Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag har alltid gillat namnet Alexander. Med min förstas sambo var barn aldrig direkt aktuellt men hans brorson hette just så och då var ju namnet upptaget oavsett. H såg inte ut som en Alexander. Esther vet jag inte riktigt vad vi fick ifrån egentligen !
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Snart dags för del 18 då! :banana:
Ska bli kul och se om det blir en liten Valter nångång under den trådens gång:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Sant, O hade mycket väl kunnat passa som en Sigge! Fast det blir ju allt svårare att föreställa sig andra namn både på egna och andras barn ju längre tiden går. H är en Harry nu och inget annat.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Har skrivit det förr, men gör det igen...
På tal om namn..
Jag HATAR sambons namn!! Har jag inte vant mig efter 8 år så kommer jag nog aldrig göra det :grin: Men det är ju han jag älskar och inte namnet.

(Rune, 28 år och inte 82 ;))
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag gillar fortfarande namnet och eftersom hundstackarn dog i våras knappt 2 år gammal så är det ju på sätt och vis ledigt igen. Men det känns som dålig karma..

Eller så va det meningen så att Sigge skulle bli ledigt till er igen! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

A heter Rune i tredje namn. Innan jag blev gravid och barn ens påtänkta var vi för första gången i väninnans stuga i mellerud. Jag har en del släktingar i trakten där och mammas morbror låg begravd på en kyrkogård som vi passerade på väg till och från stugan. Mamma bad oss lägga blommor på graven, när vi är där och sambon ser stenen säger han att om han någon gång får en son ska han heta Rune. Det var också namnet magen kallades när jag var gravid, Jag gick inte med på det som tilltalsnamn dock!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha, makens farfar heter Rune.. Så det är inte helt omöjligt att en framtida avkomma skulle kunna få det som andranamn. Fast jag gillar namnet SUNE och bearbetar herr Modett lite på den punkten redan nu ;) Kan ju rent av motiveras med att vi döpt efter hans farfar = denne blir glad. Men jag instämmer i att det inte känns som ett namn man kopplar till vår generation.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Eller så det ;)

Vi får väl se om/när den dagen kommer var vi landar. Sist snöade ju maken in totalt på Harry när Sigge blev taget och inget annat var tänkbart för honom. Lätt att bolla namn då :grin: Fast det fanns ju på min okejlista.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Med tanke på att det brukar ta ungefär 1,5 månad per tråd lär han ju säkert hinna titta ut :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

God morron!

Alltså jag blir alltid lika förvirrad vid tidsinställningarna. Vad är klockan?! Stämmer tiden här på buke?! iPhone har inte ställt om sig, stod på samma tid som köksklockan och den är så allt annat än automatiserad. Ställde om min väckarklocka igår kväll...gissar att det är den tiden som gäller 7:26??!!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ohh då kanske jag också förhoppningsvis hinner föda också innan nästa tråd om vi har tur! :)

Vårat internet är trassligt så någon annan får gärna starta nästa tråd. Det ska bara fyllas i att Mikan fick en flicka den 1/10. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*
Vi har haft en jätte strulig natt, vår första tror jag närmare bestämt.

Isabella somnade i sin säng vid 19.30-19.45 och sedan vaknade jätteledsen någon gång vid 23 kanske (jag vet inte M tog henne för han hade precis kommit upp för att lägga sig, jag sov) sedan vet jag att han har legat inne på hennes golv och pendlat mellan rummen under natten och sedan 6.20 (nya vintertiden) så var hon ledsen och jag gick upp. Hon somnade i min famn, vaknade blev lite ledsen och somnade om. Så har hon hållt på under morgonen, blivit lite ledsen och somnat om. Klockan är 8.30 och hon har inte sovit så länge sedan hon var nyfödd, jag menar klockan i kroppen är ju ändå 9.30 :(
Funderar på huvudvärk eller så är det magen efter att hon mer eller mindre bra åt morötter till kvällsmat. Självvalt naturligtvis...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Usch vad jobbigt :( Stackars Bellis. H har nästan bara ätit russin de senaste dagarna men igår var aptiten lite bättre.

Här har H vaknat, i vintertid räknat, 05.30. PlastFarmor är ute och söver nu, det var rätttungt för honom på slutet men samtidigt måste man ju försöka styra mot tidsändringen. Himla påfund egentligen, kan vi inte få slippa flytta klockorna?! Bara till besvär när man har små barn och djur.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Har ingen aning om hur vi ska göra med sömnen idag på dagen. Sova måste hon men hon ska nog inte få sova så länge, vi måste nog begränsa henne. M har sovit på golvet med Bellan till 5 imorse så hon sov 1,5h själv. Kan ju vara någon fas hon är inne i också eftersom hon har sovit så dåligt i veckan på fsk också. Första utv.fasen vi märker i så fall.

Det vore bra om man kunde strunta i att ändra klockorna.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

För den som gör ny tråd, uppdatera alla gravida ifall det är fler som är! Har tappat kollen lite :o
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Nu sover underbarnet här hemma igen, från att hon inte alls skulle följa med mig upp till att somna på under minuten :grin: hon har mycket egen vilja men vet inte vad som är bäst för sig själv ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Nu sover underbarnet här hemma igen, från att hon inte alls skulle följa med mig upp till att somna på under minuten :grin: hon har mycket egen vilja men vet inte vad som är bäst för sig själv ;)

Känner igen det ;) Oftast är Milton också sån när han är övertrött och kommer somna fort!
Men oftast frågar vi: Milton vill du sova? Och känner han sig inte trött så säger han neeeeej och går skrattande ifrån oss. Vill han sova (vilket han faktiskt oftast *peppar peppar* vill efter välling eller lunch) så svarar han howa (sova).

Jag startar inte gärna en ny tråd, för jag har ingen koll alls på hur den nya listan ska se ut. 18:e tråden och fler bebisar påväg, woohooo!
På tal om bebis så blir det ingen här.. Det där tradiga blodiga dök upp i fredags :/
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Man såg på hela barnet att hon var trött och jag frågade om hon var trött men neeeeeej. Frågade om hon vill gå upp och sova men neeeeeej, frågade om vi skulle gå upp och lägga oss - frenetiskt nickande ;)
Hon är söt hon, man måste verkligen ställa rätt fråga för att få svar.

Alla gravida är väl redan uppskrivna annars har jag missat att det är fler som ska ha barn igen :o


Jag startar inga trådar, jag gör ju bara fel och gör folk missnöjda med ts så då får någon annan göra det :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det ska väll inte vara någon mer än dom som finns på listan. Lottch va väll senast att plussa och hon är med.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 266
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp