Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag och Milton ska iväg på Halloween fest nu och låt mig presentera Hulken:

Men ååh :love::D! Vad har du målat honom med?


*kl*
Är det någon i tråden som börjat begränsa sovtiden om dagarna? E har gått från att sova ~11 h/natt till ~10 h/natt så jag funderar på om det borde vara dags för det, men samtidigt så är han så trött nu pga den minskade sömnen så att jag inte vet om vi vågar oss på det... Minskningen har skett genom att han vaknar tidigare på morgonen - inte populärt hos mig! Tröttheten i kombination med upptäckten av den egna viljan har gett oss (E) två stora utbrott bara idag, ska det vara såhär resten av livet nu? :p
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Sedan drygt en vecka tillbaka får V inte sova längre än 1,5 h på dagen. Han vaknade så himla tidigt (vid 5...) men nu sover han oftast till 6. Det ändrades på en gång! :idea: Vi funderar på att korta till 1 h, men risken är bara att han somnar tidigare på kvällen. Nu lägger sig en trött kille 19:30 och det är ganska lagom. Hellre att han sover längre på morgonen.

Imorgon är det vintertid. Undra om V vet det. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Tröttheten i kombination med upptäckten av den egna viljan har gett oss (E) två stora utbrott bara idag, ska det vara såhär resten av livet nu? :p

Ja, tyvärr :p Hehehe, iaf de närmsta 4,5 åren som jag kan svara för. Min stora kille håller på så där mest jämt. Utbrott, tillsägelse, utvisning, snäll kille, leker bra/snällt/myser, utbrott, tillsägelse osv osv osv heela dagen lång :crazy: Men det blir väl bättre någon gång. (?)

Jisses vad ni har snackat på idag tjejjer. Själv har jag släpat skot hela dagen. Vi har en stor container hemma som skall fyllas med allt jävla järnskrot som vi har liggandes på gården.. Och ja, hela 40 kbm containern är full, och vi har massor med mer skrot. Ont i ryggen, armarna, benen och framförallt handlederna har jag nu. Men gissa om det var sött när lilla S hjälpte till, han slängde gamla hästskor han. Sötis.

Aneka: Supergullig liten Hulken :)

Lottch, Michellan: Jag hoppas ju att mensen kommer snart, det borde den ju göra.. Jag har ju som sagt spiral.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Åh, sådan direkt-effekt av sömnbegränsning vill jag också beställa! :D Fem börjar bli ett alltför välbekant klockslag här... E sover dock oftast ~1,5 h redan som det är nu, så vi kanske får sikta på en timme då, om vi vågar "ta språnget". Vintertid ska vi inte ställa om till förrän på onsdag :D, har inbokade tider både måndag och tisdag som hade varit svåra för oss att passa om det inte vore för tidsomställningen - perfekt, ju!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

haha, jag tänkte likadant när Vera trillade och fick fläskläpp. Genast tänkte jag på min "tandsköterske-kompis" som sa att det var bra med fläskläppar :angel: :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Förutom ett rejält hack i överläppen verkar det ha gått bra. Ser ut som att han har en snus inne ;)

Jag älskar egentligen den tapeten, men frågan är om den känns så klockren i det rummet. Eller, det blir säkert bra i vilket fall. Måste ju vara tillmötesgående nån gång - man väljer sina strider :) Och det blir ju i den färgskala jag vill ha på övervåningen - svartvitgrå. Ångrar djupt att jag hann göra ett rum i grönvitt och bidar min tid tills jag kan göra om göra rätt :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Nu ligger (sen 50minuter tillbaka) en någorlunda vit M och sover efter en kul kväll som Hulken!
Han är målad med kroppsfärg(sån klassisk halloween färg) som vi köpte på lekaffären. Va lite orolig att han skulle förbli grön. Efter att jag fortfarande va grön efter att ha skrubbat händerna fyra gånger. Men med lite salt och olja i badet så skiftar han bara lite i grönt nu :D även badrummet är någorlunda vitt igen. :p

Nu ska jag läsa ikapp vad ni skrivit ikväll! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Tycker de är lite söta när de har små fläskläppar :o lite som när vuxna kommer med tappade framtänder, man ser ut som ett litet barn ;)

Oh ja, nog väljer man strider alltid. Nytt bara är att jag får göra det med Isabella också men när hon är sjuk är hon ju from som ett lamm :D

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det verkligen inte finns någonting alls bra på TV på lördagar numera? Förr var det ju värsta grejen med lördagkväll och TV men nu får man allt försöka hitta en film som båda kan enas om eller som ikväll, jag surfar och M spelar ps3.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det verkligen inte finns någonting alls bra på TV på lördagar numera? Förr var det ju värsta grejen med lördagkväll och TV men nu får man allt försöka hitta en film som båda kan enas om eller som ikväll, jag surfar och M spelar ps3.

+1 på den. Plus att alla bra filmer ska börja kl 22 på en söndag. Då man vill gå och sova inför jobb. (på den tiden man jobbade)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ja jag är ju en ganska kvällstrött människa och jag orkar faktiskt inte börja titta på en film 21.30 för jag vet att jag ändå inte kommer få se slutet. Nu är vi duktiga och brukar spela in både serier och filmer som vi verkligen vill se men det känns ändå inte lika exklusivt mer än att man kan spola reklamen.
Det kanske blir sämre tv-tittande på helgerna när allt bra visas i veckorna?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Min mamma är inte så att hon fäller komentarer, hon är så välmenande men det kan bli lite mycket av det goda... Hon har köpt i princip alla S kläder. Jag har fått välja och hon betalar...
När jag är där och ska hämta S efter skolan så vill hon att jag ska stanna och prata med henne. ok en gång i veckan men varje gång... Hon suger ut minuterna ur en, hon skulle verkligen behöva träffa en karl som tar lite av hennes tid.

Hon tjatar varje gång om ifall hon ska sälja huset eller inte, detta har hon gjort i typ 3-4 år nu. Och sen ska man följa men och titta på hundra olika lägenheter som aldrig passar. Orkar ingte lyssna på detta mera.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Brukar sällan och aldrig se tv (dock gärna film osv men inte via tv, so to speak) men eftersom makens päron är i stan så slöglor vi lite. Blev glatt överraskad av "Så mycket bättre" även om det inte är min normala genre.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*
Oj vad ni babblat!! Svarar lite allt möjligt

Western
Tjusig tårta, hoppas den smakade bra?!

Aneka
Sötaste Hulken jag nånsin sett :love:
Blev lite små fnissig när jag såg era namnförslag. Ena syrrans pojk heter Vilmer. Hon velade ett tag mellan Vilmer och Melvin. Till saken hör att vi också haft en ponny som heter Wilmer och ena våran avelsbagge heter Melvin :D

Ang graviditeten
Har vart på en kusins 20-års kalas ikväll. Det är väl inte så många släktingar som vetat om att vi ska ha barn igen men ikväll fick iaf hela mammas släkt veta det. Alla blev väldigt förvånade när dom hörde att han kommer redan i januari och självklart frågvisa varför vi inte sagt nåt tidigare. Men jag måste vara ärlig och säga som så att visst är det jättekul att få barn igen, absolut, men det känns ju inte riktigt lika speciellt som med första :o Var även förbi å hälsade på morbrors häst, "Berra". Jag tror han får flytta hem till mig NU! Jag som inte skulle ha nån häst än :laugh:

Oregano
Min svärmor är likadan, frågar typ varje dag hur jag mår, gjorde det när jag väntade Theo också men inget där emellan. Sen värsta idiotfrågan för några dagar sedan "Sparkar det nåt eller är det bara stilla" HALLÅ, va tror du?! Ibland funderar man om hon nånsin fått barn själv...:grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha min förra katt(men som fortfarande lever och bor hos våra vänner) heter Melwin :D så det är också fint och passar bra med Milton Men blir konstigt när katten fortfarande lever och vi träffar honom varje vecka. :) lite kul att om man gillar ett namn så har man ofta flera till som man tycker lika om!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

På temat namn och husdjur så var vi eniga om Sigge när vi precis började prata barn. Och i samma veva skaffade min mamma valp och döpte den till.. Sigge, såklart.

Jag gillar fortfarande namnet och eftersom hundstackarn dog i våras knappt 2 år gammal så är det ju på sätt och vis ledigt igen. Men det känns som dålig karma..
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ville så gärna att Oscar skulle hetat Sigge! Men sambon vill absolut inte det.
Oscar ser verkligen ut som en Sigge med :grin:
Men blir nästa unge en kille så ska jag nog ta mig en funderare över det namnet igen:D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Tv tips, kalla fakta kommer att handla om barnens säkerhet på förskolor, kan ju vara intressant!

Övrigt, min granne är konstig. HELA eftermiddagen har de gått omkring med lövblåsaren. När det blev mörkt slutade de inte utan gick med ficklampa :grin:
undrar om de slutat nu..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 728
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp