Bukefalos 28 år!

Snart är det dags-vad ska ni välja?

Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Lite feedback behövs.

Har kollat lite i katalogen och två favoriter från förra året är fortfarande tänkbara alternativ men jag kan ju inte bestämma mig.

Två favoriterna är: Nobileo & Bosuns Watch.

Andra tänkbara är Inchrory och Shawdon.

Jag har hört att Inchrory är/lämnar med ganska speciellt/vasst humör och att Shawdon (från ganska partiskt håll) är mycket trevlig i sättet.

Stoet jag ska betäcka är e: 88:an och u: Silvia Bell ue: Welsh Saint.
Hon har inte startat och är riktigt snäll och trevlig, om än rätt egen;)
Hon är "stor" för att vara fbl med bra steg.


Ge mig lite tips och ideér här.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Min tanke gick också till Inchrory. Jag har aldrig ens funderat på honom innan. Vet inte varför jag blev så intresserad nu ? Ja det blir till att tänka.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Nej jag hade inte heller det alls i mina funderingar sedan tidigare. Var väl bra bilder eller nåt ;)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

jag har aldrig träffat Silvia Bell men haft en dotterdotter till henne. Min erfarenhet är nog att vara otroligt noga att välja en superstabil hingst!
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Andra tänkbara är Inchrory och Shawdon.

Jag har hört att Inchrory är/lämnar med ganska speciellt/vasst humör och att Shawdon (från ganska partiskt håll) är mycket trevlig i sättet.
Jo, visserligen - men det är inte någon överdrift.:) Det kan du fråga vem som helst som någonsin har haft med honom att göra.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Inchrory står på Ljungstorp och är personligen min favorit :love:
Har även haft hand om några avkommor till honom och det jag främst märkt är att de får en stark personlighet som sticker ut plus att de har varit väldigt lika far sin exteriört :) Men alla har rört sig trevligt, trots att majoriteten av de jag stött på inte varit så jätte stora till höjden (dock märks det faktiskt inte av när man sitter på)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Ja till Silvia Bell ja men jag tänkte på hennes barnbarn, vilken hingst var hon efter?!

Dåligt tecken?!
Kan du berätta mer om Welsh Saint?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Nej, tyvärr! Har en vag aning om att dom brukade vara bruna men har som sagt inget minne av att ha hållit på med någon. Vilket kan vara bra - för om dom var idioter hade jag kommit ihåg dem...:devil:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Mamman till hästen jag hade heter/hette Key to Sophie, enligt uppgift var hon nog inte alltför "rolig" heller. Stoet jag hade var efter Troon. Om henne kunde man verkligen säga att "lyset var tänt men ingen hemma" Hon funkade att rida ensam hemma men på banan blev hon helt okontrollerbar. Fick skäll i jockeyrummet pga hästens beteende. Inte kul som ny amatörtränare:eek:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Låter ju inte som en höjdare :crazy:

Tanten hemma är ju stencool nu, men man kan ju inte jämföra knappt ridhäst kondis med galoppkondis.
Men enligt dom som köpte henne som åring fick hon sitt namn för att hon var just "Stressless". (men det vette f*n ;))

Hon kan ju stressa upp sig men aldrig, aldrig så man känner att det blir okontrollerbart eller farligt.
Men en cool hingst får det allt bli, vill inte ha några galenpannor hemma. Det har jag ju så det räcker:D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag har träffat två Inchrory-avkommor. Den ena är en riktig virrpanna, som aldrig får nog med arbete. den andra slutade inte bocka, lite halvgrinig till sättet.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Det blir inte Inchrory. Dels av kommentarerna här plus att maken igår när jag la fram tänkbara kommenterer sa "den där är ju jätteful" :grin:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Då kanske det blir Inchrory trots allt...;)

Han är fin live! Men rätt så rejäl. Avkommorna har ju trots allt sprungit bra, så alla kan ju ej vara idioter.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 556
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 553
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp