Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

UPPDATERING!

I glädjen över att en av hattfuskarna förts bort av ridande polisen tänkte sig SvartaAnkan inte riktigt för. Hon tog av sig hatten och kastade upp den i luften. Sådant fungerar ju med baseballkepsar och liknande, men knappast med en hatt avsedd för galoppbanan. SvartaAnkan insåg det i samma ögonblick som hatten lämnade hennes hand och ilade mot den förmodade nedslagsplatsen för att fånga hatten. Hatten föll till marken – och kördes över av en moped som kom farande från ingenstans. Mos och marmelad, ingen hattparad!

SvartaAnkan var bybo!

Fjärde loppet går ikväll kl 21.

Natt-DL en timme efter publicerad uppdatering enligt Buke-klockan. Notera alltså att natt-DL hålls redan ikväll.
 
SvartaAnkan. Utan misstankar i stort sett och med bra tankar och teorier.
Inte ett helt ovanligt scenario för lyan. Enda som är bra var att hon inte hade någon viktig specialroll
 
Räknas en röst som kommer in innan natt-dl?
Och där ser jag hur bra jag är med, missat att natt DL inte varit än. :up:

Men som sagt, säkerhetsröst då jag missade att rösta igår, men jag borde hinna in mer idag. :) Om inte annat ger det väl åtminstone NÅT för er andra om mig, eftersom jag inte lär komma med några extremt revolutionerande teorier idag heller, är jag rädd.
 
Det är önskvärt att rösterna kommer efter natt-DL (tillägg: men det står faktiskt inte i reglerna) men jag gissar att Hedinn röstar nu för att vara säker på att hinna eftersom hon väl skrivit att hon ska vara borta. Jag godkänner rösten, men om den som lagt rösten käkas räknas den naturligtvis inte.
Tack för klargörandet @Myrten :)
 
Som jag nämnde i anmälningstråden så ska jag bort idag. Därför tänker jag rösta nu för att vara säker på att hinna. Antagligen hinner jag in framåt kvällen, men jag chansar inte.

Cirkus står fortfarande högt på min misstankelista. Glömmerallt börjar segla upp på den också. Jag tycker GA spelar lite motsägelsefullt. I alla fall när hen tyckte Kinders teorier om mig verkade konstiga och röstade på Kinder utifrån detta. Jag fick det till att hen inte trodde jag var ond då, för att plötsligt igår tvärvända och rösta på mig, men en ganska tunn teori dessutom.

Sedan är jag nyfiken på vad Kinder har för teorier om mig nu, med tanke på hur hon tryckte på om att jag var ond. Hon nämnde ej något om detta igår och röstade inte heller, så lite tankar därifrån skulle jag vilja se.

SookieS vet jag att några satt åt det goda hållet, men efter att hon röstade så klent på mig igår (precis som glömmerallt) så hamnar hon faktiskt åt det onda hållet för mig. Särskilt också eftersom jag uppfattade det som om hon verkligen försökte spä på misstankarna mot mig. Kanske för att jag vore ett enkelt byte då jag redan haft mycket röster på mig i de andra lyncherna. Kanske ser ulvarna sin chans att trycka på om mig för att rädda kollegor. Så har det känts för mig i denna lek i alla fall. Hon försökte även få det till att jag inte försökt leta onda i denna lek, men det sätter jag mig emot totalt för jag har verkligen försökt hitta onda tycker jag. Sen är det visserligen inte så lätt eftersom leken är stor och eftersom det finns en hel del faktorer som försvårar.

Men den som kommer få min röst idag är faktiskt Puff. Detta för att jag tror att det kan ligga något i att Puff är MMs dubbelnick. Det som talar emot detta är ju att Puff var med och röstade ut MM, men det kan ha varit ett högt spel från MM med dubbelnicket Puff för att fria Puff-nicket från misstankar och tankar om sammankopplingar med MM. Och det Capricciosa (tror jag det var) skrev om att Puff skrev tankar om alla nick utom sig själv och MM är en tung faktor i mitt beslut att rösta på Puff. En lätt miss kan jag tänka mig om man har två nick, man brukar ju inte teoria om sig själv.

Dramatik röstar på Puff
 
UPPDATERING!

I glädjen över att en av hattfuskarna förts bort av ridande polisen tänkte sig SvartaAnkan inte riktigt för. Hon tog av sig hatten och kastade upp den i luften. Sådant fungerar ju med baseballkepsar och liknande, men knappast med en hatt avsedd för galoppbanan. SvartaAnkan insåg det i samma ögonblick som hatten lämnade hennes hand och ilade mot den förmodade nedslagsplatsen för att fånga hatten. Hatten föll till marken – och kördes över av en moped som kom farande från ingenstans. Mos och marmelad, ingen hattparad!

SvartaAnkan var bybo!

Fjärde loppet går ikväll kl 21.

Natt-DL en timme efter publicerad uppdatering enligt Buke-klockan. Notera alltså att natt-DL hålls redan ikväll.
Är det bara jag som hör denna slagdänga på autorepeat i högtalarsystemet?
 
Har kollat lite mer på MM och Puffs inlägg och tror verkligen att de hör ihop. Så:
Niyama röstar på Puff
 
Gällande tveksamheterna till att Puff röstade på MM så är det ju inte alls omöjligt, se bara till senaste leken med dubbelnick, där jag satt och diskuterade med mig själv och röstade på mig själv med båda nicken... Visst, utgångsläget var något annat då, men som ulv brukar man ju ofta kunna känna "helvete, det är kört" redan vid de första misstankarna, eller att någon verkar säker, så jag tror inte alls att det är omöjligt att MM kände så och valde att rösta på sig själv utan att tänka på att det kunde få en annan utgång.

Det är givetvis ingen självklarhet, men jag vet inte vem som annars skulle hänga ihop med Puff. Det är ju ingen som tjänar på att spela som någon annan som god, enda alternativet är väl om Puff är fåret och därför försökt efterlikna nån ulv på ett diskret sätt (för övriga), även om det nog vore ganska riskabelt. Oavsett så bör ju Puff vara ond, om det är MM eller fåret är väl av mindre betydelse. Så min röst står kvar än så länge.
 
Något annat jag noterat lite snabbt är att drama verkar smått misstänka alla som röstar på henne med, vad hon tycker, är en svag teori? Jag har inte hunnit gå igenom det ordentligt, varken teorierna eller hennes åsikter, det kanske mest bara varit noteringar, men ville bara skriva ner det så får jag förhoppningsvis tid för att gå igenom det mer senare.
 
Nu har jag tittat igenom Puff och MM, och jag tycker att det känns som att de hör ihop både med tanke på vad de skriver och hur de skriver det. Dagens käk känns väl än mer som ett tecken på att det är så. Alltså:

Vira röstar på Puff

Vidare har jag kikat lite på både röstningar och spelare. Jag tycker inte riktigt om rösterna på Caisa i den senaste lynchen - åtminstone de som handlar om att första lynchen skulle vara en räddning av henne. Det blir bara så långsökt, i och med att det lika gärna hade kunnat vara tre goda i lynch eller att drama skulle kunna vara ulv. Jag börjar undra om det är så att en eller flera ulvar tänkte att Caisa minsann fått flera röster i tidigare lyncher och hänger lite löst, alltså kan vi satsa på att få ut henne. Om det inte är så att röstarna har extrainfo förstås, vilket också skulle kunna förklara de svaga teorierna. Peppar blir jag lite olustig av eftersom denna först röstar på Jeffery i två lyncher, men i tredje svänger rätt rejält om Jeffery med till stor del argumentet att andra spelare tror att Habina kan ha siat Jeffery. Tittade inte Peppar efter själv, utan litade på vad andra spelare skrev? Tittar man så blir det åtminstone för mig rätt uppenbart att Habina inte verkar ha siat Jeffery, vilket också var ett argument som framfördes av andra spelare. Såvida inte Peppar menar att dennes dubbelnick har framfört det argumentet förstås, och visst, det var ju en eller ett par som hade den teorin även om jag inte förstår varför om de läst igenom vad Habina skrivit.

Vidare röstar Peppar på Caisa och tar då till stor del Jefferys konstiga motivering om en räddning i DL1. Såvida det inte ligger någon extrainfo där bakom känns det kort sagt aningen skumt. Jag tycker inte att det känns helt vettigt att rösten på Caisa verkar bygga på enbart en potentiell räddning i första lynchen tillsammans med en magkänsla. Det blir inte heller bättre av att Peppar nämnde MM som misstänkt men ändå ville se mer av henne - det kan självklart ha varit helt ärligt skrivet av en god, men det känns också som en typisk kommentar man kan lägga om en ulvkollega för att sedan rösta på någon annan.

Jeffery var ju den som lade första rösten på Caisa med enbart ovanstående motivering, men även om jag tycker att motiveringen är konstig så ligger den i linje med Jefferys övriga spelsätt vilket gör att jag inte blir lika misstänksam där. Jeffery har jag helt enkelt ingen aning om var jag har eftersom jag inte kan tolka spelsättet.

Obs med det här att jag inte vet var jag har Caisa, jag har varierat från att tänka att hon är skum till att hon är mindre skum under lekens gång. Dock tycker jag inte att rösterna på henne känns riktigt bra oavsett.

Jag är inte heller jätteförtjust i vissa av rösterna på cirkus, men dem får jag gå igenom senare.
 
Här reagerar jag på att det känns som att drama försöker öppna upp för att Puff inte skulle vara MM. Sen tycker hon det är misstänkt att Cirkus påtalar möjligheten att MM inte är Puff.

Jag håller med dig om att det där är märkligt. Mycket märkligt faktiskt. Men det är lika märkligt att i så fall rösta ut sig själv också tycker jag. Men visst, kan ju vara för att få alibi och därmed ha Puff friad från misstankar om att höra ihop med MM.

Förlåt Cirkus, men nu tycker jag att dina tankar är precis lika misstänkta som de du hade om Vira och Habina innan. Det känns lite som om du gör samma sak igen. Nu känns det som om du försöker rikta blickarna bort från Puff och på Capricciosa istället. Jag får läsa igenom detta mer ordentligt imorgon när jag är lite piggare, men just nu fick jag denna känslan.

Fast jo, mer eller mindre friad från misstankar för tillfället iaf. Ja, andra ulvar ja. Men om hon röstat ut sig själv komplicerar det det hela lite mer tycker jag. För då snackar vi om samma spelare.

Och som svar på sista citatet: tror det är större chans att någon alibiröstar på sig själv, då "drabbar" det ju bara en själv.
 
(...)
Det är givetvis ingen självklarhet, men jag vet inte vem som annars skulle hänga ihop med Puff. Det är ju ingen som tjänar på att spela som någon annan som god, enda alternativet är väl om Puff är fåret och därför försökt efterlikna nån ulv på ett diskret sätt (för övriga), även om det nog vore ganska riskabelt. Oavsett så bör ju Puff vara ond, om det är MM eller fåret är väl av mindre betydelse. Så min röst står kvar än så länge.

Nej, inte att spela som någon annan men att inte spela som sig själv riktigt gör man väl även som god dubbelnickare. Alltså man vill ju inte bli ihopkopplad och garanterat godförklarad om ena nicket åker.
 
Nej, inte att spela som någon annan men att inte spela som sig själv riktigt gör man väl även som god dubbelnickare. Alltså man vill ju inte bli ihopkopplad och garanterat godförklarad om ena nicket åker.
Absolut, men Puff känns nästan lite för lik MM för att det ska vara en slump, tycker jag.
 
Ja, det håller jag med om. Jag spann mest vidare på det du skrev.

Sorry att jag försvann igår och missade röstningen! Fick manligt besök och glömde alldeles av leken. :o

Nu är jag tillbaka iaf! (Fortfarande med besök dock och därför lite ur fokus).

Jag ser att teorierna om MM stämde och jag måste säga att tankarna om en koppling till Puff känns väldigt logiska. Inte minst med tanke på felskrivningen av CB:s nick som båda använt sig av. Jag tror absolut att om Puff är MM:s dubbelnick, kan ha lagt en alibiröst på MM. Min tanke blir då även att det lika gärna kan ha stått mellan två onda igår (som jag såg att en del andra varit inne på tidigare). Jag förstår mig nämligen inte på Cirkus bättre idag och jag tycker att hennes kommentar innan lynch var märklig eftersom hon idag inte verkar vilja svara på frågor om vad hon egentligen menade. Jag tycker att hon som god iaf borde göra en ansats att få folk att förstå i det här läget? Men jag är inte hundra.

Såg att Drama även frågat angående mig. Måste säga att jag är fortsatt tveksam angående dig. :p Att du ändrat ståndpunkt om min roll vet jag inte hur jag ska tolka. Jag tänker att du antingen som god listat ut något om min roll eller som ond försöker få mig att tro det. Det känns dock som att du egentligen har en ovilja över att säga att du tror att jag är god, vilket får mig att undra om du inte faktiskt kan vara god ändå. Men jag är som sagt osäker på din roll. Just nu tycker jag även att jag ser tydligare spår att förhålla sig till och tänker att tiden lär utvisa din roll i takt med detta. :)

Den enda som jag håller åt det goda hållet är Vira. Vet inte om jag är dumt naiv, men det känns som att hon vet något om min roll och dessutom kommer med många vettiga tankar där det verkligen känns som att hon letar onda.
Även Caisa sätter jag fortsättningsvis åt det goda eftersom jag inte tror att hon är del i lyan och heller inte verkar ha några större tendenser att vara fåret vad jag har märkt hittills.

Idag går min röst iaf till Puff, då jag tycker att det känns ganska självklart att Puff är MM:s dubbelnick (annars blir jag väldigt förvånad!). Detta bl a på felskrviningen av CB:s namn som de båda använt sig av. Men även Puffs uteslutande av MM då hon skrev ett teoriinlägg (som jag f ö tyckte var märkligt och inte sa så mycket om Puffs åsikter, utan mer var en sammanställning av vad som hänt i leken vilket känns som ett sätt att vara aktiv utan att säga så mycket). Men också för att Puff och MM även annars använt ett liknande sätt att skriva på. Jag tror mycket väl att Puff kan ha lagt en alibiröst igår.

Kinder röstar på Puff

Kommer kika in igen något senare och kanske svara på frågor eller annat av intresse om jag hinner. :)
 

Röstlängd: (5 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff

Röster: (5)
5 Puff

Kvar att rösta: (11)
bumpo
CaisaLundblad
Capricciosa
cirkus
Con
glömmerallt
Jeffery
Mumorsan
Peppar
Puff
SookieS
 
Kan lika gärna rösta nu då även jag känner mig ganska säker på att MM är Puff. SookieS röstar på Puff
 
glömmerallt röstar på puff

Jag kan skriva motivering om det behövs men det känns som om det bara bir upprepning av vad andra skrivit.

Jag har inte så mycket energi med leken just nu men ska försöka komma in senare ikväll med mer teorier.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 588
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp