Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det undan! Gick in i vecka 6 (5+0, säger jag rätt?) idag och var på första besöket hos barnmorskan. Plussade ju i tisdags, ringde dit på onsdagen och berättade om min gravid-chock och fick tid för första hälsosamtalet redan idag. Kändes jättebra, men samtidigt helt surrealistisk och jag kunde inte begripa vad jag gjorde där... Hon var cool iaf, kändes jättetrevlig och påtalade att hon förstod att jag känner mig chockad men att de flesta graviditeter är oplanerade och leder till större eller mindre chock men brukar sluta bra ändå

Jag mår oförskämt bra, men det är ju väldigt tidigt. Eftersom jag knappt har några symtom är jag så osäker på om jag bara inbillat mig alltihopa? Måste nog göra ett test till.

Har så svårt att hålla tyst om detta, men samtidigt är det lite mysigt att gå runt och bära på en hemlighet Har berättat för tre nära vänner, resten vill jag hålla på några veckor till.

Trevlig helg! Hoppas alla får lugnt med illamående och annat och lyckas njuta av lite fredagsmys ikväll.
 
Och där kom det färska blodet. Gissar att jag är rätt rökt i sommartråden men som sagt, det har inte känts rätt i kroppen sedan några dagar så det var väntat. Ska ge det några dagar och testa för att se om det faktiskt är negativt.
 
Håller tummarna @deathslyna

Jag har haft en helvetes natt. Var på middag igår och mådde helt okej, illamående men hanterbart. Sen skjutsade jag hem det ena sällskapet och då slog det till! Stannade och kräkts flera gånger och sen har det fortsatt så!! Somnade kanske vid 4 av utmattning och vaknade sen två timmar senare och var tvungen att kräkas igen och sen har kräkningarna avlöst varandra hela morgonen!
Dessutom har jag haft väldigt ont i svanken och magen under natten och varit rejält lös i magen med nästan svart avföring (sorry för ingående förklaring) och det har såklart gjort mig orolig...
Nu känner jag mig yrslig och matt. :down:
 
Det kommer klumpar och slem och är dödligt äckligt :yuck: hade inga bindor och man "ska" inte använda menskopp och jag äcklas liksom av mens i vanliga fall. Nu har jag gått runt med tygblöjor liksom. Glitter och glamour... Ehm.. ;)
 
Håller tummarna @deathslyna

Jag har haft en helvetes natt. Var på middag igår och mådde helt okej, illamående men hanterbart. Sen skjutsade jag hem det ena sällskapet och då slog det till! Stannade och kräkts flera gånger och sen har det fortsatt så!! Somnade kanske vid 4 av utmattning och vaknade sen två timmar senare och var tvungen att kräkas igen och sen har kräkningarna avlöst varandra hela morgonen!
Dessutom har jag haft väldigt ont i svanken och magen under natten och varit rejält lös i magen med nästan svart avföring (sorry för ingående förklaring) och det har såklart gjort mig orolig...
Nu känner jag mig yrslig och matt. :down:
Hela kroppen blir väldigt fucked up när man är gravid. Det finns liksom inget som egentligen inte faller in under normalspannet, om man inte tokblöder då.

Äter du järntabletter blir kroppen ännu mer vrickad dessutom.
 
Hela kroppen blir väldigt fucked up när man är gravid. Det finns liksom inget som egentligen inte faller in under normalspannet, om man inte tokblöder då.

Äter du järntabletter blir kroppen ännu mer vrickad dessutom.

Äter inga järntabletter men jag gissar att kroppen får frispel av vad som helst just nu! :banghead:

Glitter och glamour eeeehhh såatte aah :p
Fråga min sambo vad han tycker när jag far in på toa när han sitter där och skriker att jag måste kräkas och sen spyr över hela golvet istället :laugh::angel:
 
Äter inga järntabletter men jag gissar att kroppen får frispel av vad som helst just nu! :banghead:

Glitter och glamour eeeehhh såatte aah :p
Fråga min sambo vad han tycker när jag far in på toa när han sitter där och skriker att jag måste kräkas och sen spyr över hela golvet istället :laugh::angel:
Haha! Mmm.. Värre blir det :) sådär runt v.30 och du gör ett plötsligt ljud och bebis blir chockad och karatesparkar blåsan så du läcker i brallorna, eller vattenavgången. Jag äcklas fortfarande av blod men i övrigt är jag härdad. Sambon med faktiskt. Och jag kan skratta åt äckligheterna idag :p
 
Haha! Mmm.. Värre blir det :) sådär runt v.30 och du gör ett plötsligt ljud och bebis blir chockad och karatesparkar blåsan så du läcker i brallorna, eller vattenavgången. Jag äcklas fortfarande av blod men i övrigt är jag härdad. Sambon med faktiskt. Och jag kan skratta åt äckligheterna idag :p

Hahah ja jag har förstått det, en kompis som nyss fått barn berättade ingående om allt slem, konstiga flytningar, blod och vatten som kommer sen, sambon tittade lite förskräckt på mig :rofl:
 
Det kommer klumpar och slem och är dödligt äckligt :yuck: hade inga bindor och man "ska" inte använda menskopp och jag äcklas liksom av mens i vanliga fall. Nu har jag gått runt med tygblöjor liksom. Glitter och glamour... Ehm.. ;)

Tjuvkikar lite här fastän jag inte är gravid men kunde inte låta bli.
Grattis @deathslyna . Synd bara att det inte verkar som att den lilla kommer stanna :(.

Måste bara fråga. Tygblöjor?
 
@deathslyna Vad tråkigt med missfall. Beklagar.

@Rosen-Knoppen
Lider med dig, fy vilken natt du hade!

Jag har åkt på en förkylning och har ont i halsen och huvudet. Halsen gör givetvis att jag mår illa. Tajmingen är sämst möjliga eftersom vi ska på en långhelg till Rom i veckan. Vi hade bokat innan jag blev gravid.

Dagen har gått åt till att sova och titta på film. Håller tummarna att jag hinner kurera mig någorlunda tills vi åker. Det suger ju hårt om jag kommer behöva ligga på hotellrummet halva tiden och må dåligt. :banghead:
 
@Honungshumlan usch hoppas du piggnar på dig snart!
Härligt med Rom, hoppas du blir bättre så du kan njuta av den!
Det är en sån fantastisk stad, jag var där i Oktober förra året, sambon och jag förlovade oss där. Rom är fantastisk! :)
 
@Rosen-Knoppen Ja, hoppas verkligen jag blir bättre fort.
Jag har hört så mycket bra om Rom. Att där är så vackert och mysigt. Vi ska bo mitt i stan med. Nästan vid fontana di trevi. Blir till att packa promenadskorna för det lär ju bli mycket strosande. Så hungrig som jag är med så lär vi hinna äta en massa god mat också. Tyvärr får jag ju stryka en hel del pga. graviditeten, men det får jag väl leva med.
 
Hade inga bindor hemma och tog det som var närmast, ett par inlägg från imsevimse ;)

Ja just det är inget konstigt. Bara det att efter mitt prat om tygblöjor som ju används till Tor så kan jag inte minnas att du skrivit (i våran vårtråd) att du hade det också. Något som används eller bara köpts in och blivit liggandes?
 
Ja just det är inget konstigt. Bara det att efter mitt prat om tygblöjor som ju används till Tor så kan jag inte minnas att du skrivit (i våran vårtråd) att du hade det också. Något som används eller bara köpts in och blivit liggandes?
Till och från. De började läcka efter en tid och det hjälpte inte att boosta dem med fler inlägg (fick inte i tillräckligt många) men nu håller jag på att ta bort blöjor helt eftersom att tösen säger till när hon kissar ändå och det vore skönt att ha det gjort när hon börjar på dagis. Får se om man hinner få henne tillräckligt träffsäker ;)

Räknar dock med att köra hårt på tygblöjor med ett eventuellt syskon. Jag tror att det är bra, dels för miljön och för att de kanske får en bättre chans att märka vad som händer i byxorna så att säga och blir torra tidigare. Jag tror ärligt talat inte att dagens superabsorberande blöjor gynnar just toa-delen.
 
@deathslyna Trist, men då får ni öva mer ;) Skönt att du verkar ta det bra! Jag har ju också fått ett, blev ledsen eftersom man hunnit bli glad, men eftersom jag visste hur vanligt det är så var det ändå hyfsat ok. Det blev nog mer berg och dalbana i skallen när jag fick reda på att jag var gravid med Eleonora hahaha! Men det blev ju bra det också! :)
 
Galet! Det syns tydligen mer på mig än vad jag förstår! En kollega, som jag inte ens känner särskilt väl, frågade just om jag hade en stor förändring på gång i livet, hon såg det i mitt ansikte! Sen sa hon Grattis, det är kul med barn. Jag bara satt helt chockad!

Har hört förut om sådana som ser graviditeter tidigt, men i vecka 6??? Och idag har jag inte ens tänkt på det särskilt mycket, så jag gick inte runt med det där fåniga leendet som jag ibland annars kommer på mig själv med.

Var hos mina föräldrar i helgen, och tyckte att dom tittade jättekonstigt på mig hela tiden, men det var nog bara inbillning.

Vilka har ni berättat för? Om inte, när planerar ni att göra det? Jag hade tänkt hålla mig till jul när det gäller familjen, då jag kommer vara i v 12, men vet inte om jag kommer klara så länge ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 527
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 437
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 168
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 321
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp