Bukefalos 28 år!

Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Lyckades faktiskt bränna igenom hela serien på lite över en vecka för några regniga somrar sedan, så om jag har tråkigt kan jag lätt plöja 5-6 böcker per dag.. (vissa böcker är ju så erbarmligt dåliga också så dem läser man inte särskilt noga...:angel:)

Haha, är de så snabblästa?! Jag önskar faktiskt att jag hade dem kvar, jag blir pinsamt sugen på att läsa om dem igen... :o

Jag minns att det var en del som var riktigt usla också (och då var inte mitt kritiska sinne särskilt utvecklat på den tiden :p), men jag minns inte vilka så jag skulle inte ha nån aning om vilka jag borde undvika längre. Skulle kanske känna igen dem om jag började läsa dock. :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Information från LL

LL, sparka igång den så vi får nåt att misstänka! :p

Jag får väl ta och lyda uppmaningen då och skickar in två obligatorisk frågor som ska besvaras innan DagDL:

Hur tror du sagan kommer att sluta?
Och vilka krafter skulle du vilja inneha och varför?

:sneaky:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror att goda vinner tack vare framför allt Tova och Vinga. Jag tror att Hanna kanske överlever ett tag och att det gör att Silje är kvar till slutkampen. Alltså, det skulle ju inte vara helt fel att ha både Vingas och Tovas krafter, med tanke på att man då får lite av allt och nästan sitter på facit :angel:

Annars skulle jag gärna ta LLs krafter och styra hela spelet :cautious: :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror sagan kommer sluta lyckligt, som de flesta sagor gör, och bör.

Och jag skulle vilja kunna flyga! För då skulle jag kunna flyga runt över världen för att leta reda på onda att dräpa! :D

Tillägg: Eller måste man välja spelkrafter? Jag vill ha en roll som kan flyga. :(
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror att dom goda vinner, men kanske av förlust av sina starkaste krigare på vägen till segern.
Tova och Tengels specialförmågor skulle jag vilja ha, då det blir lättare att hitta dom onda.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Oof, inte fanken minns jag allt vad de kunde göra inte! Men är rätt säker på att en del(?) kunde tvinga folk med blicken, alltså så länge de stirrade på någon så "styrde" de dem? Det vore himla smidigt - jag behöver inte vara allsmäktig, men jag vill ha lite extra oompf att ta till när det behövs! :p

Jag tror det kommer att sluta med att Tengel den onde åker på storsmisk, äckelgubben! :D

Tillägg: Eller vänta, skulle man välja en roll? :o
I så fall vill jag ha Ulvhedins kraft - hämnd är viktigt! :sneaky:
 
Senast ändrad:
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror inte ulvarna gör samma misstag tre gånger så jag tror Sölves kommer klara sig länge. Men blir lynchad mot slutet. Efter en hård kamp så tar några få goda segern.

Jag hade viljat svara odödlig men det hjälper kanske inte så mycket om man inte är bra på att hitta ulvar. Så någon form av synskhet jag behövt.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror inte ulvarna gör samma misstag tre gånger så jag tror Sölves kommer klara sig länge. Men blir lynchad mot slutet. Efter en hård kamp så tar några få goda segern.

Jag hade viljat svara odödlig men det hjälper kanske inte så mycket om man inte är bra på att hitta ulvar. Så någon form av synskhet jag behövt.

Jag tänker inte vara först att säga det.... Jag tänker inte vara först att säga det... Jag tänker inte - äh vafan: är det här en varning? :cautious:

Och LL? Inte fanken heter han väl Sölves, gör han det? :confused:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Glädjedag! Jag har hämtat hem sjuklingen från Ultuna och jag har haft alla barnen hemma på middag och det finns en NY ulvlek!

Jag har aldrig läst sagan om Isfolket.

Hur slutar sagan då? Såvida den onda sidan inte lyckas med bedriften att göra slut på sig själv(som de lyckats med i de senaste lekarna) så slutar denna sagan med en cliffhanger som i slutänden resulterar i att den goda sidan vinner. Slutkampen kommer att stå mellan de både Tengelarna - den onde och den gode, den gode har några trogna som klarar sig ända till slutet och som hjälper honom till att slutligen segra.

och vad vill jag ha för krafter?
jag skulle vilja ha krafter så att jag kan se och tolka allt på rätt sätt, inte vara förvirrad och fastna i felaktiga tankar
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Alltså, det skulle ju inte vara helt fel att ha både Vingas och Tovas krafter

Herregud, jag läste vin-gas. :o Hann fundera på varför i helsike man vill ha det, innan jag insåg mitt misstag...

Vilket får mig att känna att jag kanske borde vänta med att svara på frågan till imorgon, även om det antagligen blir roligare att göra det ikväll. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror inte ulvarna gör samma misstag tre gånger så jag tror Sölves kommer klara sig länge. Men blir lynchad mot slutet. Efter en hård kamp så tar några få goda segern.

Jag hade viljat svara odödlig men det hjälper kanske inte så mycket om man inte är bra på att hitta ulvar. Så någon form av synskhet jag behövt.

Hur menar du med varning?

"Varning ulvar: gör inte samma misstag igen!"?
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tror inte de kommer göra det men för min del får de gärna göra det :) Jag tänkte faktiskt skriva att ulvarna gör nog samma misstag en tredje gång men jag ändrade mig. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag är nog seg i skallen ikväll, men vad är misstaget som dom inte ska göra tre gånger? Borde gå och lägga mig känner jag :crazy:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Information från LL



Jag får väl ta och lyda uppmaningen då och skickar in två obligatorisk frågor som ska besvaras innan DagDL:

Hur tror du sagan kommer att sluta?
Och vilka krafter skulle du vilja inneha och varför?

:sneaky:

Äh, jag kan inte hålla mig. :p

Jag tror att goda kommer vinna, men det blir ingen lätt resa dit för demonen kommer överleva en bra bit in i leken och när alla tror att det hela är uträknat och börjar känna att segern är inom räckhåll så dör demonen och helt plötsligt måste alla kvarvarande utvärderas på nytt...

Det vore ju onekligen smidigt att kunna se på folk om de är goda eller onda, så man slipper fundera så mycket och bli lurad. Samtidigt är det ju lite mer spännande egentligen att få lite diffus information från olika håll som man måste pussla ihop på egen hand...
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

... Har det ens varit med en tjuv de senaste två lekarna? :cautious:

Har det inte det? Jag har bara lusläst lekarna så det är möjligt att jag har fel. Det är en roll jag inte har riktigt koll på så jag kan missuppfattat det.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 594
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 453
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 040
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 157
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp