Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag är mest förundrad hur jag börjat ifrågasätta allt alla IRL säger till mig med... :cautious:

Jag har funderat på vilken roll som skulle vara mest skräddarsydd för mig, och kommit fram till att LL-lärling hade varit perfekt! Varför finns det aldrig en sån roll? :D ;)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

Hm. Mindre sprutt på den här leken än förra... :cautious:

LL, sparka igång den så vi får nåt att misstänka! :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Men jestanes... Har ingen läst dem?! Inte för att det är finlitteratur precis, men... Är det för att ni är så rackarns ung allihop? :cautious:[...]

Näe. Jag har inte heller läst dem men jag är så gammal att jag har läst Angélique och efter ett par år även köpt den serien i bokhandeln. Omtryck visserligen, men ändå. Och jag tror att jag läste Hästarnas dal samma år som den kom ut på svenska.

Sådetså. Men jag tror inte att Sagan om Isfolket fanns på biblioteket och att dottern snöade in på Angélique var ett tillräckligt hårt slag för mamma som försökte inbilla alla (inklusive sig själv) att hon var kulturell.:D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

Hm. Mindre sprutt på den här leken än förra... :cautious:

LL, sparka igång den så vi får nåt att misstänka! :p

Ska jag skriva något misstänkt? Jag ska måla naglarna och skriva två ansökningar ikväll, så jag har inte tid att försvara mig än på ett par timmar = det kan dra iväg hur långt som helst.:rofl:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hmmmm, ser nu att Monster inte skrivit i tråden på sjutton minuter. Misstänkt?:cautious:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hmmmm, ser nu att Monster inte skrivit i tråden på sjutton minuter. Misstänkt?:cautious:

:rofl:

Jag poppade faktiskt popcorn. På spisen dessutom, för första gången på evigheter! För vet ni, pojkar och flickor (... OK då, flickor) - apropå att vara inte fullt lika snorung som er (minus gamla Myrten då ;)) - när jag växte upp poppade man popcorn på spisen. Och kan ni gissa varför? Jo, det fanns ingen micro! :eek: Det ni...

Dessutom blev jag avbruten av ett samtal om att nån jäkla snorunge måste bli hämtad från tåget ikväll också (är man 17 år har benen blivit långa nog att gå hem, eller hur? :cautious:), så jag kommer att försvinna iväg om några timmar! :nailbiting:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

:rofl:

Jag poppade faktiskt popcorn. På spisen dessutom, för första gången på evigheter! För vet ni, pojkar och flickor (... OK då, flickor) - apropå att vara inte fullt lika snorung som er (minus gamla Myrten då ;)) - när jag växte upp poppade man popcorn på spisen. Och kan ni gissa varför? Jo, det fanns ingen micro! :eek: Det ni...

Dessutom blev jag avbruten av ett samtal om att nån jäkla snorunge måste bli hämtad från tåget ikväll också (är man 17 år har benen blivit långa nog att gå hem, eller hur? :cautious:), så jag kommer att försvinna iväg om några timmar! :nailbiting:

Mina ben kommer aldrig vara långa nog att gå hem från tåget! :eek:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hm... Varför inte det? :cautious:

:idea: Är du Hanna!? Haha, nu hittade jag dig allt! :D

Pfft, skulle ta för lång tid att gå. Och längs E4an, oftast i mörkret. 20 min med bil enkel väg, ingen muttrar om jag vill ha skjuts.

Och jag bah "Hanna? Jag heter Caisa... " sen föll poletten ner. :D :angel:
Tillägg: alltså, varför finns det en vanlig ulv som fått ett namn medan resterande vanliga ulvar blev utan? o.O


Hedinn: Eller skaffar bil och körkort och tar sig till ställen själv. Så gjorde jag. ;)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Alltså jag hade blivit spritt språngande galen (galnare? :angel:) av att ha det så! Finns det ingen du kan sparka på?

Nja, just nu är det min operatör som är jobbig. Men jag kan iaf ringa överallt inne numera för det kunde jag inte tidigare.

Men sambon var gullig och lämnade sin dator när han åkte förut.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Nja, just nu är det min operatör som är jobbig. Men jag kan iaf ringa överallt inne numera för det kunde jag inte tidigare.

Men sambon var gullig och lämnade sin dator när han åkte förut.

Det har jag aldrig kunnat här ute i skogen. :angel:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag är så van vid det och vet exakt vilken soffrygg eller vilket fönster jag ska lägga mobilen på/i när jag går inomhus, så jag stör mig inte så mycket längre. :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Men åh, jag tyckte jag läste rollistan 2 gånger, ändå kopplade jag inte. :rofl: :up:

Det är mycket svårare när man inte känner till karaktärerna som personifierar de olika rollerna, tycker jag. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Men jestanes... Har ingen läst dem?! Inte för att det är finlitteratur precis, men... Är det för att ni är så rackarns ung allihop? :cautious:

Är det inte överskattat att läsa? Bättre att leva ut det i en ulvlek direkt ;)

Okej, jag uttrycker mig såhär istället: "Hoppas att du inte blir så avskräckt så du aldrig vågar spela igen".

:D

Blir jag för avskräckt får jag väl läsa isfolket böckerna istället :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Låter som böckerna passar mig om det är snusk inblandat :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 516
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 290
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 068
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 392
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp