Bukefalos 28 år!

Snart är det dags-vad ska ni välja?

Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Visste ej att Homme tävlat i dressyr. Vilka klasser och med vilket resultat?

Har en nybliven 1-åring e honom som är så fin :love:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

KL

Typiskt!

Pratade idag med hingststationen där 88:an står och de var inte säkra på att han skulle lösa fullblodslicens i år :(
Ringde Flyinge och de ska återkomma när de pratat med avelschefen...
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Köpte på auktion för några år sedan en avkomma. 4 vita ben, snopp och stjärn. Var som 2-åring en bit över 160 cm, då sålde jag honom som dressyrhäst. Mycket snygg, försiktig, med luftig trav. Tyvärr togs han bort som 4-åring pga hopväxta kotor i ryggen.

Den jag har nu har stjärn och 2 vita ben. Också försiktig, högrest och har bra trav! Elegant. Den här hoppas jag på kommer ut på banan.

Hade gärna åkt igen till Homme, men vi är två i familjen som skall enas... Måste kunna sälja också:cry:

Båda bruna.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Hingstkatalogen är ute=som julafton;)

Men hur ska man kunna välja?!

Snart ska man ju bestämt sig, hur går det för er?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Är det någon som vet vad som hände med Farouge ? Han skulle stå på Rävdansen. Kan inte hitta honom någonstans :confused: Har för mig att jag läste någonstans att han skulle avelsvärderas. I katalogen är han ju inte....
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Två kan tänkas gå till Mirio.

För de andra är inget bestämt.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Två kan tänkas gå till Mirio.

För de andra är inget bestämt.

Hur har avkommorna till Mirio varit i skallen?

Jag hade ju några efter Priolo under min tid och det var nog det mest skruvade jag har haft att göra med så jag valde bort Mirio till min pga det.
Jag brukar sällan idiotförklara hästar och bara ääälskar Diaghlyphard avkommor men de här (olika mammor som gett bra individer med andra hingstar) var farliga, minst en av dem avlivades pga lynnesfel.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Hur har avkommorna till Mirio varit i skallen?

Jag hade ju några efter Priolo under min tid och det var nog det mest skruvade jag har haft att göra med så jag valde bort Mirio till min pga det.
Jag brukar sällan idiotförklara hästar och bara ääälskar Diaghlyphard avkommor men de här (olika mammor som gett bra individer med andra hingstar) var farliga, minst en av dem avlivades pga lynnesfel.

Det undrar jag också!
De Priolo-avkommor jag har träffat har inte heller varit trygga. Inget blod jag skulle vilja ha med mitt sto så länge inte Mirio-hästarna blir supersnälla.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

När jag läste hingstkatalogen noterade jag med ett visst nöje att avelsvärderingen ofta skrev om att hingstarna startat mycket så det är inte bara Shawdon som utmärker sig på den dimensionen.:angel:

Den enkla förklaringen är förmodligen att det hingsmaterial vi har i Sverige kan tjäna mer pengar på banan än i avelsboxen så dom startar på så länge det går och sen får dom gå till aveln.:D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag hittade dig inte :confused:
Fina visningar, men vad kallt.

En inbokad nu.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

En går till Mandrake.

Tänkte skicka två till Mirio, men efter svaren som kommit här och kommentarerna på hingstvisningen vet jag ej om jag vågar. Måste kunna sälja/ finna köpare också...
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

En går till Mandrake.

Tänkte skicka två till Mirio, men efter svaren som kommit här och kommentarerna på hingstvisningen vet jag ej om jag vågar. Måste kunna sälja/ finna köpare också...

Eftersom jag inte var på hingstvisningen är jag såklart nyfiken på vad det är för kommentarer du menar?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Positivt- Mycket vacker hingst med mycket bra temprament.

Lämnat för få bra hästar. Betalar sig ej på auktionen.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Ok intressant.
Nu ska vi ju inte sälja men man vill ju så klart få fram en stjärna ändå;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 591
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 598
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 654
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp