Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Jag tror jag hänger på att det borde vara 7-3fördelning iaf,

4 goda specialroller och tre artister.

De onda får ju dessutom lite info av Pernilla W. Förutom sina egna förmågor..
 
Mirtai kommenterar hemligs funderingar kring käket med att hon kanske är ulv som är nervös över att inte få käka. Nu verkar det ju tyvärr inte som att hemlig kommer kunna komma in och bemöta den teorin, så jag känner inte att det är ett spår jag vill fortsätta på för tillfället.
Tänker du spåret som att inte fundera mer på frågan från @hemlig? Eller spåret att inte fundera kring hur @Mirtai kommenterade?

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)
Funderar även på om ulvarna inte ska få käka? Kanske en ulv som noterar detta och blir nervös? ;)
 
Tänker du spåret som att inte fundera mer på frågan från @hemlig? Eller spåret att inte fundera kring hur @Mirtai kommenterade?

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)
Att mirtai kommenterade det känns inte konstigt. Det var i hennes sammanställning av vad som hänt.
Tycker inte heller det är konstigt att hemlig ställer frågan. Men eftersom det vore till ulvarnas nackdel om de inte fick käka så kändes det värt att kommentera det.
 
Tänker du spåret som att inte fundera mer på frågan från @hemlig? Eller spåret att inte fundera kring hur @Mirtai kommenterade?

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)

Som @Blacksmithfarm skrev, det var en del i sammanställningen av vad som hänt. Och som jag skrev var det också ett inlägg för att försöka få igång teoriandet. Det är ju alltid skitsvårt att få till det i DL1, med så få inlägg skrivna.
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?

Påminner om DL 21.30

Kan någon knuffa på @Blacksmithfarm om ni känner henne vore det fint :)
Oj, svårt! Men Olle Ljungström tror jag hade varit intressant att ha över på middag. :)
 
För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?
Har vi bytt tema från Så mycket bättre till Halvåtta hos mig? :p

Mitt svar blir iaf Michael Hutchence, av samma skäl som @Magnum :angel:
 
F ö är min rygg helpaj så jag har lite problem med att sitta vid datorn ikväll så jag blir lite sporadisk.
 
Som @Blacksmithfarm skrev, det var en del i sammanställningen av vad som hänt. Och som jag skrev var det också ett inlägg för att försöka få igång teoriandet. Det är ju alltid skitsvårt att få till det i DL1, med så få inlägg skrivna.
Ja det är svårt - så därför är det ju rimligt att teoria om det som skrivs, även det du skriver ;) :D
 
Uppdaterar listan.

Sammanställning
Blacksmithfarm
: Magnus Uggla
bollen__
cirkus
Ola Salo
hemlig
Killaloe
: Steven Wilson
LenaH Michael Hutchence
Magnum Danny Saucedo
Mirtai: Britney Spears
Niyama: Rickars Söderberg
qitis: David Bowie
 
Ledsen, men inser att jag nog behöver rösta lite tidigare idag :/
Lägger därför en röst nu ifall jag inte hinner närmare dl.


Verkar vara så snäll så man kan bli misstänksam bara därför.
Välja en artist till middag som man visserligen uppskattar men som sambon däremot älskar!
Och sambon får dessutom vara med på middagen!

Min sambo skulle inte ens få vara hemma :o

Magnum röstar på Killaloe
 
Uppdaterar listan.

Sammanställning
Blacksmithfarm
: Magnus Uggla
bollen__
cirkus
Ola Salo
hemlig
Killaloe
: Steven Wilson
LenaH Michael Hutchence
Magnum Danny Saucedo
Mirtai: Britney Spears
Niyama: Rickars Söderberg
qitis: David Bowie
Vad ska du med den listan till? :laugh: Och min gästs namn är felstavat :meh:.
 
Oxycontin är skitbra mot trasiga ryggar, däremot mindre bra om hjärnan ska vara skarp :o så jag kommer lägga en röst nu för säkerhets skull. Den är oerhört genomtänkt och välbearbetad:

LenaH röstar på Niyama för att hon väljer Rickard Söderberg som middagspartner när han faktiskt är upptagen med att spela ängel i leken! Jag anar en ulv som vill hålla ängeln upptagen!
 
Oxycontin är skitbra mot trasiga ryggar, däremot mindre bra om hjärnan ska vara skarp :o så jag kommer lägga en röst nu för säkerhets skull. Den är oerhört genomtänkt och välbearbetad:

LenaH röstar på Niyama för att hon väljer Richard Söderberg som middagspartner när han faktiskt är upptagen med att spela ängel i leken! Jag anar en ulv som vill hålla ängeln upptagen!
Du kan inte heller stava till min gästs namn :mad:
 
Jag som har nattningen av pållarna ikväll kommer nog inte hinna tillbaka till 21:30 så jag behöver försöka få till en röst nu. Som vanligt så är DL1 så himla svårt. Jag tycker att de onda har alldeles för många fördelar för att det ska kännas bekvämt så jag har kollat lite på hur/om folk har funderat runt detta. Redan på första sidan så fastnade jag på
Nu har jag ju inte lekt på ett tag, men när man blir trollad så innebär det att man blir tvingad att rösta på en viss person. Dvs att LL skickar ett PM att "du är trollad att rösta på Mirtai" och så måste man göra det med en tillhörande teori?

Är det så så känns det som en stor fördel för de onda? Säg att de siar någon som har en viktig god roll och så kan de med hjälp av en trollad deltagare få ut denne?

Frågetecknen känns lite malplacerade liksom tanken att de onda i första hand ska försöka röst ut en som de har siat med viktig god roll - jag tänker att om de hittar en viktig god roll så borde käk vara första tanken.

Får trollningen användas vid avgörande lynch @Lenis ?

Bra och viktig fråga från Niyama. Och alltid något - att de åtminstone inte kan trolla i avgörande lynch.

@Lenis har ulvarnas specialare (fördelar) nattDL? Det står inte:p men känns väl troligast att de har det? :)

Q vill i bekräfta vilken DL som gäller för de onda. Det är ju bra, men samtidigt nästan lika självklart som att ulvar käkar (som @hemlig funderade på) kan jag tycka.


Jag tror jag hänger på att det borde vara 7-3fördelning iaf,

4 goda specialroller och tre artister.

De onda får ju dessutom lite info av Pernilla W. Förutom sina egna förmågor..

Bra påminnelse om en ytterligare förmåga som de onda har.

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)

Det kursiva: Hur kan Killa veta att hemlig inte är i lyan? Samtidigt så tycker jag att resonemanget inte håller ihop om att å ena sidan så är frågan inte konstig, men å andra sidan så borde en sån fråga locka till sig teorier.

Men jävulen nu kom Magnum med en OT röst på Killa som jag kände mig misstänksam mot.

Att mirtai kommenterade det känns inte konstigt. Det var i hennes sammanställning av vad som hänt.
Tycker inte heller det är konstigt att hemlig ställer frågan. Men eftersom det vore till ulvarnas nackdel om de inte fick käka så kändes det värt att kommentera det.

Ännu en som inte tyckte det var konstigt att hemlig ställde frågan om huruvida ulvarna käkar. O_o

Å nu kom LenaH med en rätt OT-ish teori om varför Niyama väljer det sällskap hon gör. Visserigen snurrig av medikament men nog brukar LenaH vara vassare än så?


Nä jag måste rösta och det får bli så här

cirkus röstar på Mirtai

för tanken om ulvars agerande efter att de eventuellt har siat en viktig god. Ringrostigt kanske, men det var något som jag reagerade på.
 
Hur kan Killa veta att hemlig inte är i lyan?
Det vet jag ju inte, men jag tror inte att en sådan kommentar kommer direkt från någon som sitter i lyan. Men jag kanske är lite naiv :D

Och ja, gällande frågan som så - så tycker jag inte att den är konstig och inget jag reagerar på. Men jag vet ju att ala kommentarer kan ligga till grund för en teori dag ett. Klarare så hur jag menar? :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 358
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 676
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp