Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Ja, suterränghus från 70-talet ger alltid lite varningsklockor... :D
Hm, ja. Jag har arbetskamrater som ska köpa hus i Sverige för första gången och jag försöker förklara att nyare inte alltid är bättre.... Personligen hade jag t.ex. tusen gånger hellre valt ett 50-tals-hus framför ett 80-tals-hus. De tycker säkert att jag är en riktig knasboll som bor i ett litet snett och vint torp från 1800-talet... :D
 
Gillade inte huset alls och trist utsikt, platt, platt, platt.
Det inlägg blev lite roligt, huset ligger på kanten av berget Billingen och har utsikt mot annat berg och landskapet består bara av kulle upp o kulle ner. Fast jämfört med Norrland så är det kanske platt.
Men hussorten är speciell. Den är ju platt på riktigt, inte bara på bilderna.
 
Det inlägg blev lite roligt, huset ligger på kanten av berget Billingen och har utsikt mot annat berg och landskapet består bara av kulle upp o kulle ner. Fast jämfört med Norrland så är det kanske platt.
Men hussorten är speciell. Den är ju platt på riktigt, inte bara på bilderna.
Jag hade gillat det bättre om det hade legat högre upp och inte vid foten, nu tappar man ju mycket av utsikten.
 
http://www.jajab.se/till-salu/visa-objekt.html?Guid=4L8K5FEF9I5AUOON#allabilder
Detta var lite annorlunda... Toaletten på ovanvåningen :eek: är bara en av de saker som får en att fundera på om den som ritade huset var helt nykter.
Har de ansträngt sig hårt för att förstöra atmosfären totalt? Vad är det för vits att köpa ett hus från 1901 när man lika gärna kunde köpa valfri massproducerad bostadsrätt? Det var helt ärligt en av de hemskaste renoveringar jag sett. Det blev inte bättre av att mäklaren roat sig med att klistra in en eld i den öppna spisen och fått det att verkligen synas.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 612
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 004
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 524
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp