Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Så mycket pekar på att MM ligger bakom dubbelnicket Puff att inga andra teorier konkurrerar för närvarande. Här hamnar alltså även min röst ikväll.

I övrigt backar jag lite i mina misstankar mot cirkus. Tanken på att hon har någon god specialroll ligger där och gnager, jag kanske är naiv men cirkus lät väldigt äkta på något sätt i sitt försvar när hon höll på att åka i förra lynchningen. Men är väldigt osäker.

Ska läsa om massor nu för bortsett från Puff så misstänker jag ingen, och det finns definitivt fler ulvar än så kvar bland oss!

Edit: Just det, röst!

Con röstar på Puff
 
@Kinder ärligt talat så finns det inte mycket att förklara om mina kommentarer innan lynch igår . Jag kändes mig väldigt stressad av att jag inte lyckades ändra min röst i tid och just där och då önskade jag att jag hade kunnat bidra med något till den goda sidan (om jag hade förlorat i lotteriet)och jag skrev också att jag just önskade det i ren frustration.

Idag är det en ny dag och även jag kommer att lägga min röst på Puff. Jag läste igenom hennes inlägg imorse, både diskussionen med Capricciosa och även "fingeravtrycken" samt den freudianska felskrivningen där MM inte var med i hennes teoriinlägg.

Precis som Con så önskar jag att dagen hade klarlagt lite mer än bara att Puff troligtvis är MM's dubbelnick.
 
Egentligen borde jag starta upp ett drev nu, mot exempelvis Con för dålig aktivitet, men så häller jag upp en Durigutti, lutar mig tillbaka, låter Gärdesvinden fläkta litet med galoppstaten rakt föröver, och tänker att detta är nog ändå en dag att flyta med strömmen.
Så det får bli
Jeffery röstar på Puff
på grund av en mycket vacker blooper - som jag inte ens såg, utan man fick placera den i ansiktet på mig och sakta mula in den tills jag var mogen att ta in insikten.
 
Så skriver då Con, när jag precis bestämt mig för annat; det var väl ett omen gott som något! :D
Durigutti på er, gott folk!
 

Röstlängd: (10 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff
18:46 SookieS röstar på Puff
18:56 glömmerallt röstar på puff
19:29 Con röstar på puff
19:32 Jeffery röstar på puff
19:32 cirkus röstar på puff

Röster: (10)
10 Puff

Kvar att rösta: (6)
bumpo
CaisaLundblad
Capricciosa
Mumorsan
Peppar
Puff
 
Idag blir det svårt att analysera röstningen.
Det behövs nog en Durigutti till, för att se de olika strömningarna i Puffröstandet.
 
Nu har jag tittat igenom Puff och MM, och jag tycker att det känns som att de hör ihop både med tanke på vad de skriver och hur de skriver det. Dagens käk känns väl än mer som ett tecken på att det är så. Alltså:

Vira röstar på Puff

Vidare har jag kikat lite på både röstningar och spelare. Jag tycker inte riktigt om rösterna på Caisa i den senaste lynchen - åtminstone de som handlar om att första lynchen skulle vara en räddning av henne. Det blir bara så långsökt, i och med att det lika gärna hade kunnat vara tre goda i lynch eller att drama skulle kunna vara ulv. Jag börjar undra om det är så att en eller flera ulvar tänkte att Caisa minsann fått flera röster i tidigare lyncher och hänger lite löst, alltså kan vi satsa på att få ut henne. Om det inte är så att röstarna har extrainfo förstås, vilket också skulle kunna förklara de svaga teorierna. Peppar blir jag lite olustig av eftersom denna först röstar på Jeffery i två lyncher, men i tredje svänger rätt rejält om Jeffery med till stor del argumentet att andra spelare tror att Habina kan ha siat Jeffery. Tittade inte Peppar efter själv, utan litade på vad andra spelare skrev? Tittar man så blir det åtminstone för mig rätt uppenbart att Habina inte verkar ha siat Jeffery, vilket också var ett argument som framfördes av andra spelare. Såvida inte Peppar menar att dennes dubbelnick har framfört det argumentet förstås, och visst, det var ju en eller ett par som hade den teorin även om jag inte förstår varför om de läst igenom vad Habina skrivit.

Vidare röstar Peppar på Caisa och tar då till stor del Jefferys konstiga motivering om en räddning i DL1. Såvida det inte ligger någon extrainfo där bakom känns det kort sagt aningen skumt. Jag tycker inte att det känns helt vettigt att rösten på Caisa verkar bygga på enbart en potentiell räddning i första lynchen tillsammans med en magkänsla. Det blir inte heller bättre av att Peppar nämnde MM som misstänkt men ändå ville se mer av henne - det kan självklart ha varit helt ärligt skrivet av en god, men det känns också som en typisk kommentar man kan lägga om en ulvkollega för att sedan rösta på någon annan.

Jeffery var ju den som lade första rösten på Caisa med enbart ovanstående motivering, men även om jag tycker att motiveringen är konstig så ligger den i linje med Jefferys övriga spelsätt vilket gör att jag inte blir lika misstänksam där. Jeffery har jag helt enkelt ingen aning om var jag har eftersom jag inte kan tolka spelsättet.

Obs med det här att jag inte vet var jag har Caisa, jag har varierat från att tänka att hon är skum till att hon är mindre skum under lekens gång. Dock tycker jag inte att rösterna på henne känns riktigt bra oavsett.

Jag är inte heller jätteförtjust i vissa av rösterna på cirkus, men dem får jag gå igenom senare.

Mina röster på Jeffery var för att jag då tyckte att han hoppade in lite som gubben i lådan i tråden hela tiden, bl.a. Men jag har insett sedan att han verkar spela så, och dessutom har han börjat skriva en hel del vettigt och jag tycker att det känns som om han letar onda. Jag vet att många andra inte tror att Habina siat Jeffery, eftersom hon skrev att hon var osäker på honom. Men enligt mig brukar inte Habina vara särskilt tydlig i sitt spelsätt så jag tror faktiskt att hon kan ha siat Jeffery ändå. Och om hon inte hade gjort det tror jag chansen varit stor att hon hade röstat på honom även i DL2 då jag tycker att Habina brukar bita fast vid en spelare åt gången. Men visst, det behöver inte vara så att hon siat Jeffery som god. Och det är inte enbart därför jag för tillfället släppt lite på mina misstankar på honom, utan även för att han började komma med teorier och tankar som jag tyckte verkade vettiga.

Caisa trodde jag, precis som Jeffery, kunde ha blivit räddad i DL 1. Tanken kändes åtminstone fortfarande trolig igår, men efter att Matmissbrukaren åkte ut igår är jag inte lika säker längre.

Mina tankar om Matmissbrukaren däremot hade jag redan från början då jag tyckte att hon inte var sig lik som backade så tydligt från sina misstankar om Drama. Sedan ville jag väl se mer av henne, men det hände liksom inte riktigt. Varför är det konstigt att jag vill vänta med att lägga en röst på en spelare jag är osäker på? Jag kände mig mer övertygad om att Caisa var ulv igår, men idag har jag som sagt tänkt om lite.

Hur som helst så känns det ganska uppenbart att Puff hör ihop med Matmissbrukaren, och jag skulle faktiskt bli förvånad om så inte var fallet. Och det verkar det vara fler som blir i så fall. Plus att Puff redan fått så pass många röster, det får mig att tro att även lyan fattat att Puff är körd och därför kommer lägga sina röster på Puff ikväll.

Peppar röstar på Puff
 
Jag håller med Con om att cirkus kändes så... äkta igår vid lynchningen och även vid andra tillfällen innan dess vilket får mig att tvivla på cirkus ondska, fastän jag fortfarande tycker att hon resonerar konstigt och inte alls känner igen henne. Jag är absolut inte säker på var jag har henne, men jag tycker att det är svårt att avgöra om hennes spelstil är konstig på det onda viset eller bara konstig. Det var det som skavde lite igår också med en del av rösterna på cirkus - det kändes som att hon blev ett ganska "enkelt byte" att rösta på där ett tag. Fast å andra sidan skriver hon skumma saker och det kan mycket väl hända att hon är ulv/får, så jag vet inte. Det kan även hända att hon är ulv/får och att lyan eventuellt drog slutsatsen att hon låg risigt till någon gång tidigt igår och därför tänkte att det var läge för lite alibiröster.

Jag vet inte, jag kanske bara är paranoid eftersom jag reagerade både på röstningen mot cirkus och den mot Caisa, fastän jag inte vet var jag har någon av dem. Just nu lutar det dock åt att Caisa kan vara god (bland annat med tanke på MM:s röstning första dagen) och att jag inte har någon jäkla aning om var jag har cirkus.
 
I övrigt backar jag lite i mina misstankar mot cirkus. Tanken på att hon har någon god specialroll ligger där och gnager, jag kanske är naiv men cirkus lät väldigt äkta på något sätt i sitt försvar när hon höll på att åka i förra lynchningen. Men är väldigt osäker.
Även min mage säger (förutom mer Durigutti, här och nu!) Cirkus ger just nu ett Gott vibrato.
 
@Jeffery

Jag tror till och med att man kanske ska passa sig för att dra några slutsatser utifrån den här röstningen. Minns jag rätt så var det mycket snack om MMs och Puffs eventuella koppling redan innan den här röstningen drog igång så medlemmarna i ulvlyan såg nog varthän det barkade tidigt och kan nog ligga bakom såväl sena som tidiga röster på Puff.
 
Anar att alla röster utom Puffs kommer hamna på Puff :D

Vet du vad, jag tror du har rätt!! (och för att tala galopptermer, det är ju ingen högoddsare precis...) :p

Capricciosa röstar på Puff utifrån tidigare teorier.
Hade Puff mot all förmodan varit god så hade denne redan igår försökt att övertyga oss om att vi missuppfattat, att Puff inte ens synts till i tråden idag tycker jag bara stärker min övertygelse.
 
@Jeffery

Jag tror till och med att man kanske ska passa sig för att dra några slutsatser utifrån den här röstningen. Minns jag rätt så var det mycket snack om MMs och Puffs eventuella koppling redan innan den här röstningen drog igång så medlemmarna i ulvlyan såg nog varthän det barkade tidigt och kan nog ligga bakom såväl sena som tidiga röster på Puff.
Ja. Det här är enbart en transportsträcka för båda sidor.
 
Det kan man inte veta säkert - i en lek för inte så länge sedan röstade ju Mammas på Mammas vid en liknande situation ;).

Oki, Puff kanske röstar på sig själv då. Men men, röstläget gör att jag känner mig än mer övertygad än tidigare.

Men övriga?! Har liksom noll koll! Har noterat ytterligare vem ett dubbelnick troligtvis hör ihop med med men varken originalet eller dubbelnicket har jag nån aning om var det står.
 
@Peppar OK, det lät lite mer rimligt för mig efter din mer utförliga förklaring om hur du tänkte :). Jag håller fortfarande inte med dig om en del, typ att Habina har siat Jeffery, men det är ju som det ska med olika åsikter. Det där med MM var precis som jag skrev något som kunde vara helt 100% oskyldigt - det var bara tillsammans med allt det andra som jag tyckte lät konstigt som det också kan tolkas som ett klassiskt ulvsätt att nämna sina kollegor för att det inte ska bli uppenbart men sedan backa lite på misstankarna så att man slipper rösta på dem.
 
Oki, Puff kanske röstar på sig själv då. Men men, röstläget gör att jag känner mig än mer övertygad än tidigare.
Om nu, Lekledaren förbjude, Puff skulle visa sig vara God, då skulle du ha exakt samma röstbild som nu.
Så din ännu-mer-övertygelse är bara en chimär.
 
Oki, Puff kanske röstar på sig själv då. Men men, röstläget gör att jag känner mig än mer övertygad än tidigare.

Men övriga?! Har liksom noll koll! Har noterat ytterligare vem ett dubbelnick troligtvis hör ihop med med men varken originalet eller dubbelnicket har jag nån aning om var det står.
Hur tänker du kring att dela med dig om dubbelnicken? Dumt att tipsa ulvarna? Annars skulle det vara intressant att veta!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 576
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 242
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 654
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 113
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp