Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Lenis

Trådstartare
Så mycket bättre- eller så mycket sämre?

Producenterna har tröttnat. Ännu en sommar fastlåsta med detta sega program, som de var dumma nog att skriva kontrakt för till 2025.. de vill ju göra grejer med mer ös! De pallar helt enkelt inte med att halvsova igenom ännu en seg middag och behöva höra låtar från -87 och låtsas att det är bra.. drastiska åtgärder måste till!!
Medan de smider planer börjar artisterna droppa in och packa upp på sina rum.. Spelet kan börja!



Regler!

-hintar är förbjudna och kan straffas
-LL är allsmäktig och ni skola icke trotsa henne ;)
-alla röstningar ska motiveras
-tankar/teorier om åtminstone 2 spelare/dag
-missad röstning ska ändå erläggas och motiveras i efterhand
-man kan bli kickad om man uteblir från röstning
-onda vinner när de är fler än goda; goda vinner när onda är ute!
-röster ska skrivas i fetstil för att gälla
-håll en god ton- det är ett spel!



Deltagare:

1. Niyama
2. hemlig
3. bollen__
4. qitis
5. Killaloe
6.Blacksmithfarm
7. cirkus
8. Magnum
9. Mirtai
10. LenaH

Roller:

:devil: Onda :devil:

Onda producentteamet: Snackar ihop sig och försöker sabotera programmet. Vinner när de är fler än artisterna.

Teamets fördelar: Ibland de manipulera artisternas egon till att få dem att göra som de vill.. två gånger att lägga en specifik röst, och en gång kan de få veta en spelares roll.

:banana:Goda:banana:

Rickard Söderberg- lyfter hela programmet med sin röst och vilja att göra gott. Kan varje natt skydda en spelare från de onda!

Winnerbäck- har blivit totalt söndertjatad genom åren om att vara med. Har till slut gått med på det nu när det börjat bli lite väl slitigt att turnera och de har ju bra käk.. Får varje natt fråga LL om en annan deltagares identitet. Nåt måste man ju ha för att offra sin credd liksom.

Pernilla Wahlgren- Är ju himla social och kan få höra det mesta! Får första natten veta allas val. Därefter har hon så svårt att hålla tyst att hon väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan hon själv bara får en lottad rad! Hon dräller så att en rad varje natt når producenterna.

Linda Pira- Är tjejen med övertalningsförmåga och kan två gånger under leken lyckas smuggla in en extra röst till LL.

X antal artister/bybor
 
Teamets fördelar: Ibland de manipulera artisternas egon till att få dem att göra som de vill.. två gånger att lägga en specifik röst, och en gång kan de få veta en spelares roll.
Fattar inte riktigt "ibland de manipulera". Betyder det att de kan trolla två gånger?
 
Eftersom jag blir snurrig utan rollnamnen.

Rickard Söderberg- ängel

Winnerbäck-siare

Pernilla Wahlgren- lösmynt spion

Linda Pira- röstfifflare, två extra röster
 
Jag är här!

Det var rackarns vilka förmågor producenterna har. Om jag förstår det rätt så har de i princip en sia och två gånger får de trolla. Då undrar jag om tex trolleri kan samlas till samma DL? Är förmågorna kopplade till en person?
 
Jag är här!

Det var rackarns vilka förmågor producenterna har. Om jag förstår det rätt så har de i princip en sia och två gånger får de trolla. Då undrar jag om tex trolleri kan samlas till samma DL? Är förmågorna kopplade till en person?

De får inte trolla två röster till samma DL. Det är inte kopplat till en person.

:)
 
Tagga mig gärna om ni har frågor så riskerar jag inte att missa ngt även om jag försöker läsa leken regelbundet :)
Nu ska jag lägga mig så återkommer imorgon!
 
Här.
Inga ulvar som käkar? @Lenis

Tio deltagare. Fyra namngivna goda och x antal bybo(r).
Vinstvillkor:
"onda vinner när de är fler än goda; goda vinner när onda är ute!"

Om onda vinner när de är fler än goda bör de i mina ögon börja med underläge i antal.
6 goda, 4 onda? Eller 7+3? Blir lite förvirrad om de inte käkar, har bara lekt med onda som käkar nattetid (utom @Habina s jullek (?) med bara goda :p).
 
Fantastisk inramning på leken! :D :love:

Och jag har också hittat hit dårå!

Här.
Inga ulvar som käkar? @Lenis

Tio deltagare. Fyra namngivna goda och x antal bybo(r).
Vinstvillkor:
"onda vinner när de är fler än goda; goda vinner när onda är ute!"

Om onda vinner när de är fler än goda bör de i mina ögon börja med underläge i antal.
6 goda, 4 onda? Eller 7+3? Blir lite förvirrad om de inte käkar, har bara lekt med onda som käkar nattetid (utom @Habina s jullek (?) med bara goda :p).

Vilken intressant iakttagelse! Ska bli kul att få reda på det svaret från LL, tror aldrig jag varit med när ulvar inte käkat så det kan ju bli spännande om så är fallet nu :o :D
 
Godmorgon!:D
Har hittat leken och ska strax åka till jobbet:)

Kul Tema @Lenis :)

Får se om jag hinner skriva något under jobbtid- svårt tror jag då vi har mycket att göra just nu
Så troligen kommer jag in på eftermiddagen/kvällen igen
 
Kan de trolla samma person två gånger?

Japp

Här.
Inga ulvar som käkar? @Lenis

Tio deltagare. Fyra namngivna goda och x antal bybo(r).
Vinstvillkor:
"onda vinner när de är fler än goda; goda vinner när onda är ute!"

Om onda vinner när de är fler än goda bör de i mina ögon börja med underläge i antal.
6 goda, 4 onda? Eller 7+3? Blir lite förvirrad om de inte käkar, har bara lekt med onda som käkar nattetid (utom @Habina s jullek (?) med bara goda :p).

Haha! De käkar, jag lovar ;)
 
Nu har jag ju inte lekt på ett tag, men när man blir trollad så innebär det att man blir tvingad att rösta på en viss person. Dvs att LL skickar ett PM att "du är trollad att rösta på Mirtai" och så måste man göra det med en tillhörande teori?

Är det så så känns det som en stor fördel för de onda? Säg att de siar någon som har en viktig god roll och så kan de med hjälp av en trollad deltagare få ut denne?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 630
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 149
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp