Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar också in nu, går in i vecka 9 imorgon med andra barnet.

Har mått hyfsat hittills, lite illamående någon morgon, men idag fick jag tillfälle att inspektera jobbets toa på nära håll. :yuck: Fy tusan, såhär var det inte alls med sonen.

Har fått en jättegullig barnmorska, har redan varit där två gånger för att planera graviditeten.

Dels äter jag Levaxin för min sköldkörtel, så det ska kollas hela tiden. Sen fick jag dessutom graviditetsklåda förra gången, så det hoppas vi slippa nu.

Till på köpet fick jag en blodpropp för många år sedan av p-piller. Eftersom även en graviditet gör blodet tjockare kommer jag få ta blodförtunnande sprutor varje dag hela denna graviditeten också.
Plus olika blodprover varje-varannan vecka.

Så nålrädd är jag inte. :cautious:

Blev lite sur på doktorn sist. Förra graviditeten fick jag flera tidiga ultraljud innan jag började med sprutorna, för att kolla att allt såg bra ut innan jag började plåga mig med sprutorna.

Denna gången ska jag ta sprutorna utan ultraljud, doktorn tycker vi ska vänta till KUBtestet.

Så vill det sig illa kanske jag tar svindyra sprutor i 5 veckor i onödan, dessutom blir det inte särskilt bra om man tar blodförtunnande och får ett missfall. Eller utomkveds, peppar peppar.

Min barnmorska förstod mig, men de verkar ha respekt för läkarna.

Får se om jag bokar ett privat istället, vill veta att där är nåt så jag inte leker nåldyna i onödan.


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli

Augusti
 
Hur har veckan varit?

Jag har mått nästan oförskämt bra. Lätt illamående och lite ont i magen ibland bara. Blir hungrig med ungefär två timmars mellanrum. Blir många clementiner på jobbet för att överleva innan lunch och vid trefikat för att klara mig innan jag kommer hem. Vet inte om de misstänker något. Fortfarande dödstrött på kvällarna dock, men det lider jag inte så mkt av.

Vi har tänkt berätta för familjen i helgen. Jag har köpt en flaska bubbel och tänkte skriva ett kort i stil med "beräknat öppningsdatum 12 Juni" som mina föräldrar ska få. Sambon ville bara säga det rakt ut till sina päron.
 
I början av veckan mådde jag relativt bra, lite lätt illamående och trött, nästan som du säger @Honungshumlan som du säger oförskämt bra.
Men gissar att det var lugnet före stormen.. Redan igår mådde jag illa och kräktes flera gånger på jobbet, ändock hanterbart! Men idag!! Jesus! Fick gå hem, min första arbetstimme kräktes jag 4 gånger och sen fortsatte det i samma takt, 1 gång varje kvart ungefär! Fick till slut så ont i huvudet och smärtor i bröstkorgen av allt kräkandes så jag kastade in handduken efter ett par timmar och gick hem. Sov tre timmar och vaknade illamående men det verkar som kaskad kräkningarna har gett upp för idag (knack knack ta i trä) :grin:
 
@Rosen-Knoppen usch, det låter inget roligt alls. Håller tummarna för dig att du får en bra helg.
Har du provat att ta postafen? Receptfritt mot åksjuka som funkar för vissa mot graviditetsillamående.
 
@Rosen-Knoppen usch, det låter inget roligt alls. Håller tummarna för dig att du får en bra helg.
Har du provat att ta postafen? Receptfritt mot åksjuka som funkar för vissa mot graviditetsillamående.

Har inte provat postafen än, tänkte köpa hem det idag. Tänkte även köpa seaband från Apoteket och se hur det fungerar.
Fick höra att mamma hade kräkts hela sin graviditet med mig så hoppas att jag inte ärvt det! :crazy:
 
@Rosen-Knoppen jag håller tummar och tår att postafen har hjälpt.

Igår berättade vi för sambons mormor och hennes gubbe när vi var där på fika. De blev jätteglada.
Sen åkte vi och hälsade på min mormor som i somras flyttade till ett demensboende. Jobbigt men mysigt också.
På kvällen var vi hos mina föräldrar så då fick de veta och mina syskon med. Mamma hade haft det på känn, redan innan jag visste, lustigt.. De blev jätteglada också givetvis. Känns skönt att ha berättat för dem. Svärföräldrarna träffar vi inte förrän nästa helg så de får veta då.
 
Nu vågar jag smyga in här. Fick svaga skuggor på sticka i morse och köpte nyss ett cb digital. Gravid 1-2 veckor stod det där :o har inte räknat ut någor datum än dock :p
 
Uppdaterar lite efter en uträkning. Känns.. Skumt :p jag är glad och samtidigt skitnervös för att bli tvåbarnsförälder. Och hoppas att jag slipper foglossning av den värre typen (yeah right, har redan stickningar i bäckenet) den här gången.. Och får en mindre svår förlossning och att jag är en aktiv mor till dottern i väntans tider. Det är mycket att smälta men det blir kul :) hoppas att mini stannar kvar i magen också. Och så himla skönt, jag har varit så bitchig ett tag här så det var ju skönt att jag inte bara blivit dum utan att det finns en förklaring.

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
7- deathslyna, 24 år, andra barnet

Augusti
 
Lägger till, lite roligt att en granne frågade om vi börjat på syskon till dottern än då vi pratat om det och det var bara stunden efter att jag testat positivt.
 
Lägger till, lite roligt att en granne frågade om vi börjat på syskon till dottern än då vi pratat om det och det var bara stunden efter att jag testat positivt.

Visst är det märkligt?! Min syrra sa till mig innan jag ens plussat att hon drömt att jag var gravid. Yeah right tänkte jag.

Sen hade min far av alla människor sagt till syrran att han trodde jag var gravid.

Samt 2 kollegor. Och jag menar, vår första är ju 3 år, så folk borde ju ha sagt nåt långt innan om det är så att de bara gissar.

Tror ni man utstrålar nåt speciellt?
 
Visst är det märkligt?! Min syrra sa till mig innan jag ens plussat att hon drömt att jag var gravid. Yeah right tänkte jag.

Sen hade min far av alla människor sagt till syrran att han trodde jag var gravid.

Samt 2 kollegor. Och jag menar, vår första är ju 3 år, så folk borde ju ha misstänkt långt innan om det är så att de bara gissar.

Tror ni man utstrålar nåt speciellt?
Ja men det gör man nog. Man märker tydligt på min hy att det är saker på g xD har glömt hur finnig man blev. Sen är det väl säkert nåt som ligger i naturen. Sånt märker man ju rätt tydligt på djur t.ex.
 
Ja jag tror man utstrålar nåt. Jag har ofta fått känslan av vänner att dom varit gravida och strax efter har det kommit fram att de varit de.

Min bästa vän drömde strax innan jag plussa att jag var gravid så nån slags intuition kanske hon har :p

Jag är hemma från jobbet idag, mår ur kasst, mår illa och kräks! :wtf:
 
Fy vad tråkigt att må så dåligt. Är det pga graviditeten eller sjukdom?

Jag har varit med dottern på öppna fsk (föräldraledig till årsskiftet) och satt vid fikabordet och kände illamåendet komma. Hualigen. Svalde och svalde så gick det över lite men jag var lite rädd att behöva besöka toaletten. Dottern sov som en kratta inatt så utöver graviditetströttheten har jag även haft sömnbrist idag, haha. Skitrolig förälder, eller inte :)

Inbjudan till julbordet med jobbet kom idag med. Den 1/12 bär det av. Hur tänker ni andra kring gravlax och liknande på julbord? Vi brukar få gå på rätt fina julbord med jobbet så jag funderar på om jag inte ska ta och käka det i år. Förra gången vågade jag inte men det är ju så himla gott och som sagt, det är ju inga dåliga restauranger vi går på heller så det borde väl vara safe?
 
Idag har jag haft en miniblödning. Lite rosa på pappret bara. Lite läskigt, men läste på 1177 att det är vanligt spec. när man egentligen skulle haft mens, vilket är ganska precis idag. Så det känns lugnt nu.

@deathslyna jag känner som så att det betyder inte så mycket för mig att missa lite av julbordet. Vissa saker tycker jag ändå inte så mycket om. Så jag hoppar iaf. Kallrökt och gravat. Varmrökt ska väl inte vara lika illa så det kanske jag tar lite av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
92 655
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 260
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 004
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 245
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp