Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Sammanfattar lite, tror att jag fått med alla gissningar hittills.

Anställda och kursare (goda)
Mamma
-
Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.


Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.
= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
= Ängel? (skyddar varje natt)

Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.
= Spion? (får info om vad som har hänt varje natt)

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.
= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL) Bybo?

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.
= Brevbärare? (delar ut paket)

Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.


Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.
= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Hemliga sällskapet (onda)
Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
= Psykopat? (drar med sig lottad god när denna dör)

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.


Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
= Ulv i fårakläder? (röstar falskt i leken, riktiga rösten i PM) Förrädare? (är med i lyan men spelar för goda sidan)

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.


På Goda sidan finns ogissade: Statistikstudent och Doktorand.
Spontant känner jag att det saknas någon form av siare/siarlärling på goda sidan. Det är ju ändå en standardroll att ha med.

På onda sidan finns ogissade: Sårulv och Sabbatsårulv.
Jag har ingen gissning på dessa i nuläget...

Länk till rollbeskrivningar i anmälningstråden.

Sen kan det ju finnas nyskapade roller också.
 
..
Sammanfattar lite, tror att jag fått med alla gissningar hittills.

Anställda och kursare (goda)
Mamma
-
Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.
= Drake? (kan skapa kärlekspar, kärlekspar vet att de är kärlekspar men inte varandras roller, om en i paret dör så dör båda)

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.


Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.
= Välsignad? (överlever käkförsök) Bagare? (Dör om den käkas, men kommande natt så blir det inget käk)

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.
= Ängel? (skyddar varje natt)

Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.
= Spion? (får info om vad som har hänt varje natt)

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.
= Besserwisser? (Kan ställa påståenden till LL) Bybo?

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
= Vittne? (kan bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt.)

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.
= Brevbärare? (delar ut paket)

Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.


Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.
= Medium? (kan få visioner/drömmar från döda spelare) Spökväckare? (väcker en spelare som får fortsätta rösta)

Hemliga sällskapet (onda)
Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
= Psykopat? (drar med sig lottad god när denna dör)

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.
= Svart får? (ond utanför lyan, känner till lyan)

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.


Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
= Ulv i fårakläder? (röstar falskt i leken, riktiga rösten i PM) Förrädare? (är med i lyan men spelar för goda sidan)

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.
= Ledarvarg? (utanför lyan, drar med sig en ulv om ulvarna käkar denne)

Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.


På Goda sidan finns ogissade: Statistikstudent och Doktorand.
Spontant känner jag att det saknas någon form av siare/siarlärling på goda sidan. Det är ju ändå en standardroll att ha med.

På onda sidan finns ogissade: Sårulv och Sabbatsårulv.
Jag har ingen gissning på dessa i nuläget...

Länk till rollbeskrivningar i anmälningstråden.

Sen kan det ju finnas nyskapade roller också.
Undrar om det finns några helt vanliga ulvar utan några extra hyss.


Om det är sex onda och gissningarna stämmer. Kan det då vara fyra ulvar och två onda utanför?
 
Jag har hittat hit och tycker det är en fantastiskt rolig lek. Men ikväll får jag släppa leken och inse att jag är för fredagstrött för att komma med nån ”briljant” idé.

Tack till er som börjat gissa, jag förstod inte ens först hur man skulle tänka kring rollerna.
 
EH, help!?! Inser att detta kommer bli klurigt. Vi ska alltså försöka översätta rollistan till rollerna från anmälningstråden...?

Men antalet goda/onda är säkert och stämmer enligt rollistan? Det vill säga 10 goda och 6 onda? Eller har jag missförstått redan där? :crazy:

Har skapat ett exceldokument den här gången, känns som det kan behövas 😅
 
Tänkte exakt samma sak.

”Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.”
Den tänker jag kan vara en välsignad?

”Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.”
Tolkar jag som en spion.

”Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.”
Låter som brevbärare?
Skulle inte läkarstudenten kunna vara bagaren? "
Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör.
 
Spontant tänker jag nog att nyskapade roller känns något mindre troligt med tanke på att rollistan är delvis dold? Tänker eftersom det i så fall är mer eller mindre omöjligt för oss att veta vad som händer/kan hända bakom kulisserna och vad det går ut på eftersom endast personen med rollen (och LL) vet hur den fungerar. Om nu inte LLs är onda på riktigt :crazy: ;)

Funderar också på om doktoranden kan vara någon form av siare? "kan mycket, men ingen lyssnar".... genom sior får man möjlighet att veta saker men det är inte alltid folk lyssnar/tror på det (med Pippi leken färskt i minnet).

Om kursombud är spion, kan inte informellt kursombud kunna vara den som tar över spionens roll om spionen dör? Har för mig att det finns någon sån roll men kan inte minnas vad den heter, spionlärling?
Spionens ättling var rollen jag tänkte på här men inte mindes namnet på.


Nu ska jag sova, återkommer imorgon och ska försöka läsa igenom allt igen då :sleep:
 
Spontant tänker jag nog att nyskapade roller känns något mindre troligt med tanke på att rollistan är delvis dold? Tänker eftersom det i så fall är mer eller mindre omöjligt för oss att veta vad som händer/kan hända bakom kulisserna och vad det går ut på eftersom endast personen med rollen (och LL) vet hur den fungerar.
Jag gissar antingen någon/några nyskapade roller eller att befintliga roller ändrats en del. Leken skulle ju vara twistad (vilket jag missade 😅) och enbart dold rollista är ju ändå ganska "enkelt" och gammalt.
 
Jag känner mig mest rädd att lyan fånler åt all förvirring över rollerna och kommer kunna låta goda lyncha varandra.
Dom vet ju i alla fall vilka som är deras kompisar i lyan.
 
Känner spontant att jag hellre lägger fokus på de onda rollerna. Visserligen ska alla onda dö för att goda ska vinna så det är ett måste få ut alla onda, men det kanske är bra att ta dom i rätt ordning eller nåt. Vet inte, bara funderar.
Och nej, jag letar inte kompisar här. Vet inte om det stjälper eller hjälper att säga det, men vill poängtera det ändå.


Dårulven - dör själv om den äter en viss deltagare?

Spårulv och svårulv - onda utanför lyan?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 121
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 812
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp