Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var gravid med tösen var det väl viktigast att det var nyförpackat har jag för mig. Kanske går att ringa och kolla innan om det är "ok".

Guuud vad sugen jag blev nu bara för det! Kanske skulle be sambon gå någon minut tidigare från jobbet och köpa med sig lite, haha.
 
@deathslyna Det är en kombo idag, är super dunder förkyld så hostar hela tiden, det triggar igång illamåendet och då kräks jag. Och när jag kräks bildas massa slem så då börjar jag hosta. Moment 22 :cautious:
Fast just nu (knack knack ta i trä) känner jag mig helt okej :up:
 
Usch ja, har också kräkts idag. Har varit förkyld typ 6 veckor också med mycket slemhosta, så jag förstår precis vad du menar @Rosen-Knoppen. Hostar så jag klöks och har jag inte hosta så kräks jag av illamående istället.

Till på köpet öppnade jag på jobbet idag, så jag var själv till 7.30. Lyckades parera så jag kräkte mellan första barnet som kom och andra, hade varit jobbigt att förklara annars. "Hej på er! Jag kommer strax, ska bara kräka lite först.." :cool:
 
Vad besvärligt med era illamåenden! Hoppas att jag slipper kräkas den här graviditeten med. Förra gången mådde jag tokilla av kantareller. Höll på att kräkas varje gång jag red i en höstfuktig skog med en touch av kantarelldoft.

Tillbringar för övrigt natten sittande i sängen med förkyld 1,5-åring på magen. Har pallat upp mig med kuddar och täcken. VARFÖR envisas hon med att sitta på en när hon är sjuk? Hade liksom varit OK om man kunde palla upp henne med kuddar eller att hon kunde ligga på mig :p mysigt när hon är stilla och gosig men nattsömnen blir väl sisådär i natt igen. Tur att man är föräldraledig :)
 
Jag smyger in! Har aldrig tidigare förstått det här med anonyma nick, men nu är jag så överväldigad att jag nog måste börja så iaf... Jag är absolut ingen kändis här på buke, men vet att jag har några bekanta på hästforumen så jag vågar inte chansa...

Plussade igår, HELT oplanerat. Jag lever i förhållande sedan ett år, vår plan är att bli sambos till vintern/våren MEN mannen i mitt liv åkte iväg förra veckan för några månaders utlandstjänstgöring. Och lämnade mig här gravid, visade det sig. Vi har inte haft oskyddat sex en enda gång så nog kom det som en chock alltid, och jag blev fullständigt livrädd när jag insåg att mensen var sen. Men efter att ha berättat nyheten för den blivande fadern igår så har vi ändå insett att det är mycket välkommet. Han mår såklart dåligt av att missa första tiden och jag tycker synd om honom för just det. Men vi ska fixa det här!

Jag har otrevlig metallsmak i munnen och brösten är stora och spända (var och köpte nya bhar i helgen, förstod inte alls varför alla gamla plötsligt blivit för små...) i övrigt mår jag fint. Lägenhet har vi tack och lov hittat en redan innan M åkte iväg och vi är två vuxna vettiga människor med stabil ekonomi, så detta ska vi förhoppningsvis klara av (hör ni att jag fortfarande är i chock? ;) )


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
7- deathslyna, 24 år, andra barnet
9- byssan, 27 år, första barnet

Augusti
 
@byssan grattis men vilken sits att vara ensam i! Men han kommer hem innan barnet föds i alla fall? :)

Här har jag blivit smittad av dotterns förkylning. Känner mig rätt eländig trots att jag egentligen nog inte är särskilt sjuk. Hatar förkylningar. Kunde förresten konstatera att min stackars mage är enormt öm! Tösen satt på den och skulle hoppa, någon grej hon har för sig nu för tiden. Rackarns vad ont det gjorde. Tur att mini ligger väl skyddad fortfarande.
 
Grattis @byssan och välkommen :D Ja du är nog allt fortfarande i lite chock ;) Det lägger sig och det där kommer ni klar galant.

Jag blir så sur på mig själv! Idag är en skit dag, bara för att gårdagen var helt okej! Men jag blir så sur på mig själv för att jag gnäller och för att jag tycker synd om mig själv,
Vi har ju kämpat för det här, det tog en stund och så gnäller jag nu.. Vad är det med mig? Känner mig så otacksam! :down:
 
Vi har ju kämpat för det här, det tog en stund och så gnäller jag nu.. Vad är det med mig? Känner mig så otacksam! :down:
Varesig man kämpat i flera år, eller lyckas på första försöket, så får man lov att gnälla!
Det kan vara fruktansvärt jobbigt att vara gravid, så spelar det ingen roll hur efterlängtat barnet är...
 
Tack hörrni! Nog är det en speciell situation alltid, och jag är nog som sagt fortfarande i chock. Nog för att jag brukar ta det mesta med ro, men det här borde få mig mera uppjagad än vad det ännu gjort. Jag har tack och lov många med barn omkring mig och har hängt här i föräldraforumet i flera år bara för att jag är så intresserad av hela gravid/barn-grejen så jag har iaf skaplig koll på vad som väntar. Fast det kan man såklart aldrig ha, egentligen...

Jag är glad att ha den här tråden, eftersom jag inte har min M hemma att ventilera med. Vi kom överens om att redan nu berätta för ett par utvalda vänner på var sitt håll för att ändå ha någon att prata med, och vi kommer kunna prata i telefon några gånger i veckan. Som det ser ut nu kommer han hem efter ungefär halva graviditeten, om allt går vägen, så det är ju ändå ok. Jag hoppas han hinner hem till ultraljudet...

Den här graviditeten är som sagt 100 % oplanerad, och blev till trots preventivmedel. Jag har vänner som försökt länge, och jag läser ofta i tråden här om de som kämpar och försöker under lång tid. Jag kan inte komma ifrån att jag känner viss skuld över att det borde vara någon annan som förtjänat detta bättre, samtidigt som jag såklart vet att en persons fertilitet inte är avhängd på någon annans...
 
Varesig man kämpat i flera år, eller lyckas på första försöket, så får man lov att gnälla!
Det kan vara fruktansvärt jobbigt att vara gravid, så spelar det ingen roll hur efterlängtat barnet är...
Helt sant! :) Jag älskar min dotter så himla mycket men jäklar vad jag hatar att vara gravid! Minns när jag satt på tunnelbanan i v.40 och grät för att jag inte ville mer. Mådde så dåligt och hade så jävla ont i kroppen.


Jag vaknade förresten med en konstig känsla av att den här graviditeten inte kommer att gå vägen. Gjorde ett nytt test som jag tror är svagare än söndagens. Och cb-testet visade ju 1-2 så det känns rätt lite. Å andra sidan tog jag nyss ut en spiral och cykeln kanske är uppfuckad. Vi får se vad som sker men bevisligen har jag inga större svårigheter att bli gravid så om det går åt skogen kan jag förhoppningsvis hoppa in i hösttråden :)
 
Ja.. Jag ska nog försöka tillåta mig själva att tycka att det faktiskt är påfrestande, för det är det. Jag älskar ju inte ärtan i magen mindre för det..
 
@byssan Grattis och välkommen!

Vad roligt att vi börjar bli några stycken här.

Jag känner också att jag inte borde gnälla, främst pga. att mina båda svägerskors graviditeter bestod av att krama toaletten konstant första tiden. En av dem fick en liten flicka i helgen. Det blir 7mån mellan kusinerna, de kommer nog ha mkt roligt av varandra. Den äldre kusinen blir 3 i vår.

Idag berättade jag för min chef. Han blev jätteglad för min skull. Innan vi gick ur rummet så sa han, vänta lite och slutade le, jag måste samla mig. Får inte vara såhär fånigt glad så jag avslöjar något. Jag :love: min chef.
 
@Honungshumlan Vilken bra chef du har! :love:
Jag är orolig att berätta för min chef, inte för att jag tror att denne kommer bli arg utan snarare stressad och tycka att det är en jobbig situation, jag är nämligen inte den första som väntar barn under första halvåret 2015 utan blir då den tredje :angel:
Nr 1 blev hen glad över beskedet men man såg ändå att tankarna snurrade, nr 2 fick ett sammanbitet grattis! :crazy: Undrar vad hen säger när jag berättar... :p
 
@Rosen-Knoppen Ingen enkel sits för din chef förstås, men det är ju inte ditt fel eller problem.
Vad roligt att vara flera på jobbet som ska ha barn nästan samtidigt. Då kan ni ju följa varandra och oja er över era eventuella krämpor tillsammans.

Min chef är lätt den bästa jag haft.
Han sa ju iof att det inte blir enkelt utan mig. Jag har en ganska speciell tjänst också som är svår att hitta vikarie till, om det går alls. Men det är ju inte mitt problem som väl är.
 
Jag är bökig åt "fel" håll. Har ju varit föräldraledig länge. Först gick jag hel januari 2013 (gravpenning och semester) och sen tillbaka i januari 2014. Jobbade maj ut. Nu tänkte jag jobba januari till april-maj igen och dessutom på en annan tjänst då jag behöver jobba natt för att få ihop fsk. Många av våra kunder vill ha vapen så eventuellt får de skicka mig på vapenutbildning som jag nyttjar.. Ungefär ingen tid alls :p undrar hur det är med repetitionsskytte under föräldraledigheten. Om de tvingas sätta mig på ny kurs efter det? Så planeraren har nog en tankenöt. Blir spännande att se vad hon säger på julbordet, eller om jag bara får onda ögat, haha. Hade ju varit enklare för dem att ha mig gå hemma fram till efter nästa ledighet liksom.
 
Gnällgnäll!

Jag hatar att vara gravid. Det är tur att det blir bättre med tiden och att man får ett barn när man är färdig så att säga.

Jag minns att förra gången var jag väldigt ledsen att min pappa som äääälskade barn inte fick dela detta med mig. Det var liksom en sorg för mig. Nu känner jag mig mest hatad av allt och alla. Nu vet jag ju att det inte är så (tror jag :p ) och det blir bättre varefter men det är så tröttsamt att tider av det som borde vara så vackert och mysigt försvinner i att man sänks av hormonerna. Tröttsamt! Ändå skönt att ha gjort det innan så jag vet att det blir bättre. Ska begära lite extra gos och kramar av sambon ikväll i alla fall. Fuck you hormones!

:)
 
Än så länge kan jag hålla med om att det inte är någon höjdare att vara gravid. Det är mest skit faktiskt.

Det enda aningens positiva är att jag har blivit morgonpigg, det har jag aldrig varit innan.
 
Bara för det blöder jag nu :p rosa flytningar men som sagt har jag haft känslan av att det inte är bra så jag är inställd på MF.
 
Nej fy... Hoppas det ger sig och inte är ett MF!!

Jag hade en rosa flytning, jätte ljus ljus ljus rosa, stor som en knappnål, ingenting alltså men jag blev så himla nojjig! Och googla sönder mig, till slut fick jag kasta iväg telefonen. Har kommit liiiiite flytning efter det men mer åt det beiga, gula hållet. Gissar att det är normalt men kan ändå inte låta bli att oroa mig!
Usch önskar att dom här veckorna bara kunde spolas förbi, tills illamåendet är borta, tills man vet att allt är bra och att det överhuvudtaget finns nåt där inne.
Går in i vecka 8 (7+0) idag och tiden går för jäkla sakta!
 
Nej fy... Hoppas det ger sig och inte är ett MF!!

Jag hade en rosa flytning, jätte ljus ljus ljus rosa, stor som en knappnål, ingenting alltså men jag blev så himla nojjig! Och googla sönder mig, till slut fick jag kasta iväg telefonen. Har kommit liiiiite flytning efter det men mer åt det beiga, gula hållet. Gissar att det är normalt men kan ändå inte låta bli att oroa mig!
Usch önskar att dom här veckorna bara kunde spolas förbi, tills illamåendet är borta, tills man vet att allt är bra och att det överhuvudtaget finns nåt där inne.
Går in i vecka 8 (7+0) idag och tiden går för jäkla sakta!
Ärligt talat, detta är första försöket, vi hade inte koll på ÄL mer än på ett ungefär och var inte särskilt flitiga i sänghalmen. Dottern är en "Hoppsan" som blev till på avbrutet samlag. Jag har inte hunnit bilda en relation till fostret även om jag sett fram emot bebis. Ett missfall idag skulle jag ändå ta som okej. Inte kul men helt okej. Jag tror att vi kan lyckas framöver också om det skulle gå snett. Kanske inte lika omgående men ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
92 650
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 259
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 004
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 245
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp