Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

"Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter."

Medium eller spökväckare?

"Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar."

Vad kan detta vara? Kommer inte ens på nån dålig gissning?
 
Ah ja, det var bagarrollen jag tänkte på. Tack!


Besserwisser, kanske?
Denna låter ju också lite som besserwisser:
"Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker."

Ingen formell roll låter som bybo, men resten som besserwisser? Fast rollen besserwisser vet ju saker på riktigt.
 
Denna låter ju också lite som besserwisser:
"Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker."

Ingen formell roll låter som bybo, men resten som besserwisser? Fast rollen besserwisser vet ju saker på riktigt.
Ja, den där beskrivningen låter ju som en bybo som låtsas vara spion. 😂
 
Ja eller förrädare? Jag är traumatiserad sen Killaloe var det i en lek 😅
Kanske det, det får gärna finnas en förrädare inne i lyan föe min del🙈

KL
nu gick jag och scrollade i rollistan i anmälningstråden. Sååå många roller jag glömt att de fanns...

Kan detta vara en drake?🤔
Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
"Drake - Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv)."
 
”Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.”
Tolkar jag som en spion.

Denna låter ju också lite som besserwisser:
"Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker."

Ingen formell roll låter som bybo, men resten som besserwisser? Fast rollen besserwisser vet ju saker på riktigt.
Ja, den där beskrivningen låter ju som en bybo som låtsas vara spion. 😂
Om kursombud är spion, kan inte informellt kursombud kunna vara den som tar över spionens roll om spionen dör? Har för mig att det finns någon sån roll men kan inte minnas vad den heter, spionlärling?
 
Jag är också här och är mycket tacksam över att @Niyama mfl redan börjat nysta i rollerna.
Det är svårt nog som det är och sen med twistade roller blir det inte lättare
 
Jag är här och funderar på att hoppa av kursen omgående :rofl: Det har varit en alldeles för lång dag på jobbet för att ens försöka förstå rollistan.:cautious: Jag ska se om jag kan få i mig lite godis så kanske min hjärna orkar en liten stund till, annars ber jag att få återkomma i morgon .
 
Ååååååh

Va förvirrad jag blev.

Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta :nailbiting:

Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.
 
Ååååååh

Va förvirrad jag blev.

Jag har ju problem i vanliga fall med att förstå vad rollerna gör. Hur i hela världen ska jag lösa detta :nailbiting:

Tacksamt att folk har börjat fundera kring rollerna men jag är rädd för att en ulv eller två smyger sig in i den konvesationen och styr åt fel håll så att vi blir ännu mer förvirrade för att vi fattar fel.

Å andra sidan så kanske ulvarna är lika förvirrade?
 
Allmänt förtydligande: Om någon har en roll som behöver göra aktiva val relaterat till eventuella förmågor har de fått information om detta. I övrigt har alla bara rollistan och de beskrivningar som finns i trådstarten att förhålla sig till.
 
:D:D:D

Hahaha, alla som ojjade sig över magiska föremål, Delfin och Filch i min och @Artline s Hogwarts-lek - eat this! :rofl: @Madalitso är kanske rent av nöjd att jag inte är med i denna lek, för jag hade genast sett chansen att ta hämnd och bomba LL med frågor. Gärna sådana som redan besvarats två ggr:sneaky:. Eller där svaret rent av finns i rollistan! :p

Det ska bli jätteintressant och kul att läsa detta! Roligt när det händer något!

Och vad kul att du är tillbaka @Niyama !
 
:D:D:D

Hahaha, alla som ojjade sig över magiska föremål, Delfin och Filch i min och @Artline s Hogwarts-lek - eat this! :rofl: @Madalitso är kanske rent av nöjd att jag inte är med i denna lek, för jag hade genast sett chansen att ta hämnd och bomba LL med frågor. Gärna sådana som redan besvarats två ggr:sneaky:. Eller där svaret rent av finns i rollistan! :p

Det ska bli jätteintressant och kul att läsa detta! Roligt när det händer något!

Och vad kul att du är tillbaka @Niyama !
Tur du inte är med :rofl: Så ondskefull 👿
 
:D:D:D

Hahaha, alla som ojjade sig över magiska föremål, Delfin och Filch i min och @Artline s Hogwarts-lek - eat this! :rofl: @Madalitso är kanske rent av nöjd att jag inte är med i denna lek, för jag hade genast sett chansen att ta hämnd och bomba LL med frågor. Gärna sådana som redan besvarats två ggr:sneaky:. Eller där svaret rent av finns i rollistan! :p

Det ska bli jätteintressant och kul att läsa detta! Roligt när det händer något!

Och vad kul att du är tillbaka @Niyama !
Jag kanske bombade med frågor, men jag ojjade mig i alla fall inte, hogwarts-leken var ju precis min typ av lek :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 099
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 800
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp