Projekt 2018

Igår började maken sätta upp nya väggen i barnrummet. Kommer ta en liten stund men det ser lovande ut :up:

Förslag till tapet som kan funka till rustik mellan/mörkbrun? Har bild på färgen lite tidigare i tråden.
Vill ljusa upp rummet och ha med mönster (inte ränder utan mer blommigt liksom) så barnets eventuella påhitt göms lättare :grin:
Billig tapet är ett krav, då barnet är en marodör. Så typ 200 kr rullen och neråt.
Någon som använt sig av rustas tapet? Många av deras ligger i den prisklassen.
Gillar rustas men de har lite olika kvalitet. Jag köpte en som känns mjuk och tjock, andra är stelare och känns som att det lättare blir märken? Min var superlätt att sätta upp. Pga fukt (pga ingen ytterpanel under sommaren :p) fick vi riva ner tre våder och göra om. Det gick så sjukt lätt, bara att pilla loss kanten och sedan dra av hela våden. Gick inte sönder, hela lossnade lätt. :up: Utmärkt när man ska göra om nästa gång.
 
Vi har inlett projekt Kök genom att börja med att ordna en diskho i badrummet. :) Så vi har en ho när köket rivs ut. Blir en cementgrå skiva med vitt skåp och nedsänkt ho, skivan löper över tvättmaskin och torktumlare också. Blandaren blev en Mora med utdragbar dusch som faktiskt var snygg! Oj oj oj vilket bryderi det var att slutligen bestämma sig för utformningen... i resten av rummet blir det en garderob, en städgarderob och en extra frys, men det kan vänta tills senare. :)
 
Eftersom jag helt plötsligt blev med växthus så ska detta sättas på grusbädd bredvid odlingslanden. Sambon ska försöka få med sin grävmaskin från jobbet snart så vi kan gräva ur landen fylla med antingen sand eller grus och sen ny matjord uppe på. Vi har ju ren lerjord här så min förhoppning är att vi kan dränera under landen först då där för tillfället typ ligger 5 cm vatten överallt :meh:
 
Vi har inlett projekt Kök genom att börja med att ordna en diskho i badrummet. :) Så vi har en ho när köket rivs ut. Blir en cementgrå skiva med vitt skåp och nedsänkt ho, skivan löper över tvättmaskin och torktumlare också. Blandaren blev en Mora med utdragbar dusch som faktiskt var snygg! Oj oj oj vilket bryderi det var att slutligen bestämma sig för utformningen... i resten av rummet blir det en garderob, en städgarderob och en extra frys, men det kan vänta tills senare. :)
I tvättstugan såklart :rofl:
 
Nästa sak jag skall göra, och jag hoppas jag får tid i vinter, är att renovera och återställa originaldörrarna till corps-de-logiet som jag hittat på vinden samt göra nya karmar, det är en magnifik pardörr om jag får säga det själv, mer än tre meter hög, som skulle höja utseendet flera snäpp men det är ganska mycket trä som behöver bytas ut så vi får se hur det går.

5NJtcpg.jpg
.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sambon ska försöka få med sin grävmaskin från jobbet snart så vi kan gräva ur landen fylla med antingen sand eller grus och sen ny matjord uppe på.
En grävare är guld värd, vi köpte egen grävare inom jordbruksdriften och den betalade sig i princip under första sommaren när vi (jag) grävde om täckdikningen där trädrötter trängt in:)
 
Okej, lägger till projekt sanera trappa från oljefärg samt måla med linoljefärg på 2018 års lista. Jakt på speedheater pågår ;)
 
Eftersom jag helt plötsligt blev med växthus så ska detta sättas på grusbädd bredvid odlingslanden. Sambon ska försöka få med sin grävmaskin från jobbet snart så vi kan gräva ur landen fylla med antingen sand eller grus och sen ny matjord uppe på. Vi har ju ren lerjord här så min förhoppning är att vi kan dränera under landen först då där för tillfället typ ligger 5 cm vatten överallt :meh:
Självbevattning! :rofl:
 
Självbevattning! :rofl:
Haha ja hade det bara hänt lite till och från så hade jag lämnat det men som det är nu så ligger där konstant vatten från mitten av oktober till... ja jag har inte bott här ett år sen så jag vet inte riktigt hur länge. För att sen torka ut till total savann från slutet av maj till September :meh:
 
Okej, lägger till projekt sanera trappa från oljefärg samt måla med linoljefärg på 2018 års lista. Jakt på speedheater pågår ;)
Lägg till en excenterslip på din jaktlista med (om du inte redan har en). Värd mer än den kostar! Sparar många, många timmar.
Har en som inte är jättestor, så att man orkar hantera den. ;) Bästa köpet det året, lätt!
Jag använder min till allt från byggnation, till möbelrenovering och bilpolering. ;)
 
Jag funderar på om jag ska måla eller tapetsera om mitt vardagsrum. Förhoppningsvis kommer jag sälja huset i år, och även om jag älskar den så inser jag att den mörkgröna (med dragning mot svart) färgen på väggarna i vardagsrummet inte kanske går hem hos gemene man... Men om jag ska måla "ljust och fräscht" istället så kommer inte möblerna att passa med det, och det blir ett rejält jobb med att ta bort flera lager tapeter. Vad tror ni, är det värt det ur försäljningssynpunkt?
 
Lägg till en excenterslip på din jaktlista med (om du inte redan har en). Värd mer än den kostar! Sparar många, många timmar.
Har en som inte är jättestor, så att man orkar hantera den. ;) Bästa köpet det året, lätt!
Jag använder min till allt från byggnation, till möbelrenovering och bilpolering. ;)

Tror inte vi har en, tusen tack för tipset :up: Antar det är rätt svårt att få loss all gammal färg.. Ser sådär fram emot den biten :wtf::o:p
 
Tror inte vi har en, tusen tack för tipset :up: Antar det är rätt svårt att få loss all gammal färg.. Ser sådär fram emot den biten :wtf::o:p
Värmde och skrapade först (hade lim och lack att tampas med), sedan slipade med traditionell slip. Höll på att skaka sönder. Räknar lätt med att trappan tog en arbetsvecka bara att ta fram!
Samt sönderkörd slip och massa tandagnissel.
När jag sedan skulle slipa golv, köpte jag excentern. Grät nästan av lycka och förbannade min tidigare snålhet. Inga vibrationer att tala om och i jämförelse ljudlös. Och så snabbt det gick! Har man gammalt hus så är den ens bästa vän. ;)
Skrapa och värma lite får du nog göra oavsett. Annars går det mycket papper.
 
Jag ska köpa ny kyl och frys som är högre än de befintliga gamla, så jag ska riva bort ett ofärdigt skåpbygge ovanför de som står där nu och när jag ändå river ut det så ska jag passa på att spackla, sätta en rad kakel och måla hela utrymmet innan de nya skåpen kommer. Ska bli så otroligt skönt att äntligen få byta ut de gamla! :up:

Tänk, när jag flyttade hit tyckte jag de var så bra och fräscha och det var de ju, bara något år gammalt. Tidens tand nöter dock och det som var fräscht då är gammalt och sunkigt nu, det är nog bara en tidsfråga innan kylen ger upp. :cautious: Frysen fungerar iofs bra så den ska jag kolla om grannarna kan vara intresserade av innan jag testar om nån vill köpa det för nån hundring eller tar det om de fraktar bort det, innan jag lämnar det på tippen. :)

Det blir Elektrolux, energiklass A++. :up:
 
Ja, dessa tapetval :cautious:
Fått hem 4 provbitar. Någon ni känner något för? Positivt som negativt. Det är sonens rum dom ska upp i och han har sagt sitt. Men vill gärna ha fler åsikter samt tips på någon annan som ni tror hade funkat innan vi bestämmer oss :)

AQKAAAAC0oBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTZjYTQ5NzJhNmIyMmI5OTlmMGFjOTAuanBn


AQKAAAACNzNodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTZjYTQ5YmUwODdjMzEwZGRkZmQ2ZjcuanBn
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 156
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 371
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 433
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 001
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp