Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så Leif har diskat rent kylskåpet ? Ja jo det kan nog skyllas på Leif.:D

Edit:eller var Leif motsvarigheten till min Robban?
Nej Leif har inte diskat det, han har i så fall länsat det sen jag var och handlade sist :cautious:
Han kunde ju åtminstone ha torkat ur det i alla fall kan man ju tycka :p

Ne robban dammar va? Leif han bara diskar :D
 
Yes! Fick till EN bild!

gudrun.jpg
 
Jag borde verkligen åka och köpa pektin, men jag har typ noll energi. Hur får man energi??
Jag kokade tomatmarmelad igår, men det har inte stelnat utan att rinnig och tråkig. Och jag vill ju inte ha i mer socker än jag redan har, så nu borde jag åka in och köpa pektin.

Ska jobba inatt så borde verkligen ta tag i det nu.
 
Har jobbat klart samt handlat mat. Nu ska jag gå en promenad. Hade planerat träning men pga hostan fick jag ställa in :mad:

Jag har dessutom hunnit med att anmäla lag till SM i five-a-side om en månad :D Nu ska jag bara organisera lag och transport :)
 
@dobbis bra att det löste sig med kaffebryggare :up:
Jag har upplevt den skräcken en gång sent på kvällen och det slutade i en promenad tvärs över stan hem till mina fd. svärföräldrar för att hämta en bryggare, skulle ju till jobbet på morgon och ville inte riskera folks hälsa när dom mötte på mig.
Numera finns alltid snabbkaffe hemma som akut nödlösning ifall att det skulle hända något. :nailbiting:

Sjalv ser jag till att vi har flera "French Press" kannor hemma ... for hemska tanke om man slar sonder den enda man har.:crazy:

Jag åt på Ikea så sent som igår :-) de har faktiskt god och mättande mat till så lågt pris. Passade på att uppdatera telefonen genom deras wi-fi :)!

Vi har planerat in en tripp till IKEA nasta vecka. Maken skulle garna stanna hemma om det inte var for kottbullarna.:p

Har fått ett presentkort på 10 000 kr på Gudrun Sjöden som jag nu försöker shoppa upp på nätet. Kulturtant here I come! :D
Dricker samtidigt morgonkaffe och slökollar på ett program och Kuba/Havanna.

Jag var tvungen att googla Gudrun Sjoden. Dar fanns massor av snygga grejor med "polka dots" :arghh: VILL HA! :cautious: Helt klart ditt fel att jag nu sitter har i USA och suktar efter polka dots i Sverige.:rage:;)
 
Varit iväg hos förra stallägaren och fikat, alltid lika trevligt! På vägen hem plockade jag med mig släpet som nu är fixat och besiktigat.

Nu har jag tänt en brasa och häller upp ett varmt skumbad. Efter det blir det tortillas med kyckling, grönsaker och guacamole :d. En ganska perfekt regnig fredagskväll med andra ord :)

21752249_10155842719829066_2924002582065332807_n.jpg
 
Jag var tvungen att googla Gudrun Sjoden. Dar fanns massor av snygga grejor med "polka dots" :arghh: VILL HA! :cautious: Helt klart ditt fel att jag nu sitter har i USA och suktar efter polka dots i Sverige.:rage:;)

Jag beställde bara ett par grejer nu. Ska beställa mer från vinterkollektionen som kommer om ngn vecka. Fanns fler plagg jag tror jag kan styla där. Fick några idag men är lite sugen på samma plagg i orange.
 
Övar mig i den ädla konsten att andas ...

Fick reda på av foderleverantören nyss att dom nog inte har något foder plötsligt till mina hästar i vinter....

O_o :arghh: :rage: :banghead: :turd:

Dom ska försöka slå en vall nu i dagarna så snart det slutar regna.

Jag tror jag älskar mitt nya naturläkemedel för jag orkar inte få panik fastän jag nog borde :angel:
 
Hemkommen från stallet, där dagens aktivitet fick bli att tvätta svansen i spolspiltan. Hästen ifråga har aldrig blivit spolad innan vad jag vet, men det gick bra med en stor portion tålamod och lite skällsord till sambon. Han gnällde över att "hästen är dum och lyssnar inte", när hon i själva verket var nervös och behövde ha en sansad person i grimskaftet för att backa henne lugnt varje gång hon steppade fram.
"Jag har inget tålamod med sånt här!" sa han, och jag fräste tillbaka att då får han ta tre djupa andetag och skaffa sig tålamod :angel:. Men det funkade, för svansen blev spolad, intvålad med gulsåpa och ursköljd, helt utan missöden.
Den är dock fortfarande gul/brun på sina ställen, så jag ska testa med diskmedel och silverschampo en annan dag.

Nu sitter jag i soffan och försöker skona bäckenet, med en katt som lagt sig tvärs över mina fötter :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 291
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 103
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
151 708
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 146
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp