Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt @Maui! Håller med Happy! Stenfufft ju! Önskar min såg så cool ut i hoppningen, hon taggar till så och då blir jag bangen:crazy:.
 
Det blir ju lite så där blah när ni lägger ut en massa fina hoppfilmer men jag är iaf stolt över att jag och Strålan har galopperat i skogen idag :D
Oj vad det var länge sen, har galopperat lite på bana mellan skador och skitdåligt underlag men nu jäklar kan vi galoppera i skogen också utan att min kropp och hjärna får kramp och bara förstör för henne :banana:
Så roligt och hon var så fin. Jättepigg och framåt och halva turen fick vi en helt orörd väg med lätt fluffig snö och fin utsikt.
 
@SkorpSmulan det låter underbart med galopp i nysnö!
Tycker du ska vara nöjd med dina egna framsteg. Man ska bara jämföra sig med sig själv! (Lättare sagt än gjort, I know...) :)

Jag själv har ågren över att min pålle blir fyra i april och jag ligger långt efter de flesta...:nailbiting:
Red igår för första gången på ca åtta veckor och det var inte någon lugn och avslappnad unghäst precis...
Ja, ja imorgon ska jag på't igen :banana:.
 
Det är ju lite svårt att låta bli att jämföra sig men för oss är det stort så mycket problem som vi haft.
Snart ska vi också hoppa :D Vi börjar med löshoppning i morgon.
 
Men Beata, rida dressyr får du göra den 21 :D Hur länge håller dom på? Fram till februari eller hur var det? Måste hinna dit med -10 an
De håller på tom vecka 6 tror jag så det är fyra ggr kvar.
Billdal har nästa söndag också.
Var på Hoppträning idag :p fick en egen grupp med Sara. Lyxigt.
Funderade på att betsla upp men gjorde tvärt om och tog tredelat vanligt bett utan martingal.
Gick så bra :D. Är så nöjd. Lyckades hålla mig o inte trycka iväg henne utan tänka på att det kan komma hinder efter. Fick ha en bättre grundgalopp och rida i svängen mot hindren.
Nu kör jag en c-r på lördag igen.
 
@happyrider äsch ha ingen ågren . Jag ligger längre efter dig ;)

Haha! Vem fasen ligger inte efter?
Min 06:a går ju inte direkt GP om man säger så. ;)
Lååååångt från det!

KL

Idag är det sorgligt! Min tränare tog bort sin gamle kompis sen 20 år tillbaks.
Dels är hon så klart förstörd och jag blir ledsen att se någon jag tycker så mycket om och som stöttat mig genom diverse saker genom åren må så.
Hon och hästen var extremt samkörda, bland det häftigaste jag sett.
Jag hade ju samma extrema band med min ponny också i 20 år. Så jag vet hur det smärtar med den där speciella hästen. Det gör alltid ont när man måste ta bort djur. Men just den där speciella.. Fy! Usch! Det är fortfarande inte helt läkt hos mig efter ca 1,5 år.
Sen är jag lite ledsen själv också så klart. Han var en riktig fantastisk läromästare och jag är enormt tacksam över att fått äran att rida en så passhögt utbildad och välriden häst. Han var också en riktig kompis. Jag lade mycket tid på att pyssla om honom när jag bodde där. Och han var en så himla stor personlighet med så mycket närvaro. Mycket lik min gamle ponny på många sätt. Hade man en dålig dag visste man att han skulle muntra upp med både gos, ge en massage och skoja till det.
Han var verkligen något alldeles speciellt! Sov gott fina Kungen!

Men jag är också glad och tacksam.. Jag har ridit nu i 2 dagar sen min och pålles långa vila. Åh, vad roligt det är!
Jag rider som en påse skit jämfört med normalt. Men hästen sköter sig och vi får till de små mål vi har per pass. Det gör mig nöjd och glad.
Jag får se till att acceptera nuläget bara och jobba på bättring.
Framför allt har vi så himla kul! Jag är så glad och tacksam över min fina kille!
 
@Maui Tycker du är kanonduktig, men om jag vore du hade jag haft ett annat bett på tävling. Hon drar dig ur sadeln mellan hindren o du är lite långsam tillbaka i sadeln efter hinder= ingen bra kombo, men med ett lite starkare bett så du får känslan av kontroll så kommer du våga galoppera på bättre mellan hindren o får då bättre språng. Som grädde på moset kommer Rivica då också att uppleva ett bättre flyt och då förhoppningsvis inte dra så. Och såklart måste du ha en ngt bättre grundgalopp.

Har ju exakt samma problem med min lilla buse, hon landar och drar sig lång o jag åker fram o sen stämmer det inte till nästa men efter lite bettbyte och tankebyte (!) så funkar det bättre. Jag tänker inte att jag ska få tillbaka henne mellan hinder längre utan jag tänker "håll ihop" vilket innebär att jag bara rätar på mig o håller i henne istället för att kämpa med henne.
 
@Novali01 Precis så är det :( Men är rädd att dra henne i munnen om jag betslar upp. Gick faktiskt bra på träningen med vanligt bett. Får försöka tänka som du.
 
Haha! Vem fasen ligger inte efter?
Min 06:a går ju inte direkt GP om man säger så. ;)
Lååååångt från det!

KL

Idag är det sorgligt! Min tränare tog bort sin gamle kompis sen 20 år tillbaks.
Dels är hon så klart förstörd och jag blir ledsen att se någon jag tycker så mycket om och som stöttat mig genom diverse saker genom åren må så.
Hon och hästen var extremt samkörda, bland det häftigaste jag sett.
Jag hade ju samma extrema band med min ponny också i 20 år. Så jag vet hur det smärtar med den där speciella hästen. Det gör alltid ont när man måste ta bort djur. Men just den där speciella.. Fy! Usch! Det är fortfarande inte helt läkt hos mig efter ca 1,5 år.
Sen är jag lite ledsen själv också så klart. Han var en riktig fantastisk läromästare och jag är enormt tacksam över att fått äran att rida en så passhögt utbildad och välriden häst. Han var också en riktig kompis. Jag lade mycket tid på att pyssla om honom när jag bodde där. Och han var en så himla stor personlighet med så mycket närvaro. Mycket lik min gamle ponny på många sätt. Hade man en dålig dag visste man att han skulle muntra upp med både gos, ge en massage och skoja till det.
Han var verkligen något alldeles speciellt! Sov gott fina Kungen!

Men jag är också glad och tacksam.. Jag har ridit nu i 2 dagar sen min och pålles långa vila. Åh, vad roligt det är!
Jag rider som en påse skit jämfört med normalt. Men hästen sköter sig och vi får till de små mål vi har per pass. Det gör mig nöjd och glad.
Jag får se till att acceptera nuläget bara och jobba på bättring.
Framför allt har vi så himla kul! Jag är så glad och tacksam över min fina kille!

Det är så tråkigt när man måste göra sig av med sina kompisar. Förstår att det är tungt.
Kul i allafall att du har kommit igång igen.
 
@Maui Ja ser bra ut på träningen men skilj på träning o tävling. På tävling spelar andra saker in för dig såsom nerver mm så det är då du behöver ett starkare bett så du vågar galoppera på. Och effekten brukar vara motsatt, man blir mjukare i handen när man vet att dom inte kan dra iväg. :)
 
@SkorpSmulan Allt kan inte handla om hur högt man vågar hoppa eller vilka rörelser i dressyr man klarar av utan det är ju lika roligt, iaf känner jag hur glad jag blir för din skull, när du skriver om dina framsteg men din söta pålle! Så iaf i denna tråden ska du aldrig känna att ngn av oss lägger några värderingar i dina inlägg annat än glädje för din skull när det går framåt! :)
 
Det är så tråkigt när man måste göra sig av med sina kompisar. Förstår att det är tungt.
Kul i allafall att du har kommit igång igen.

Ja, det är ju inte full sorg för mig personligen. Klart det är sorgligt för mig med. Men det är sånt jag kan hantera. Det värsta är att veta hur mkt mer någon annan lider.
Usch! Men jag vet ju också att hon kommer överleva och lära sig leva med det. Som alla gör.

Ja, det är skitkul att ha börjat rida igen! Men idag har jag träningsvärk i bålen vill jag lova! Haha.. Jag kände då jag red hur jäkla klen jag var och vilka problem jag hade att sitta. Så det var väldigt väntat.
Jag älskar dock att ha träningsvärk. Så jag är väldigt nöjd med det!
Jag är också jäkligt taggad på att jobba mig tillbaks och sen framåt.
 
Jag kan ha missat det om det skrivits något om det. Men har ni några mål för er och hästarna i år och närmsta framtiden? Vad isf?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
45 140
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 017
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 817
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 014
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp