Jag ska bara handlar, skjutsa lite barn och hämta hund som har varit på pensionat... :D
 
Ang prästen får den teoria om den som biktat sig, hålla den som åt det ondare hållet, bara att den inte får rösta på den?
Kan han få med vem han själv är i meddelandet till ängeln? Bara han inte benämner sig själv vid namn? tex : "smeden avslöjar lejonet" i exemplet avses att blacksmithfarm berättar att sasse är ulv?
 
Senast ändrad:
Ang prästen får den teoria om den som biktat sig, hålla den som åt det ondare hållet, bara att den inte får rösta på den?
Kan han få med vem han själv är i meddelandet till ängeln? Bara han inte benämner sig själv vid namn? tex : "smeden avslöjar lejonet" i exemplet avses att blacksmithfarm berättar att sasse är ulv?

När jag var präst härförleden så fick jag inte skriva att jag höll den som biktat sig åt det onda hållet. Jag fick skriva att jag var osäker på den, men inte mer än så. I den leken fanns inte möjligheten att böna till ängeln.
@Blacksmithfarm - hur är det i denna lek?
 
Färgen verkar ha hamnat överallt...

Det är tänkt som cirkus skrivet. Inte rösta på och inte ondförklara.
Säg till om jag ska utveckla mer. Så gör jag det när jag kommit hem till datorn ikväll. :)

Ang prästen får den teoria om den som biktat sig, hålla den som åt det ondare hållet, bara att den inte får rösta på den?
Kan han få med vem han själv är i meddelandet till ängeln? Bara han inte benämner sig själv vid namn? tex : "smeden avslöjar lejonet" i exemplet avses att blacksmithfarm berättar att sasse är ulv?

När jag var präst härförleden så fick jag inte skriva att jag höll den som biktat sig åt det onda hållet. Jag fick skriva att jag var osäker på den, men inte mer än så. I den leken fanns inte möjligheten att böna till ängeln.
@Blacksmithfarm - hur är det i denna lek?



 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 575
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 400
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp