Projekt 2018

Igår började maken sätta upp nya väggen i barnrummet. Kommer ta en liten stund men det ser lovande ut :up:

Förslag till tapet som kan funka till rustik mellan/mörkbrun? Har bild på färgen lite tidigare i tråden.
Vill ljusa upp rummet och ha med mönster (inte ränder utan mer blommigt liksom) så barnets eventuella påhitt göms lättare :grin:
Billig tapet är ett krav, då barnet är en marodör. Så typ 200 kr rullen och neråt.
Någon som använt sig av rustas tapet? Många av deras ligger i den prisklassen.
Vi har använt både Rustas tapeter samt deras färger. Är verkligen prisvärda!
 
Vi har använt både Rustas tapeter samt deras färger. Är verkligen prisvärda!

Då ska jag banne mig testa därifrån denna gången :)
Mellanbarnet fick välja tapeter själv med en viss veto från oss föräldrar när hon var 4 år :p och hon skulle nog vilja ha nya hon med snart. Hon blir 10 år i år (:eek:) och vill nog inte ha vit/rosarandigt med en fondvägg med vit bakgrund och stora rosa stjärnor i all evighet :D
Hon är mer inne på lila nu så får försöka dra det mot ljuslila i mer vuxen stil snarare än mörk med my little pony på som är det heta för tillfället så kanske tapeterna funkar hela tonåren med :p
 
Då ska jag banne mig testa därifrån denna gången :)
Mellanbarnet fick välja tapeter själv med en viss veto från oss föräldrar när hon var 4 år :p och hon skulle nog vilja ha nya hon med snart. Hon blir 10 år i år (:eek:) och vill nog inte ha vit/rosarandigt med en fondvägg med vit bakgrund och stora rosa stjärnor i all evighet :D
Hon är mer inne på lila nu så får försöka dra det mot ljuslila i mer vuxen stil snarare än mörk med my little pony på som är det heta för tillfället så kanske tapeterna funkar hela tonåren med :p

Jag har också använt tapeter från Rusta och det blev jättefint. Dessutom lyckades jag köpa dem när det var rabatt så det blev ännu billigare :up:
 
Jag har också använt tapeter från Rusta och det blev jättefint. Dessutom lyckades jag köpa dem när det var rabatt så det blev ännu billigare :up:

Tänkte försöka pricka en rea :)
Behöver inte ha dom pronto så kan gott avvakta lite. Har lite annat att fixa innan vi kör vidare i det rummet. Typ listerna i hallen :p
Bara träväggen kommer upp så duger gamla tapeterna gott ett tag till. Maken fixar på den nu as we speak :up:
 
Massa lister kom upp igår :up:
Har inte mindre än 7 dörröppningar i hallen så det är en del att såga till och måla O_o

Tycker träväggen blir riktigt fin :)

Det är 2 väggar som blir i trä då barnet sliter väldigt mycket på inredningen och har speciella behov så detta blir bästa lösningen. Säkert mer estetiskt att bara ha på en vägg men är rädd att tapeterna ryker lika fort som dom kommit upp så känns som bortkastade pengar :crazy:
 
Nu börjar det närma sig från förråd till barnrum. Vi ska bygga in proppskåpet i något snyggt skåp . Nästa onsdag tas lysrören ned för en mildare belysning samt eluttag sätts in.

20171010_195601.jpg

Proppskåpet är där det hänger en provisorisk tygbit än så länge. :D

2018-01-13%2020.44.50.jpg


Sänghimmeln är bara provisoriskt påhängd, ska sätta fast den ordentligt och säkert sen.
 
1. Renovera taket. (Plåt)
2. Sätta in ventiler på vind och tvättstuga.
3. Ordna till luftcirkulation under tvättstugan (utbygge på plintgrund)
4. Måla om fasaden, byta ut dåliga plank, se över plåtdetaljer i fasaden.
5. Korrigera detaljer kring elen.

Sen hinner vi nog inte mer i år. Inom de närmaste 5 åren måste vi se över dräneringen och avsluta det tidigare ägare påbörjat och vi vill sen se över golven och ta bort plastmattorna i lilla sovrummet och köket samt fixa till golvet (trä) på kontoret, vardagsrummet och matsalen. Vi vill även tapetsera om hall, övre hall och sovrummen.
Sen, nån gång i framtiden, ska vi göra om köket...men det kommer verkligen långt ner på listan.
 
Årets största projekt blir att fortsätta röja ute på gården, det verkar vara ett flerårs projekt då föra ägarna låtit det växa igen. Annars lite mindre grejer som jag hoppas på
- Byta ytterdörr
- Få mina bärbuskar att överleva
- Bygga kattgård
- Bygga klart flotten/flytbryggan
- Renovera tvättstugan
- Måla om/tapetsera i sovrummen
- Plantera lite blommor och bär
 
Årets största projekt blir att fortsätta röja ute på gården, det verkar vara ett flerårs projekt då föra ägarna låtit det växa igen. Annars lite mindre grejer som jag hoppas på
- Byta ytterdörr
- Få mina bärbuskar att överleva
- Bygga kattgård
- Bygga klart flotten/flytbryggan
- Renovera tvättstugan
- Måla om/tapetsera i sovrummen
- Plantera lite blommor och bär
Kallar du alla de där sakerna att göra för "lite mindre" :nailbiting:
 
Kallar du alla de där sakerna att göra för "lite mindre" :nailbiting:

Jämfört med jätteprojektet som är att röja på gården, ja :arghh:

Hmm vistja vi måste fixa till balkongen oxå, innan det går bygga en kattgård under den. Så det får oxå komma upp på listan.

Flotten är nästan klar, det ska bara upp staket och fästas 4 tunnor under den. Men största projektet blir nog att få hem flygplanet som ska få pontoner till våren och vara förtöjd till bryggan. Men det projektet överlåter jag helt och fullt till min man :rofl:
 
Jag har så mycket att göra, så jag har svårt att göra något alls. Funderar på vad som är viktigast och lutar åt att förrådet bör prioriteras för vore det iordning så kunde jag ju samla allt där under tiden som resten av utrymmena renoveras. Men det är ju så eländigt tråkigt att ordna med sånt som inte syns :angel:
 
Jämfört med jätteprojektet som är att röja på gården, ja :arghh:

Hmm vistja vi måste fixa till balkongen oxå, innan det går bygga en kattgård under den. Så det får oxå komma upp på listan.

Flotten är nästan klar, det ska bara upp staket och fästas 4 tunnor under den. Men största projektet blir nog att få hem flygplanet som ska få pontoner till våren och vara förtöjd till bryggan. Men det projektet överlåter jag helt och fullt till min man :rofl:
:rofl::rofl:
 
Vi ska måla verandan och hallen utvändigt (utbyggnaden som innehåller hallen alltså).
Sen ska vi ha upp smålandsstaket längs vägen för att undvika att folk genar i kurvan och kör på vår gräsmatta.. :meh: :cautious: :devil:
Och så ska vi bygga upp hundgården vi köpte förra året.
Gårdsplan skulle behöva göras vid men får se om det blir i år. Den var först gräsmatta, sedan grus och nu är det mest (o)gräs igen.

Förutom det har vi en massa småplaner inomhus, typ tapetsera om åtminstone två rum (för modernt och skrikigt, vi trivs inte alls med tapeterna) och renovera om den gamla innertrappan som tappat en massa färg efter 6 år sedan renovering.. Riktigt slarvigt målat tyvärr, bara kladdat en tjock färg uppe på allt gammalt skit så man kan plocka flagor med fingrarna.
Men det får nog vara till något annat år.
 
Kitta och måla om fönster! (Hann bara ett 2017)
Bygga hundgårdar
Bygga garage
Fixa till vägen
Fortsätta röja upp tomten
Måla klart i källaren (om det inte blir i höst)
Börja med tvättstugan
Källaren blev typ klar..eller iaf det utrymmet jag tänkte på när jag skrev tråden. Nu ska vi riva en hylla som någon tidigare ägare byggt under trappen och målat..gulbrun... Ja det är varken vackert eller praktiskt. Vi tänkte riva, måla och sätta konsoler och hyllor längs hela väggen ist för halva.
Också har vi fått för oss att ett skärmtak och fixa om en bit av gräsmatta till parkering vore en bra idé. Mycket planer i sommar, får se om ens nått blir gjort :p
 
Jag skulle vilja ha en lykta på parkeringen, med ett uttag för motorvärmare, finns det att köpa nånstans? Någon som har det hemma?
 
Det går så himla långsamt för oss! Dotterns sovrum tog tre månader att göra i ordning! Målet var att göra i ordning vårt sovrum på en månad men det enda vi hunnit på den tiden är att ha satt renoveringsgips och spacklat och slipat skarvarna :confused: Kvar att göra är att städa efter sista slipningen, tvätta och måla taket (lackad träpanel så kommer krävas 3-4 lager färg), tapetsera, lägga golv, köpa och montera garderober, montera lister. Vi har äntligen lyckats välja tapet men är fortfarande oense om glansgrad på takfärgen...
 
Jag skulle vilja ha en lykta på parkeringen, med ett uttag för motorvärmare, finns det att köpa nånstans? Någon som har det hemma?
Det letar vi också! Hojta gärna till om du hittar något..jag har inte sökt så mycket än, det är mest med i planeringen så har inga tips tyvärr!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 142
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 369
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 433
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 001
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp