Projekt 2018

Blev kär i en tapet. (ja eller flera...) När man då upptäcker att den kostar 7-800 spänn per rulle :eek: Hm.

Vilka mer än rusta och clas ohlson har humana priser på tapeter? Min studentplånbok tillåter icket 700 spänn per rulle alltså. :cry:
 
Blev kär i en tapet. (ja eller flera...) När man då upptäcker att den kostar 7-800 spänn per rulle :eek: Hm.

Vilka mer än rusta och clas ohlson har humana priser på tapeter? Min studentplånbok tillåter icket 700 spänn per rulle alltså. :cry:
Jag gillar Borosan och Decorama, på nätet brukar de kosta ca 200 kr/rulle.
 
Ja, dessa tapetval :cautious:
Fått hem 4 provbitar. Någon ni känner något för? Positivt som negativt. Det är sonens rum dom ska upp i och han har sagt sitt. Men vill gärna ha fler åsikter samt tips på någon annan som ni tror hade funkat innan vi bestämmer oss :)

AQKAAAAC0oBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTZjYTQ5NzJhNmIyMmI5OTlmMGFjOTAuanBn


AQKAAAACNzNodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTZjYTQ5YmUwODdjMzEwZGRkZmQ2ZjcuanBn
Om jag valt till mitt eget sovrum hade jag valt den översta, men om jag valt till våran junior så hade jag valt den nedersta. Lite mer neutral men ändå väldigt fin :love:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ibland så svänger projekten baklänges :angel:
Nu "råkade" vi komma över en jättefin nyrenoverad vedspis, lite större än den vi har stående. Så nu blir det att börja med att sätta in den - istället för att göra den hörnan sist av allt i köket, som vi hade tänkt :o:p
Nåja, inte är jag så ledsen för det ;)
 
Jag hade valt den översta, med fåglarna.


Om jag valt till mitt eget sovrum hade jag valt den översta, men om jag valt till våran junior så hade jag valt den nedersta. Lite mer neutral men ändå väldigt fin :love:

Tack för svar :)
Sonen valde den översta med fåglarna. Ska se om jag kan hitta något mer alternativ. Vägrar ha typiska pojk/flickfärger till barnens rum denna gången och inget barnaktigt. Sonen fyller 12 i år.
Vill inte ha ränder utan ljust men gärna med färg på och något mönster. Han fixar inte att ha tavlor (men har någon enstaka högt uppsatt) så tapeten får liksom pryda rummet därav är det roligare med något fint att titta på :)
Fåglarna är fina! Men vi har redan blommor i två rum så kollar lite fler alternativ innan vi bestämmer oss :)
 
En gammal gatlampa (hög och rysligt tung) som stod i London ursprungligen renoverades och jag har lärt mig att plåtslagare är jag inte men jag fick ihop den till slut och nu lyser den här.

vHzdnuZ.jpg
Blev tvungen att plocka ned lampan igen, jag använde fönsterkitt till rutorna men det höll inte när det började blåsa, en ruta trycktes in, så kan det gå. Men jag gör om det med silikonlim istället och då skall det nog hålla bättre :)
 
Prioriteringslistan omkastad.

DSC_0271.JPG

Vi börjar med att fixa droppet från balkongen, så att man slipper bli blöt i nacken när man ska passera ytterdörren...(eller få vatten inåt i huset).

:banghead:
 
Fick ta och binda fast växthuset i släpet igår då den höll på att flyga rätt in i bilen. Måste få tummen ur och börja förbereda så det kommer på plats.
 
Någon som har erfarenhet av Jysks garderober (med skjutdörrar)? Eller vet någon annan butik som säljer skjutdörrsgarderober som är ca 230 cm höga? Vi har 2,35 i takhöjd så Ikeas garderober passar tyvärr inte. Jag är inget fan av Elfa/Lundbergs.
 
Någon som har erfarenhet av Jysks garderober (med skjutdörrar)? Eller vet någon annan butik som säljer skjutdörrsgarderober som är ca 230 cm höga? Vi har 2,35 i takhöjd så Ikeas garderober passar tyvärr inte. Jag är inget fan av Elfa/Lundbergs.
Har du kollat på skånska byggvaror? Vi köpte därifrån. Men jag minns inte hur de hade med olika höjder, tror inte vi har någon ovanlig höjd nämligen. :)
 
Har du kollat på skånska byggvaror? Vi köpte därifrån. Men jag minns inte hur de hade med olika höjder, tror inte vi har någon ovanlig höjd nämligen. :)
Så vitt jag kan se är de som Elfa och säljer dörrar och inredning men inte garderobsstommar. Jag skulle vilja hitta något motsvarande Ikeas paxgarderober men i höjd som passar oss :)
 
Så vitt jag kan se är de som Elfa och säljer dörrar och inredning men inte garderobsstommar. Jag skulle vilja hitta något motsvarande Ikeas paxgarderober men i höjd som passar oss :)
Ah sorry, missförstod dej då. Vi köpte bara dörrar nämligen. Hoppas du hittar något! :)
 
Någon som har erfarenhet av Jysks garderober (med skjutdörrar)? Eller vet någon annan butik som säljer skjutdörrsgarderober som är ca 230 cm höga? Vi har 2,35 i takhöjd så Ikeas garderober passar tyvärr inte. Jag är inget fan av Elfa/Lundbergs.
Jem&fix
 
Puh, har med stor möda och visst besvär lyckats slänga ut kylen idag. :cautious: Upp till parkering i väntan på vidare transport till destruktion fick jag hjälp av grannen, men att något så enkelt ska behöva krånglas till en massa! :arghh: Jag är jättetacksam för hjälpen, men jag tycker varför lyfta när man kan dra på snön när det inte fungerade med pirran och går det inte att skjuta upp grinden så öppna inåt istället. Åker dörren upp så vänd skiten så dörren håller sig stängd! :idea:

I morgon ska jag först flytta en liten frys i groventrén och ställa bort den, sen tömma frysskåpet i köket och flytta det till groventrén och fylla på det igen. Efter det är gjort ska jag skura golven, spackla, slå bort några kakelplattor, kakla om ett par rader mellan köksskåp och där den nya kylen och frysen ska stå, måla och se fram emot hemleveransen till veckan. :up:

Borde även röja groventrén så det blir lättare att få in de nya vitvarorna, får se vad jag hinner få gjort i morgon. :o :D
 
Någon som har erfarenhet av Jysks garderober (med skjutdörrar)? Eller vet någon annan butik som säljer skjutdörrsgarderober som är ca 230 cm höga? Vi har 2,35 i takhöjd så Ikeas garderober passar tyvärr inte. Jag är inget fan av Elfa/Lundbergs.

Har inte pax 2 olika höjder? Vi har deras höga variant. Den går precis in :p
Men vill ni ha så hög som möjligt så funkar den så klart inte. Den vi har är 236 och deras andra är 201.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 800
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 365
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 421
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 964
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp