Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag har skrivit in utifrån vaccinationsintyget och det använde jag och visade upp vid tävling då. Hon var utlånad och uppgifterna kom inte med i passet.
Nu har jag i all flytt och röra slarvat bort mitt kort och har bara passet. Inte en tanke på att inte det fanns inskrivet..
Har väl kraftig minnesförlust tyvärr.

Stod inte som "ej startberättigad", detta såg öd idag i passet och jag har helt glömt att det är en lucka och borde varit räddare om mitt vaccinationsintyg.
Det skulle ju skrivits in i passet också i efterhand av veterinär men men..

Blir säkert böter och så får jag göra ny grund på henne.
Så är det när man är virrig. Skit surt är det ändå och deppig.

Blir en dyr lapp mitt förekomma vaccinationskort :(
 
@polly p Aha, ja fy fasen vad surt! Men din veterinär borde ju ha dina vaccinationer dokumenterade så du inte behöver grunda om?
 
@polly p Aha, ja fy fasen vad surt! Men din veterinär borde ju ha dina vaccinationer dokumenterade så du inte behöver grunda om?
Usch så trist. Hoppas du slipper böter om du får fram att hon var vaccinerad det året också. De har nog inte tänkt på detta när de gjorde regeln.
Böter är väl bara om det i tdb inte stämmer med verkligheten.
När vi köpte Hedda hade hon de senaste åren bara fått botulism inskrivet i passet och det hade hon tävlat på utan att nån reagerade. Om hon var vaccinerad visste ingen så vi fick börja om.
 
Men det är väl just det som hänt. TDBn stämmer inte överens med vad som står i Loppns pass just nu. Om jag fattat det rätt så saknas en för 2012?
 
Men det är väl just det som hänt. TDBn stämmer inte överens med vad som står i Loppns pass just nu. Om jag fattat det rätt så saknas en för 2012?

Ja precis, det är ju därför hon inte fick starta och kommer ev få böter. Spelar ju ingen roll om man rättar det i efterhand för det är ju just den dagen man kommer till tävlingen som det ska stämma.
 
Men det är väl just det som hänt. TDBn stämmer inte överens med vad som står i Loppns pass just nu. Om jag fattat det rätt så saknas en för 2012?
Vet inte om jag håller med där :confused:
Tdb är korrekt ifyllt men vaccinationsintyget för en vaccinering var inte med på tävlingen.
När det intyget hittas igen är ju allt ok.
Man måste inte ha vaccineringarna i passet. De får lov att vara på lösa intyg.
Sen är det ju enklare om alla är samlade i passet eller på samma vaccinationsintyg.
Trist oavsett :(
 
Blir säkert böter och så får jag göra ny grund på henne.

Men fixas inte sådant på plats, direkt?:confused:
Tänker på böter o gult kort o så?
Blir ju jätteskumt om du åker därifrån utan att veta, för hur det än är så har du ju alltid rätt att lämna in protest beroende på vad det står i gula kortet.
Synd att det verkar som du inte kunde ringa veterinären, hade en kompis med liknande men öd sa åt att ringa o det löste sig.:)
 
Jag blev nog väldigt paff och så olustigt att känna sig som en bov:o..

Men nu när jag har lite distans så ok. Det är bara att gilla läget och så får vi se.
Hamnar väl inte i fängelse:grin:.
Jag lär inte hitta mitt vaccinationskort och inte kunna rätta till i efterhand.

Surt och tråkigt och vi går se vad som händer.
Hade ju också glatt mig så åt att få komma ut med Loppan lite nu och på hemmatävlingarna .
Sen ska ju rätt vara rätt även om det för mig är satans otur att det blev fel men inget som är medvetet eller ont uppsåt .
 
Vet inte om jag håller med där :confused:
Tdb är korrekt ifyllt men vaccinationsintyget för en vaccinering var inte med på tävlingen.
När det intyget hittas igen är ju allt ok.
Man måste inte ha vaccineringarna i passet. De får lov att vara på lösa intyg.
Sen är det ju enklare om alla är samlade i passet eller på samma vaccinationsintyg.
Trist oavsett :(

Fast nä, hela grejen med kontrollen går ju ut på att pass och TDB ska stämma överens på tävlingsdagen, inte fem dgr senare.
 
10212796963692430
 
Jag blev nog väldigt paff och så olustigt att känna sig som en bov:o..

.

Asch, bov tycker jag man borde känna sig om man får åka hem för fulridning, nu har de sina regler o böter osv men egentligen är det ju en skitsak. Ingen som far illa etc..
Fick du gult kort?;)

Och rättar...det var inte öd som fixade i fallet jag nämnde, öd gick till domaren och det var den som sa att veterinären måste skrivit fel datum och bad dem ringa.
 
Fick du gult kort?

Fast det får man inte.

5. Start utan giltig vaccination 5.1. Start utan uppvisande vid kontroll av giltigt vaccinationsintyg medför avstängning från klassen. 5.2 Skulle felaktiga uppgifter finnas vid kontroll av vaccinationer i TDB medför detta avstängning samt straffavgift på 1 500 kr.
 
Blev lite snabb från datorn och var tvungen att återvända.
ÖD ger ju samtidigt böter på gula korttet och om inte det görs på plats så ser jag det som mkt märkligt om öd kan fixa till böter efteråt så jag tror @polly p klarar sig med en hemresa.;)
 
Alltså jag har skrivit in utifrån vaccinationsintyget och det använde jag och visade upp vid tävling då. Hon var utlånad och uppgifterna kom inte med i passet.
Nu har jag i all flytt och röra slarvat bort mitt kort och har bara passet. Inte en tanke på att inte det fanns inskrivet..
Har väl kraftig minnesförlust tyvärr.

Stod inte som "ej startberättigad", detta såg öd idag i passet och jag har helt glömt att det är en lucka och borde varit räddare om mitt vaccinationsintyg.
Det skulle ju skrivits in i passet också i efterhand av veterinär men men..

Blir säkert böter och så får jag göra ny grund på henne.
Så är det när man är virrig. Skit surt är det ändå och deppig.

Blir en dyr lapp mitt förekomma vaccinationskort :(
Fast du behöver inte hitta ditt kort alls. Räcker att din veterinär intygar i ditt pass att hon är vaccinerad 2012.
 
Ja visst hade det säkert räckt.
Det struliga är att den vaccineringen gjorts under fodervärdens tid i Linköping där hon då studerade.

Det känns som ett fall för Sherlock Holmes att hitta den veterinären..:crazy:

Jag har ju liksom ingen tävlingssäsong förstörd eller så.

Men får väl tyvärr låta vaccineringen gå över tiden och börja på ny grund i mars:(.
För jag kan inte ta den (A+B )nu och lägga in för då går det in som "R" vaccinering verkar det som..

Ja ja..
Nu släpper vi detta för jag är tillräckligt deppig;).

Haft en blöt och uschöig tur på Loppan och gosat med lille Hälge .
 
Men får väl tyvärr låta vaccineringen gå över tiden och börja på ny grund i mars:(.
För jag kan inte ta den (A+B )nu och lägga in för då går det in som "R" vaccinering verkar det som..

Jag skulle vacc om nu direkt med A o B. Du kan ju ändå inte tävla.;)
Du suddar helt enkelt bort alla dina vacc i TDB och lägger in helt nytt. Klickar i nr 1 som A och nr 2 som B.:)

Såg inte @fio ´s svar.
 
Jag åkte på en spontankontroll med min gamle i våras av en nitisk ÖD, var bara det att jag hade grundat om så det låg bara inne tre datum moahaha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
149
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 828
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp