Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det enda som gör mig tveksam gentemot att Puff skulle vara MMs dubbelnick var röstningen igår...

14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på Cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbrukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik


Alltså, när Puff lade sin röst hade både jag och MM 3 röster var, Cirkus hade 4. VARFÖR offra sig själv i det läget och lägga upp sig jämt med Cirkus om Puff är MMs dubbelnick? Varför inte bara rösta på Cirkus om man som ulv ville rädda sig själv? Är Cirkus också ulv? Varför inte rösta på mig i det skedet som hon gjort en tidigare DL?
Jag vet att dubbelnicken kan rösta på varandra för alibi osv, och att allt pekar på att Puff är MMs dubbelnick, men... det känns så... onödigt, typ? "VARFÖR?!" tänker jag ungefär?
Några tankar? :crazy:

Angående Cirkus velar jag något enormt, jag vågar inte alls lägga henne åt det mindre misstänkta hållet som vissa gör, även Niyama känns fortsatt skum och Jeffery vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. :p
SookieS har helt gått under min radar, det är någon jag måste titta närmare på. Peppar känner jag mig förvirrad över, känns skum ena dagen för att kännas lite mindre skum nästa osv. Con har jag inte reagerat på, tror heller inte Drama gjort något jag funnit misstänkt än. Capricciosa kändes skum i början men det har börjat släppa lite, Heddan vet jag inte alls vart jag har. glömmerallt känns skum när jag skummar igenom tråden men jag har inte riktigt lyckats pinpointa det än. Bumpo har jag inget grepp om alls, var tvungen att scrolla lite för att se vem jag missat. Det är kanske... lite skumt. :p Mumorsan har jag inte heller reagerat nämnvärt på, någon jag vill titta närmare på känner jag. Kinder vet jag inte alls vart jag har om jag ska vara ärlig.
...TROR jag fick med nåt om alla nu, gick efter röstlistan ovan samt minnet om vilka som missade att rösta. ;)
 
Jag som alla andra tror också att puff är MMs dubbelnick. Det är så mycket som säger det. Jag känner att jag bara upprepar det som redan sagts i det läget. Även om jag faktiskt missat att de gjorde precis samma stavfel på corpse. Därför: bumpo röstar på puff.
 

Spök! Jag älskar dina inlägg Jeffery, men vad sjutton är durigitti?

Heja goda!
Durigutti var ett mycket gott friskt vitt vin, som passade utmärkt att dricka ute i trädgården till lätt sallad, eller bara för sig själv, på varma sommarkvällar förra sommaren. Flaskan hade en mycket stilren grön etikett, men jag har inte sett den se'n i höstas. Min sorg är stor, och i denna lek får jag åtminstone trösta mig imaginärt. :0(
cf192wsd6q8h0qjmpk8x.jpg

http://www.mynewsdesk.com/se/arvid_...rrontes-lanseras-i-ordinarie-sortiment-839842
 
Vad gäller mig och min aktivitet i leken så kommer den att öka i morgon hoppas jag. Nu hybr jag ledig fram till torsdag om inget ändrar sig.
 
Röstlängd: (13 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff
18:46 SookieS röstar på Puff
18:56 glömmerallt röstar på Puff
19:29 Con röstar Puff
19:32 Jeffery röstar Puff
19:32 cirkus röstar på Puff
19:40 Peppar röstar på Puff
19:48 Capricciosa röstar på Puff
20:03 bumpo röstar på Puff

Röster: (13)
13 Puff

Kvar att rösta: (3)
CaisaLundblad
Mumorsan
Puff
 
Det enda som gör mig tveksam gentemot att Puff skulle vara MMs dubbelnick var röstningen igår...

14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på Cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbrukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik


Alltså, när Puff lade sin röst hade både jag och MM 3 röster var, Cirkus hade 4. VARFÖR offra sig själv i det läget och lägga upp sig jämt med Cirkus om Puff är MMs dubbelnick? Varför inte bara rösta på Cirkus om man som ulv ville rädda sig själv? Är Cirkus också ulv? Varför inte rösta på mig i det skedet som hon gjort en tidigare DL?
Jag vet att dubbelnicken kan rösta på varandra för alibi osv, och att allt pekar på att Puff är MMs dubbelnick, men... det känns så... onödigt, typ? "VARFÖR?!" tänker jag ungefär?
Några tankar? :crazy:

Det är det enda som skaver här, jag håller med. Varför ta en så stor risk?
Ett scenario (kanske det troligaste) är att MM hade röstställningen fel för sig. T.ex så kan hon ha missat rösten från SvartaAnkan som kom in 7 min innan hon lade rösten på sig själv. Hon hade ju dessutom för avsikt att ge cirkus ytterligare en röst så hon kanske helt enkelt kände sig trygg i förvissningen om att hon inte skulle åka ut.

En annan möjlighet är förstås att hon var villig att ta risken, men det känns som väl högt spel och inte supertroligt.

En tredje möjlighet är att MM insåg att hon inte hade tid/lust för leken och att ulvpolarna tillsammans utarbetade en plan för att rösta ut både MM och Puff och i samma sväng ge sig själva feta alibin, i stället för att låta två medlemmar i lyan falla på inaktivitet. Inte ett supertroligt scenario kanske men alltid en möjlighet.
 
Det är det enda som skaver här, jag håller med. Varför ta en så stor risk?
Ett scenario (kanske det troligaste) är att MM hade röstställningen fel för sig. T.ex så kan hon ha missat rösten från SvartaAnkan som kom in 7 min innan hon lade rösten på sig själv. Hon hade ju dessutom för avsikt att ge cirkus ytterligare en röst så hon kanske helt enkelt kände sig trygg i förvissningen om att hon inte skulle åka ut.

En annan möjlighet är förstås att hon var villig att ta risken, men det känns som väl högt spel och inte supertroligt.

En tredje möjlighet är att MM insåg att hon inte hade tid/lust för leken och att ulvpolarna tillsammans utarbetade en plan för att rösta ut både MM och Puff och i samma sväng ge sig själva feta alibin, i stället för att låta två medlemmar i lyan falla på inaktivitet. Inte ett supertroligt scenario kanske men alltid en möjlighet.

Jag tycker inte något av scenariona känns jättetroligt, möjligen att just andra skulle vara det då. Men jag vet inte, det skaver ganska bra. Tror inte hon missat röstläget, det känns lite väl slarvigt. Och jovisst, feta alibin i all ära, men jag tror inte man offrar 2 ulvar i ett svep för det om man skulle kunna få dem utbytt istället? Äsch, jag vet inte... Det mesta pekar ju som sagt på att Puff är MMs dubbelnick, så...


Caisa röstar på Puff
 
Jag tycker inte något av scenariona känns jättetroligt, möjligen att just andra skulle vara det då. Men jag vet inte, det skaver ganska bra. Tror inte hon missat röstläget, det känns lite väl slarvigt. Och jovisst, feta alibin i all ära, men jag tror inte man offrar 2 ulvar i ett svep för det om man skulle kunna få dem utbytt istället? Äsch, jag vet inte... Det mesta pekar ju som sagt på att Puff är MMs dubbelnick, så...
Jag påpekade ju igår att det dels var väldigt mycket inlägg där strax innan Deadline, samt att Mumorsans röst hamnade längst ned på ena sidan - vilket gjorde att om man uppdaterade sidan vid fel tillfälle missade man just hennes röst.
Detta ser jag som det troligaste sceniariot, om vi nu inte tror på harakiri.
 
din tanke om harakiri är kanske inte helt fel, jag vet själv av erfarenhet att om man sitter i lyan och får väldigt starka misstankar mot sig så är det lätt att tro att loppet är kört och man mer eller mindre ger upp. Sedan om Matmissbrukarn även hade ont om tid är det svårt att hålla igång två nick och hon kanske valde att offra sitt orginalnick till förmån för dubbelnicket.
 
Jag påpekade ju igår att det dels var väldigt mycket inlägg där strax innan Deadline, samt att Mumorsans röst hamnade längst ned på ena sidan - vilket gjorde att om man uppdaterade sidan vid fel tillfälle missade man just hennes röst.
Detta ser jag som det troligaste sceniariot, om vi nu inte tror på harakiri.

Ja, det är klart... det känns konstigt, det gör det, hoppas verkligen vi har rätt om Puff. Jag tror jag väljer att tro på harakiri i egenskap av coolhet i alla fall. ;)
 
din tanke om harakiri är kanske inte helt fel, jag vet själv av erfarenhet att om man sitter i lyan och får väldigt starka misstankar mot sig så är det lätt att tro att loppet är kört och man mer eller mindre ger upp. Sedan om Matmissbrukarn även hade ont om tid är det svårt att hålla igång två nick och hon kanske valde att offra sitt orginalnick till förmån för dubbelnicket.

Om vi leker med tanken att MM inte har ett dubbelnick då? Ingen verkar ens ha tänkt tanken. :D (Bara för att röra till det lite extra. Om Puff visar sig inte vara den vi tror kan det ju vara en idé att tänka på. ;) )
 
Om vi leker med tanken att MM inte har ett dubbelnick då? Ingen verkar ens ha tänkt tanken. :D (Bara för att röra till det lite extra. Om Puff visar sig inte vara den vi tror kan det ju vara en idé att tänka på. ;) )

Nej herregud du har rätt! Jag har i varje fall totalt bortsett från den möjligheten. Konstigt, hur kan det ha blivit så?
 
Om vi leker med tanken att MM inte har ett dubbelnick då? Ingen verkar ens ha tänkt tanken. :D (Bara för att röra till det lite extra. Om Puff visar sig inte vara den vi tror kan det ju vara en idé att tänka på. ;) )

Visst är det möjligt att MM inte har ett dubbelnick, men varför skulle Puff försöka spela MM? Det är för mycket som är likt.
 
Om vi leker med tanken att MM inte har ett dubbelnick då? Ingen verkar ens ha tänkt tanken. :D (Bara för att röra till det lite extra. Om Puff visar sig inte vara den vi tror kan det ju vara en idé att tänka på. ;) )
Det vore ju en god och kreativ tanke. :)
Jag hoppas dock att Puff hade sagt ifrån lite, om hon inte känt igen sig i dagens världsbild.
 
Om vi leker med tanken att MM inte har ett dubbelnick då? Ingen verkar ens ha tänkt tanken. :D (Bara för att röra till det lite extra. Om Puff visar sig inte vara den vi tror kan det ju vara en idé att tänka på. ;) )
Fast va? I alla fall min tanke om Puff som MM:s dubbelnick är alldeles oberoende av någon visshet om att MM har ett dubbelnick :).
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 570
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 237
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 651
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 103
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp