Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Här.
Inga ulvar som käkar? @Lenis

Tio deltagare. Fyra namngivna goda och x antal bybo(r).
Vinstvillkor:
"onda vinner när de är fler än goda; goda vinner när onda är ute!"

Om onda vinner när de är fler än goda bör de i mina ögon börja med underläge i antal.
6 goda, 4 onda? Eller 7+3? Blir lite förvirrad om de inte käkar, har bara lekt med onda som käkar nattetid (utom @Habina s jullek (?) med bara goda :p).

Är det 6-4 känns det knappt värt att leka, de onda vinner ju hur lätt som helst. Så jag tror mer på 7-3 i så fall.
 
Jag tror vi kan utgå ifrån att ulvarna käkar, har själv missat skriva det nån gång som LL. Annars skulle ju ängeln vara ganska överflödig.

Ja precis. Jag brukar klistra in mina standardregler från ett dokument men kom inte åt det från den datorn så fick svänga ihop nåt lite snabbt :angel:
 
Är det 6-4 känns det knappt värt att leka, de onda vinner ju hur lätt som helst. Så jag tror mer på 7-3 i så fall.

Åtminstone 7-3. Med trollning så blir det ytterligare en röst för onda och det får de göra 2 gånger eftersom det inte är kopplat till en särskilt spelare. Säg att en god åker i första lynch och att käket lyckas första natten då är det 5-3 med en röst som de kan styra är nästa lynch röstmässigt 4-4 då räcker det med att goda sprider rösterna på varandra så har onda full kontroll och kan få ut en god - sen ett lyckat käk och leken är i praktiken över. Me not like
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?

Påminner om DL 21.30

Kan någon knuffa på @Blacksmithfarm om ni känner henne vore det fint :)
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?

Oj, vilken svår fråga! Man borde väl välja någon riktig kändis som man kan ha djupa och intellektuella samtal med men jag tror faktiskt jag skulle välja Britney Spears :o Är "uppväxt" med henne och vore så kul att få veta vad som egentligen är sant eller inte runt henne och hur hon egentligen är
 
Har också en liten sammanställning för att försöka få igång något slags teoriande :nailbiting:

Niyama – Frågor lite om rollerna och förmågor. Vettiga synpunkter och frågor

Hemlig – funderar över fördelningen mellan goda/onda. Är det 7-3 eller 6-4? Instämmer i mitt resonemang om att det mer troligen är 7-3 än 6-4. Funderar även på om ulvarna inte ska få käka? Kanske en ulv som noterar detta och blir nervös? ;)

bollen__ -här

Qitis – har hittat leken, återkommer efter jobbet

Killaloe – här och noterar hemligs undran om käk.

Blacksmithfarm - inte skrivit något

Cirkus – Frågar lite om de olika förmågorna. Håller med mig om att det måste vara minst 7-3, med tanke på vilka extraförmågor de onda har.

Magnum - har hittat hit

Mirtai – det är jag :)

LenaH – har hittat leken
 
Hemlig har orsak att kanske utebli idag så ni får utgå ifrån det hon redan skrivit tills vidare besked från henne eller mig.
 
För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?
Tänkte först åh nej, en sån där jobbig fråga jag inte har nåt svar på. Men kom på att svaret är ju uppenbart: Rickard Söderberg. Tror vi hade kunnat sitta och snacka utan att det blir stelt och jobbigt.
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?

Påminner om DL 21.30

Kan någon knuffa på @Blacksmithfarm om ni känner henne vore det fint :)

Hemma efter att ha jobbat och sett till hästarna och har hunnit läsa igenom leken en gång iaf
Tänkte att jag börjar med den obligatoriska frågan så är den besvarad :)
Jag skulle vilja ha David Bowie som gäst! Och Freddie Mercury :angel: Men får man bara välja en så blir det David Bowie :heart
Han skulle nog kunnat berätta massor om många och om sitt eget liv- och vilken underhållning man skulle kunna få med den musikskatten:love:


och om man hade båda som gäst så skulle man ju kunna få höra detta:love:
 
@Lenis har ulvarnas specialare (fördelar) nattDL? Det står inte:p men känns väl troligast att de har det? :)
Onda producentteamet: Snackar ihop sig och försöker sabotera programmet. Vinner när de är fler än artisterna.

Teamets fördelar: Ibland de manipulera artisternas egon till att få dem att göra som de vill.. två gånger att lägga en specifik röst, och en gång kan de få veta en spelares roll.
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?
Alltså, jag kan inte komma på sådär någon artist jag vill bjuda hem enbart för min egen skull :o men för att säga någon som jag ändå uppskattar så får det bli Steven Wilson! Dessutom så älskar min sambo honom så då skulle det kunna bli en trevlig middag eftersom sambon skulle bli glad också :D
 
Obligatorisk fråga!

För att sätta igång leken lite önskar jag svar på vilken artist Ni helst hade velat bjuda över på middag (nu levande eller ej, inte så noga)?
Har funderat och funderat över vad jag ska basera mitt val på; en artist som jag lyssnat mycket på? En artist som jag tycker är riktigt bra? En som jag tror kan vara trevlig att prata med?
Jag har varit inne på Freddie (precis som @qitis), Simon & Garfunkel, men landar nog till slut på Magnus Uggla. Hans singel Kung för en dag gick varm i CD-spelaren när vi (jag och mina syskon) var små. Tänk på den tiden när man fick ett karaoke-spår med på singeln... Jag tror att det skulle kunna bli en trevlig middag.
 
Sammanställning
Blacksmithfarm
: Magnus Uggla
bollen__
cirkus
hemlig
Killaloe
: Steven Wilson
LenaH
Magnum
Mirtai
: Britney Spears (stod i OTfärg, men jag antog att det var ditt svar? @Mirtai)
Niyama: Rickars Söderberg
qitis: David Bowie
 
Mirtai kommenterar hemligs funderingar kring käket med att hon kanske är ulv som är nervös över att inte få käka. Nu verkar det ju tyvärr inte som att hemlig kommer kunna komma in och bemöta den teorin, så jag känner inte att det är ett spår jag vill fortsätta på för tillfället.
 
Jag blev tvungen att fundera en stund på artist, en vill ju inte ha hem vem som helst liksom. Även om den är spännande :p

Men jag skulle nog välja Danny Saucedo, skulle det mot förmodan bli en pinsam tystnad har en ju nåt att titta på iaf :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 590
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 670
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 309
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 136
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp