Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ha missat det om det skrivits något om det. Men har ni några mål för er och hästarna i år och närmsta framtiden? Vad isf?
Vi har faktiskt beslutat att försöka sälja vår 06:a. Dottern är i längsta laget och ponnyn är för grön/ svår för henne och hur gärna jag än vill så kan jag inte spara honom för mitt eget höga nöjes skull...

Mitt mål med 11:an är kvalitén....
Sen om det är möjligt är en annan femma, men den som lever får se...

Nu ska jag till stallet och först rida ut ponnybusen och sen rida unghästen i ridhuset. Livet är härligt!!
 
Åh, vad det låter roligt med kvalite´n @happyrider :)!
Vi ska förmodligen sälja vår skrutt till hösten. Ska försöka vara en tålmodig och god mor och låta dottern få förverkliga sig lite först!
Så tråkigt bara att vi alldeles för ofta hamnar i konflikt:(.
Med yngsta som är 15 i år blir det inte alls på samma sätt.

Det får väl vara mitt mål denna säsong att försöka hjälpa barnen till bättre ridning och att hästarna dom har som båda är sju och grundridna blir mer utbildade.

Fick träningstid på fredag och funderar på om jag ska låta det vara "färdigt" med loppan:cry: och ta den svarta lille springaren.
Fast hon är himla pigg, glad och arbetsvillig. Igår hade "Egon" skapat himla trevliga hinder som hon glatt susade över:). Ack så roligt när det ligger en ren och rak och alldeles lagom tanthög gran över vägen!
 
Bra beslut tycker jag @happyrider. Det är lika bra att göra så innan både intresse o glädje ryker för tösen. Kul med kvalitén, det gjorde du ju med bravur med Aslan också!:bump:

@polly p Jag beundrar verkligen dig som orkar slita med dina töser! Jag hade blivit galen om jag hamnat i så mycket konflikter om hästeriet så det är nog tur för mig att jag inte har egna barn som rider.:angel: Älskar ju att låna mina små ponnytöser för de är ju alltid jättetrevliga mot mig men deras mammor säger nåt HEEELT annat...:D
 
Tack snälla @Novali01.

@tuaphua Jag är så dålig på att ha mål men det största målet är att Stråla ska bli starkare och få vara hel och frisk. Resten är inte lika viktigt. Om vi alls kommer till att galoppera prydligt på bana och hoppa några hinder så är det suveränt och om vi tom kommer till att börja funder apå att ävla igen så är det ju suveränt, men vi får se. Ska försöka vara med på lite träningar och ha roligt mest.
Sen hoppas jag på att finna en till träningskompis såsmåningom.
 
Två små filmer på dagens löshoppning som är lite hoppsan hejsan men ganska rolig.

Höjde lite åt Stråla sen för hon klev mest över dom där hindren. Och ponnyn är visseligen en 97:a och ingen 06: a men hon får va med ändå :D

Stråla ville även gärna hjälpa till att plocka undan
dsc02298_54b6db67e087c31c2871d147.jpg
 
Jag kan ha missat det om det skrivits något om det. Men har ni några mål för er och hästarna i år och närmsta framtiden? Vad isf?

Jag tror jag ska rida mer bara hoppning i år.. det säger jag varje år och ändå blir det inte så. Men i år ska det bli så :D

Var på första hoppträningen för i år på ridklubben , lyx då jag var ensam i min grupp.. faktum är att jag inte varit på någon hoppträning överhuvudtaget sen hm hm 2013 förutom en enda hoppträning i somras när jag var i skåne :o

Det gick ialla fall väldigt bra och vi hoppade rätt svåra linjer på 110 nivå, känns skönt att ha kommit tillbaka till hoppmecka efter ett hemskt år i ödebygden och att man verkligen känner att man får snabba upp sig själv om man ska klara rida LL´s linjer.. Det gick med nöd och näppe men mkt sämre än innan jag flyttade till ödebygden så man lägger av sig fort :crazy:
 
Ödebygden??? ha hahahaha vilket hån mot nästan alla oss i denna tråden eftersom Borås helt klart är den större staden här! Är väl bara tua som bor i större stad? Räknar inte att du o Maui bor i större städer...:p

Kul med hoppträning iaf, är lilla Mörkgrå på tur? Själv gled jag runt i min Rolls Royce igår och då menar jag inte Lilla Svarta utan min älskade Passier dressyrsadel.:love: Måste tyvärr stoppa om den nu men vill hitta nån som kommer ut på plats o DET är inte lätt när man inte bor i Stockholm.:rage:

ha hahaha @SkorpSmulan! Shettisen är ju bara helt UNDERBAR!:laugh:
 
@fio Tränade du för LL?
Nästa vecka ska jag rida c-r dressyr på lånehästen. Spännande. hon har nog aldrig sett dressyrstaket eller domarbord:o Är en bra domare så vi får nog extra tid innan start om det behövs. Ska rida LC1 ;) Konstigt nog så fungerar hon igen... Kan ha varit sadeln i kombination med kanske träningsvärk eller annat som gjorde att hon protesterade. Nu har vi skaffat en annan dressyrsadel till henne.

Målet med Rivica är att hon skall gå felfria 120 klasser (med dottern) och att vi ska få till bra rundor i Msvc och att vi ska göra korrekta byten.
 
Ödebygden??? ha hahahaha vilket hån mot nästan alla oss i denna tråden eftersom Borås helt klart är den större staden här! Är väl bara tua som bor i större stad? Räknar inte att du o Maui bor i större städer...:p

Kul med hoppträning iaf, är lilla Mörkgrå på tur? Själv gled jag runt i min Rolls Royce igår och då menar jag inte Lilla Svarta utan min älskade Passier dressyrsadel.:love: Måste tyvärr stoppa om den nu men vill hitta nån som kommer ut på plats o DET är inte lätt när man inte bor i Stockholm.:rage:

ha hahaha @SkorpSmulan! Shettisen är ju bara helt UNDERBAR!:laugh:

Vi bor ju stort sett i Göteborg.. Det ÄR ödebygd.. på alla sätt och vis däruppe. Långt bort från precis alllt......

Mörkgrå hoppar hemma först, sen ska han få komma med. Men han har ju varit på fler hoppträningar än 06:an hittills hehe
 
@Novali01 , tack..det känndes skööönt! Är skitjobbigt ibland, verkligen. Hade det varit EN men nu har man två som det ska jämkas mellan, suck:(. Sen är det underbart också, såklart att dom gillar hästar. Meeen, som igår, när jag satt och trimmade lånehästen på bekostnad av min egna. Kan säga att vete fasen om det är så givande att rida idag i snöglöp:devil:..Barnen ska inomhus på hoppträning.
Det tråkiga är ju att jag vill ju så otroligt men KAN inte och måste stå tillbaka för dom. Det är väl så det ska vara men dom borde vara liite mer hängivna. Fast dom kanske är bortsämda av curlande mamma:angel:.

Å jävla ödebyggd, fanskans långt till allting, suck, suck..
 
Ödebygden??? ha hahahaha vilket hån mot nästan alla oss i denna tråden eftersom Borås helt klart är den större staden här! Är väl bara tua som bor i större stad? Räknar inte att du o Maui bor i större städer...:p

Kul med hoppträning iaf, är lilla Mörkgrå på tur? Själv gled jag runt i min Rolls Royce igår och då menar jag inte Lilla Svarta utan min älskade Passier dressyrsadel.:love: Måste tyvärr stoppa om den nu men vill hitta nån som kommer ut på plats o DET är inte lätt när man inte bor i Stockholm.:rage:

ha hahaha @SkorpSmulan! Shettisen är ju bara helt UNDERBAR!:laugh:

Haha.. Jag bor ju på landet enligt många av mina vänner. Bor ju inte i stan utan i en förort en bit ut. Så allt är relativt. ;)

Kul att höra om era mål allihop!
Jag är så dålig på att sätta mål. Jag jobbar mig ju framåt och det har gått ganska fort med min häst så länge vi red.
Men jag sätter sällan riktiga mål för året eller liknande.
Jag tror det behöver bättras i mig.
Så mitt mål är väl typ att sätta mål. :P
Hoppas lyckas gneta mig tillbaks ridmässigt själv inom några månader.
Sen vill jag bättra min sits. Både för att få mindre ont och för att bara rida bättre.
Hästen hoppas jag blir mer reglerbar i formen, främst kunna rida ut honom längre och även högre. Jag vill att det blir säkrare i att sänka takten och länga.
Och jag vill att han blir bättre i trampet och piruettjobbet börjar leda mot mer av en riktig piruett(det kommer inte bli en färdig och bra piruett under året.. men bättre hoppas jag). Och så ska vi befästa bytena.

Vi ska också ta upp tricken lite igen tänkte jag. Har inte orkat med det på över 1,5 år. Så jag får nog backa lite och gradvis öka på. Målet är att jag ska kunna finlira i läggningen i år och utveckla den till mer än bara ligga.
Men iom att han inte gjort sånt alls nu på länge så får vi börja med bugningar etc en period. Hur lång beror på hur han svarar och hur trygg han är i det.
 
Jätteroligt med era mål! :) Jag hade en klar plan framför mig men med all vila som blev och att jag lite tröttnat/de så ska jag sälja. Börjar med Ronaldo, så om ni vet någon som kan vara intresserad av en ren hopphäst något speciell med ett gott hjärta så säg gärna till :) Julia är än så länge väldigt enkel i allt och snäll så hon får vara kvar tills Ronaldo fått åka och jag ridit in mig mer. Nästa vecka ska vi hoppa över bommar :)
 
Mina mål är ett par olika delmål på vägen kan man säga....det första målet är att hoppa den *-iga touren på Zangersheid i Belgien i påsk!:bump: Ska bli vansinnigt roligt men gissa om jag mentaltränar mig själv för tillfället....:nailbiting:. Hinderhöjd 110-115 cm.
Efter det ska jag plocka ut en av skruvarna i mitt ben, det ska vara en liten lokalbedövningsoperation men jag vet inte när jag kan rida ordentligt men vidare mål för säsongen är mer hopptävlingar och ett par starter fälttävlan med. I dressyren får vi se vad vi hinner med, jag tänker satsa rejält för att förbättra min hoppning inkl sits o stil så dressyren får stå tillbaka lite just nu.
 
Mina mål är ett par olika delmål på vägen kan man säga....det första målet är att hoppa den *-iga touren på Zangersheid i Belgien i påsk!:bump: Ska bli vansinnigt roligt men gissa om jag mentaltränar mig själv för tillfället....:nailbiting:. Hinderhöjd 110-115 cm.
Efter det ska jag plocka ut en av skruvarna i mitt ben, det ska vara en liten lokalbedövningsoperation men jag vet inte när jag kan rida ordentligt men vidare mål för säsongen är mer hopptävlingar och ett par starter fälttävlan med. I dressyren får vi se vad vi hinner med, jag tänker satsa rejält för att förbättra min hoppning inkl sits o stil så dressyren får stå tillbaka lite just nu.


Du gnäller om att åka till skåne för att det är långt.. men släpa sig ända till Belgien för att hoppa 110-115 går bra???

Förövrigt bra beslut om att satsa mer på hoppningen annars.
 
ha haha ja @fio, men Skauneland är ju så himla träligt att ligga o gneta fram o tebax till med bil o trailer. Att lyxåka lastbil till Belgien är ju ett äventyr!:banana:Ja har banne tagit tag i min hoppning en gång för alla. Har ju aldrig gillat den biten av fälttävlan och det är ju flera faktorer som gör det. Men bättre sent än aldrig, nu ska den biten slipas till och jag har bestämt mig för att banhoppning ÄR kul!:D Behöver jag tillägga att det kräver många upprepningar för att bli åtminstone liiiite sant????:angel:

Igår gjorde jag iaf årets vetcheck på Lilla Svarta hon seglade rakt igenom u.a så det känns betryggande, själv är jag definitivt inte u.a men jag jobbar på den delen...:sneaky:
 
10646678_882579388430248_2842023002154430590_n.jpg


Jahapp..så har vi gjort vår sista lilla träning. Nu blir det bara hemma ridning för den dräktiga röda:)! Tyvärr var hon inte riktigt lika fin alls denna gången och min ridning urkass:(! Men vi skyller på att jag faktiskt inte kunnat rida igenom henne hemma och dessutom var hon rätt spänd idag för alla ljud i ridhuset iom blåsten. Hade behövt mycket längre framridning! Nåja, nyttiga övningar med skänkelvikning, travbommar, galopp-avbrott diagonal skänkelvikning osv..
Tränaren tog några filmsnuttar men kommer inte ihåg mitt lösen och dom vart inge upplyftande heller:yuck:. Hoppas i framtiden hitta en tränare som hjälper oss komma framåt och verkligen få till det bättre.
På plus är att hon är mycket starkare och finare i galoppen!
 
@polly p Spännande med föl :) När är det beräknat? Vi ska nog betäcka vår irländare i år. Får passa på innan hon blir för gammal är ju född 99. Samtidigt vill Sara tävla henne. Hon är i sitt livs form känns det som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 636
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
14 034
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 905
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp