Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Jag är fortfarande på jobbet men återkommer med mer tankar när jag väl kommit hem :)

Jag tänkte mig läsa igenom Niyama ordentligt för att se om det finns något att ”ta på” där. Framför allt funderar jag på om hon kanske hade fog för att anta att Magnum borde vara god efter första natten? :idea:
 
okej nu har jag läst igenom @Niyama och även delvis leken igen i samband med det
här kommer det en hel del citat från Niayma (som var spion) samt några av andra för att få sammanhang i tankarna jag har

Det som gjort leken lite mer förvirrad än vanligt är väl för att buke laggade pga uppdateringen så ingen kunde rösta som tänkt, eller ens i tid- eller kunna delta och läsa som man brukar
men så här såg röstlistan ut iaf och jag noterar att Niyama väljer att följa Magnum för att hon håller henne åt det gpdare hållet- så ja jag kan nog ha varit rätt ute med min tanke att Niyama kan ha haft fog för att tro det också!
DL 2
Paddington röstar på qitis
Magnum röstar på Blacksmithfarm
qitis röstar på Magnum
Blacksmithfarm röstar på Niyama


mirtai röstar på qitis (21:32)
LenaH röstar på qitis (21:37)


Vet ju inte hur det blir med dl, men röstar nu iaf och vill då rösta på en som redan har en röst för att jag inte tror på att Q är ond, hon framstår som en typisk god Q för mig och jag tycker det känns drevigt. Eftersom jag hållit Magnum åt det lite godare hållet följer jag henne:
Niyama röstar på Blacksmithfarm

dock känns väl egentligen LenaH och Paddington mer misstänkta nu. Hoppas dock att dl skjuts upp så alla har chans att rösta när det faktiskt går att läsa vad som skrivs :arghh:

BSF vill inte ändra sin röst- som är lagd på Niyama- i det läget har jag endast en röst - och vore nu BSF i lyan kunde hon ju lagt den på mig ( för jag misstänker starkt att Mirtai var trollad att rösta på mig - se mer om det senare i inlägget) så .... Jag vet inte om BSF faktiskt är god- eller bara en ond som tassar med? :idea:

Jag låter min röst vara som den är i så fall. Nu ska jag lägga mig och imorgon jobbar jag dag.
Niyama skriver tydligt att Magnum bör vara god pga rösten på Killaloe DL1 - jag tror att hon har kunskaper bakom kulisserna som får henne att så starkt skriva så

Jag vet inte, jag är helt slut i huvudet nu efter så lång tid vid datorn. Magnum tror ju jag kan vara god pga rösten på Killa dag 1, och jag tycker du ju känns som vanligt när du är god och letar efter ulvar.

Bollen kommer med en första röst på Paddington- jag undrar varför hon bara tror att ulvar skulle kunna veta något eftersom siaren är död- liksom spionen lär ju kunna veta något också? Får lite mer funderingar om bollen nu när jag läser igenom allt igen....
Jag måste sova, tänker att jag röstar nu för jag lär sova imorgon när dl är.
Jag är fortsatt osäker på qitis och tycker väl att det känns lite skumt att hon nu blir försvarad, siaren är död så ingen utom ulvar kan väl veta hennes eventuella godhet?
Men, jag känner mig inte bekväm ändå med att lägga rösten där, jag avvaktar lite.
däremot tyckte jag ju att det kändes som att killa lite försvarade hemlig..eller iallfall slätade över. Som att de tskulle gå obemärkt förbi. Såå
bollen__ röstar på paddington

noterar detta inlägget från LenaH - Hon hade fel ang paddis, och jag vet ju att hon har fel ang mig :p frågan är om hon har fel ang bollen? Liksom lite jobbigt att skriva så rakt ut om tre goda att man misstänker dem? men men .... noterat är det iaf....
Om jag utgår ifrån mitt eget inlägg igår morse så antar jag att ulvarna står att finna bland @qitis @bollen__ och @Paddington (med reservation för att den enda jag känner mig hyfsat säker på som god är @Mirtai ) så står det ju mellan q och Paddi och jag vet inte vem av dem som är skummast och eftersom jag är mer övertygad om Mirtais godhet än Niyamas så låter jag min röst stå kvar. Lagt kort ligger liksom.

magnum undrar om Niyama vill få henne att lita på henne - noterat det också :)
Vidare;
@Niyama följer rösten jag lade på BSF för att hon höll mej åt det godare hållet.
Jo, jag blev lite förvånad.
Särskilt eftersom jag inte riktigt varit med i matchen och teoriat särskilt bra igår :o
(Vill hon få mej att lita mer på henne?)

Tycker det är tydligt att Niyama fått spionrad om att Mirtai var trollad att rösta på mig - och hade bekymmer med att få ordning på tankarna om Mirtai var i lyan och försökte luras att evrka god pga trollningen

Mycket möjligt att en röst på dig var trollad, men jag tror åtminstone en ulv röstat på dig faktiskt och då är det ju bara LenaH kvar som det kan vara. LenaHs ulvradar kanske har varit trasig ibland, men idag när hon inte ens verkar vilja se samband hon normalt sätt snappar upp - nej, det känns inte som en god LenaH tyvärr.
Det är lite märkligt att du funderar på om jag kan ha varit trollad, men du verkar inte fundera på om Mirtai kan ha varit trollad. Då spelar det ju liksom ingen roll hur god Mirtai är. Om man läser Mirtais röstinlägg tycker jag det ser ut som att hon kanske ville rösta på mig.
Niyama förklarar varför hon håller magnum god
Det skrev jag väl? För att hon inledde röstningen dag 1 med att rösta på Killa. Och jag ville rösta på nån som redan hade en röst, och då valde jag att rösta som Magnum som jag iaf hittat något som tyder på godhet hos.

noterar detta inlägget från bollen också för att det ju kan vara rejält fiskeri om vad som egentligen hänt i leken - alltså som en ond brukar kunna göra- för att vara tydlig :cool:
Få se:
Spionen borde väl kunna veta om någon röst var trollad igår?
Spionen borde väl också ha koll på vem ängeln är?
Och kanske röstfifflaren om hen använt sin röst, vilket kanske inte är så troligt än?
Hm,
Niyama visar här- tycker jag!- tydligt att mirtai är trollad att rösta på mig :)
@qitis @bollen__ @andraeventuelltintresserade
Det var den här rösten tycker jag ser trollad ut för jag tolkar det som att Mirtai hellre vill rösta på mig än på Q, sen tyckte jag mig ana att Mirtais misstankar mot mig minskade senare, men jag tycker trollade ofta tar upp den de helst röstar på men sen då ändå röstar på den de måste. En annan anledning till att nån verkar rösta på nån annan än den de misstänker mest kan ju vara att den är ond, men så vet vi ju nu att det inte var fallet här.
Niyama uppmanar mig att vi ska samla rösterna och inkluderar att röstfifflaren ska hänga med
Ja, så goda måste samla sina röster och röstfifflaren vara med på tåget.
Niyama skriver detta till mig:
@qitis vad tänker du om att Magnum la första rösten på Killa?
och skriver även så här om Magnum senare
Magnum - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, att hon la första rösten på Killa.

Sammantaget så ja: jag tror att Niyama hade på fötterna att hålla Magnum som god

Så för mig står det mellan @bollen__ och @Blacksmithfarm att rösta på idag
 
okej nu har jag läst igenom @Niyama och även delvis leken igen i samband med det
här kommer det en hel del citat från Niayma (som var spion) samt några av andra för att få sammanhang i tankarna jag har

Det som gjort leken lite mer förvirrad än vanligt är väl för att buke laggade pga uppdateringen så ingen kunde rösta som tänkt, eller ens i tid- eller kunna delta och läsa som man brukar
men så här såg röstlistan ut iaf och jag noterar att Niyama väljer att följa Magnum för att hon håller henne åt det gpdare hållet- så ja jag kan nog ha varit rätt ute med min tanke att Niyama kan ha haft fog för att tro det också!


BSF vill inte ändra sin röst- som är lagd på Niyama- i det läget har jag endast en röst - och vore nu BSF i lyan kunde hon ju lagt den på mig ( för jag misstänker starkt att Mirtai var trollad att rösta på mig - se mer om det senare i inlägget) så .... Jag vet inte om BSF faktiskt är god- eller bara en ond som tassar med? :idea:


Niyama skriver tydligt att Magnum bör vara god pga rösten på Killaloe DL1 - jag tror att hon har kunskaper bakom kulisserna som får henne att så starkt skriva så



Bollen kommer med en första röst på Paddington- jag undrar varför hon bara tror att ulvar skulle kunna veta något eftersom siaren är död- liksom spionen lär ju kunna veta något också? Får lite mer funderingar om bollen nu när jag läser igenom allt igen....


noterar detta inlägget från LenaH - Hon hade fel ang paddis, och jag vet ju att hon har fel ang mig :p frågan är om hon har fel ang bollen? Liksom lite jobbigt att skriva så rakt ut om tre goda att man misstänker dem? men men .... noterat är det iaf....


magnum undrar om Niyama vill få henne att lita på henne - noterat det också :)


Tycker det är tydligt att Niyama fått spionrad om att Mirtai var trollad att rösta på mig - och hade bekymmer med att få ordning på tankarna om Mirtai var i lyan och försökte luras att evrka god pga trollningen



Niyama förklarar varför hon håller magnum god


noterar detta inlägget från bollen också för att det ju kan vara rejält fiskeri om vad som egentligen hänt i leken - alltså som en ond brukar kunna göra- för att vara tydlig :cool:

Niyama visar här- tycker jag!- tydligt att mirtai är trollad att rösta på mig :)

Niyama uppmanar mig att vi ska samla rösterna och inkluderar att röstfifflaren ska hänga med

Niyama skriver detta till mig:

och skriver även så här om Magnum senare


Sammantaget så ja: jag tror att Niyama hade på fötterna att hålla Magnum som god

Så för mig står det mellan @bollen__ och @Blacksmithfarm att rösta på idag
:eek::eek::eek: Alltså jag var helt övertygad att Bsf är den sista ulven men efter ditt inlägg så börjar jag fundera på en sak ,och det är, när blev Q god? För Du brukar inte ha så fel om mig så att eee..detta gör mig misstänksam.
Spec efter att jag fått rita om min lilla karta när det visade sig att Niyama var spion och inte ängel som jag trott. Och varför skulle jag försöka fiska efter vad som hänt i leken?
Och en fråga till, det är väl självklart att Niyama uppmanar även röstfifflaren att vara med, varför skulle hon inte göra det? Varför tar du upp det? :confused:
 
:eek::eek::eek: Alltså jag var helt övertygad att Bsf är den sista ulven men efter ditt inlägg så börjar jag fundera på en sak ,och det är, när blev Q god? För Du brukar inte ha så fel om mig så att eee..detta gör mig misstänksam.
Spec efter att jag fått rita om min lilla karta när det visade sig att Niyama var spion och inte ängel som jag trott. Och varför skulle jag försöka fiska efter vad som hänt i leken?
Och en fråga till, det är väl självklart att Niyama uppmanar även röstfifflaren att vara med, varför skulle hon inte göra det? Varför tar du upp det? :confused:
lugn och fin nu :p
- tror du verkligen att @Niyama - i egenskap av spion skulle våga hålla mig minst misstänkt av alla dag 2 och sedan absolut säga att jag är trolig god om hon nu inte hade på fötterna om det?:)

Jag pusslar ihop alla roller för mig själv och därför skrev jag det där inlägget du reagerade på
Jag har lite problem för att Niyama så tydligt ville hålla magnum som god förstår du och då blir liksom du över lite för då passar inte du på den rollen jag tänkte mig dig på och som jag tyckte mig sett att du hintat att du hade ....
Därmed inte sagt att jag tror att du är ond- bara att jag fått ändra pusslet lite

BSF kan mycket väl vara den sista ulven men jag har funderingar kring dig också- för JO:banghead:- jag brukar kunna ha fel om dig när du lurar brallorna av mig när du är ond:D och det gör så ont så ont att få stekpannor i huvudet sedanO_o
 
Måste rösta snart.
Jag känner mig tillräckligt säker på q pga hennes och Niyama samspel
Tror hon att magnum är god så lämnar det bara en kandidat som vi båda misstänker.

Därför får det bli såhär

Blacksmithfarm röstar på bollen__

enligt tidigare teorier, citerar några av mina inlägg för jag har svårt att skriva mycket på mobilen.
Lyfter upp Niyamas inlägg igen. Jag vet var jag har mig själv och utifrån hennes lista är BSF sista ulven. Nån som har nått att invända mot det? :angel:
Du och jag, bollen, är de enda okommenterade i det inlägget du citerar. Klart jag förstår att du vill rikta misstankar mot mig, jag tror det kan vara du som är den sista ulven.
Nu är detta inlägg från idag. Har inte kollat längre bak, men jag tycker q hintar om att hon själv är ängeln.
Låt säga att lyan listat ut detta tidigare ex.vis kanske de fick info från första nattens spionrad? Oavsett vilket. En ängel röstar man gärna ut eftersom man är rädd för att den ska skydda sig från käk. I alla fall tänker jag så som ulv. Om jag gissat rätt så var de väldigt nära att lyckas.

Och när jag nu resonerat mig ända hit så landar jag i att bollen isf kanske borde röstat på qitis istället för Paddington? Men är hon ond så kunde det ha outat lyan. Iofs hade de nog käkat annorlunda då?

Oavsett vilket så är qitis den som känns godast och det lämnar bollen eller magnum som ulv.
 
hur tänkte du att det skulle vara dubbelbluff?:)
Menade att den skulle ge alibi åt en ond magnum för varför skulle de trolla en röst på en kollega med LenaH i hetluften(var hon det då förresten före natten?). Eller så hoppades de kanske på att vi skulle tro att det var en bluff och magnum är God men vi röstar ut henne. Aka dubbelbluff
 
@bollen__
jag kom ihåg att jag reagerade på ett inlägg av dig - tror det var första du skrev inför DL2 så letade upp det igen se det fetade
Jag regerade direkt på att du så tydligt visade att du visste att jag var god?

Jag är här och ber som sagt om ursäkt för den lättvindiga rösten på @qitis och jag förstår om den gör mig misstänkt. Jag tänkte att det var bättre att rösta än inte och hade inte hunnit läsa ordentligt när det laggade så. Jag är glad att jag inte bidrog till att någon god åkte iallafall! :)
Har bara läst lite snabbt nu och ska sätta mig och läsa igenom ordentligare men så långt så kan tycker jag inte att jag har något skäl att fortsatt misstänka @qitis idag :)
 
@bollen__
jag kom ihåg att jag reagerade på ett inlägg av dig - tror det var första du skrev inför DL2 så letade upp det igen se det fetade
Jag regerade direkt på att du så tydligt visade att du visste att jag var god?
Det har du tolkat fel :) det var ju en ond som åkte ergo jag bidrog inte till att en god åkte. Jag tänkte inte på vilken eventuell roll du hade då :) men jag förstår att det kan uppfattas så.

Kl
Nu ska jag på syjunta med mina tanter så jag återkommer innan dl!
 
@bollen__
jag kom ihåg att jag reagerade på ett inlägg av dig - tror det var första du skrev inför DL2 så letade upp det igen se det fetade
Jag regerade direkt på att du så tydligt visade att du visste att jag var god?
Det här inlägget var lite intressant. Förstår både qitis tolkning och hur bollen kan ha menat.
Jag läste det som bollen förklarar, men när q citerar inlägget kan det lika gärna läsas så.


Tänker vidare att i en lek tänker man kanske efter lite hur man uttrycker sej? Även om det kan tolkas på flera sätt så är det ju i text man ska hitta rätt och lämna avtryck.


Plus gillar q’s egna godförklaring :p
 
Det här inlägget var lite intressant. Förstår både qitis tolkning och hur bollen kan ha menat.
Jag läste det som bollen förklarar, men när q citerar inlägget kan det lika gärna läsas så.


Tänker vidare att i en lek tänker man kanske efter lite hur man uttrycker sej? Även om det kan tolkas på flera sätt så är det ju i text man ska hitta rätt och lämna avtryck.


Plus gillar q’s egna godförklaring :p
Jag skriver bara. Har fullt sjå med det, så tänker nog inte så mycket på hur det kan tolkas :p
 
Jag måste rösta.
Och baserat på det jag grävde fram förut idag så slår min ulvometer över till att det kan vara bollen som är den sista ulcen
Enligt inlägg nr 351 och 345 av mig tidigare idag.
Jag tror bollen gjort som hon brukar när hon är ond och ska lura mig :p
Låtsas haft en roll. Med lite lagom kommentarer här och där.

qitis röstar på bollen__
 
Jag måste rösta.
Och baserat på det jag grävde fram förut idag så slår min ulvometer över till att det kan vara bollen som är den sista ulcen
Enligt inlägg nr 351 och 345 av mig tidigare idag.
Jag tror bollen gjort som hon brukar när hon är ond och ska lura mig :p
Låtsas haft en roll. Med lite lagom kommentarer här och där.

qitis röstar på bollen__
Fast jag VET vilken roll jag har, och jag har inte låtsas ha någon roll alls? Jag har inte ens försökt hinta om vad jag har för roll för det är jag ändå värdelös på. Jag vill så gärna tro att Niyama har rätt om dig och att du är god, men du brukar inte vara så här fel ute - det gör mig sjukt jävla nojig att det är du som är ond trots allt. Är du inte det så spelar du bsf rakt i händerna, och då kan jag ju inte göra så mycket åt det tyvärr..jag kan bara be dig att tänka om och tänka rätt, men är du god så ska jag gladeligen ge dig en stekpanna om du låter rösten stå kvar :mad:
 
lugn och fin nu :p
- tror du verkligen att @Niyama - i egenskap av spion skulle våga hålla mig minst misstänkt av alla dag 2 och sedan absolut säga att jag är trolig god om hon nu inte hade på fötterna om det?:)

Jag pusslar ihop alla roller för mig själv och därför skrev jag det där inlägget du reagerade på
Jag har lite problem för att Niyama så tydligt ville hålla magnum som god förstår du och då blir liksom du över lite för då passar inte du på den rollen jag tänkte mig dig på och som jag tyckte mig sett att du hintat att du hade ....
Därmed inte sagt att jag tror att du är ond- bara att jag fått ändra pusslet lite

BSF kan mycket väl vara den sista ulven men jag har funderingar kring dig också- för JO:banghead:- jag brukar kunna ha fel om dig när du lurar brallorna av mig när du är ond:D och det gör så ont så ont att få stekpannor i huvudet sedanO_o
Men förresten så höll väl Niyama Magnum god också i samband med detta och jag fattar inte hur hon i infon skulle kunna veta något om båda er två? :confused: Är det inte så att den trollade rösten på dig gjorde att du blev god? eller?
 
Nä, jag ger upp. Jag orkar inte nojja mer. Eller försöka försvara mig. Hade jag kunnat rösta på mig själv så hade jag gjort det för det hade varit enklast. Men jag tror att BSF är den sista ulven. LenaH sorterade bort henne pga att Killa röstade på BSF men LenaH var ond. Jag hoppas att Niyama hade rätt om Q så att det bara är min nojja som ser saker som gör henne ond. Så isåfall är bsf den siste ulven.
bollen__ röstar på bsf
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 453
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 751
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp