Bukefalos 28 år!

Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Morning.

Idag engagerar vi byns hantverkare.. Både snickare och elektriker. Felet är lokaliserat. Men tydligen räcker inte några varv eltejp, som jag lite skämtsamt föreslog. Fick en väldigt mörk blick av elektrikern... Men jag blidkade honom med att beställa ett högspänningsskydd lite raskt.

Snart kanske det är slut på exploderande kontakter när det åskar.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Nej då Tajger, det var inte så jag menade utan det var några som skojfriskt skrev att dom inte var just nåååååå avundsjuka på dej.

Jag är inte det minsta avundsjuk utan jag tycker det är fullt tillräckligt att sitta här hemma och läsa om dina resor och titta på dina fina kort som du lägger in :D

Jag är nog den tråkigaste människan i universum när det gäller att resa och fara :rofl: Nej att sitta hemma på gården och på sin höjd fara in till stan nån vända det är mer min melodi :angel:

Det var bara det jag menade med mitt inlägg :laugh: Så åk du och kom sen hem och berätta så jag får läsa om hur du haft det när jag sitter under korkeken :bow:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Och är en klok och förståndig mor, trots att du är en ko:D

Jag förstår dig också, för jag längtar hem för det mesta, älskar min lilla gård, men det är så kul att se annat också. Och värmen...den har vi ju inte här, precis...

Hoppas du kan slita dig så pass nån gång iaf så du kan vara med på en tantträff:)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

En liten presentation av de nya flockmedlemmarna kanske är på sin plats.

Mirabelle (fux) Carisma (svart)

IMAG0133.jpg


Mirabelle är en kavat dam... Kan det vara färgen??

IMAG0145.jpg


Här är Drakloppan som återvänder till mig efter att ha jagat ner smådamerna i skogen...

IMAG0138.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

BTW.... När jag ändå är i farten...

Så här ser min skogshage ut... mkt att plocka med... men ingen risk för överätning...

IMAG0147.jpg


Fröken Gul får jobba lite för att fylla magen...:D

IMAG0142.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Vilka söta små töser! Härlig hage också. Jag har en skogshage, men där kan bara icke matglada hästar gå, för trädbeståndet består till större delen av ek:( Men min som är så kräsen med vad han äter funkar ju, och lilla islandstanten skulle aldrig äta ett ekollon:eek: Usch och fy!
Och det är ju synd, för det är ju tjocka ponnyn som skulle behöva gå där...men han moffar glatt i sig vad som finns att tillgå:d
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hej, jag tycker inte alls att du är tråkig. Själv älskar jag varma badorter, pittoreska byar, storstads puls, men är för bekväm- skönt att bara vara hemma. Njuta av att rida, påta i trädgården, slappa i soffan, gå ut m hunden, sola i trädgården. Förr reste vi mkt, men var det länge sedan. Det som isåfall grämer mig är att vi inte får tummen ur att åka t Sälen.

Jag tycker oxå att det härligt att se bilder o läsa om era andras resor. Och även om era andras ridning då det inte alls blir lika mkt som tidigare då jag hade min lilla älskling.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

KL

Regn,regn och åter regn hela j-a dagen idag!:devil::cry:
Blev dyngsur på vägen hem från jobbet, så det blir att leta fram nya, torra kläder nu. Har ätit lunch och ska surfa lite innan det är dax att ge sig ut i blötan till stallet...

Hoppas på att gubben har regnrocken på sig. Är helklippt nu pga klådan, som försvann direkt efter klippning. :banana:
Blir att ta in gubbe direkt när jag kommer till stallet, så han kan få sig fleecetäcket och stå och torka medan jag mockar, byter vatten, blandar mat och packar hönätet.
Har kvällspasset idag, så det blir att ta in 4 hästar till (6 till om 2 till ska sova inne pga vädret...) lite tidigare. Kvällsmaten får de runt 20.

I morgon är jag ledig, så det blir en vilodag hemma, alone:angel: Päronen, syrran, syrrans dotter (har 3 ungar), Olga + syrrans 2 hundar ska ut till sommarstugan och fira midsommar. Jag stannar hemma i stan och passar Selma (katten) + har kvällsfodring frekväll + morgonfodring lörmorgon...:grin:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här blir det en lugn midsommar också. Vårt ev. besök skulle åka till Stockholm så det blir bara Kratus, jag och hunden. (Tyckte Kratus sa något om att ni skulle rida nåndag Tajger?) Vi bor ju fortfande i en byggarbetsplats så det blir ju lite improviserat :angel:. Har iaf lagt in sillen så den ska vi smaka på, nedsköljes med en eller annan klar droppe :D.

Vi fick ju lite fira igår när Civil Action var förbi på väg från Jägers till Åby, hehe.
Lite grillat + öl och jägermeister blev det innan vi däckade.:p
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Lugnt här med. Maken jobbar ju samt att jag jobbar i helgen. Blir ett glas vitt ikväll, lite jordgubbar (öländska, här har dom inte mognat än) kanske jag gör lite glass...i övrigt så regnar det så det blir att hålla sig inne och kura :cool:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Det blev en liten tur idag också, trots den tråkiga blåsten:( Det är lite att övervinna sig själv hela tiden, ha en plan. Det händer ju faktiskt egentligen inte så mycket, jag har nog ramlat av tre gånger på tre år, men det sitter i huvudet ändå, JAG VILL INTE ramla av. Men jag fattar inte riktigt varför jag har blivit så, förut tänkte jag aldrig på det...

Hur som helst skötte sig pålle alldeles utmärkt idag. Jag satte på honom luva, för han gillar inte när det blåser i öronen, lille prinsen:angel: och det verkade faktiskt som om han var lite lugnare.

Som sagt, en plan är bra att ha, läste jag i Häst och ryttare. För om man redan innan har bestämt att vid den platsen, eller om det händer si och så, är det ok att hoppa av och leda förbi, då har man ju redan bestämt det. Händer det sen inte så spelar det ingen roll, men om man behöver hoppa av har man ju ändå bara gjort som man planerade:)

I morgon bitti ska jag iaf rida en runda med Kratus, det ska bli trevligt! Håller tummarna för hyfsat väder.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men vilka söta små fröknar du fått hem!! Och vilken härlig skogshage!! Ska släppa över mina damer i vår lilla trädhage nästa vecka. Den är inte stor nog att bli kallad skogshage men trädhage passar utmärkt. Ska bara avmaska Winnie först men fick inte tag på Torkel vetrinär i dag, dom hade nog redan tagit midsommar ;)

Regn ja, dra åt skogen vad det har regnat här i dag :eek: Flickorna är genomvåta men dom får skylla sej själva helt o hållet för dom kan gå in i ligghallen om dom vill och där finns det till o med fyllda hönät :mad:

Lugn midsommar blir det här med. Lite grillat med våra goda vänner men inget mer. Det var många år sen vi firade midsommar med buller och bång.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

KL

Lugn midsommar här med, några goda vänner och lite familj kombinerat.

Har f.ö idag avnjutit tandläkar besök De Luxe i fråga om obehag i dag på förmiddan. Har opererat in inplantat som ersättning för 2 tuggtänder längre bak i käken, en på var sida..... Har inte tandläkarskräck, men detta var det mest obehagliga jag ngnsin erfarit. Tog 2 timmar, och även om bedövningen innebar noll smärta, så kändes det mentalt mkt väl vad de höll på med. Dvs uppskärning av tandköttet och exponering av käkbenet. slipning av käkbenet för att fästa skruvar, samt ca 10 stygn på var sida för att sy ihop tandköttet igen.
var rätt traumatiserad efter de 2 timmarna, - hade varit spänd som en fiolsträng hela tiden och legat och skakat i stolen :eek:

blev en uteritt på pålle efter det. var ute 70 minuter och red vår banvallsrunda, med banvall, grusväg och öppna fält kilometervis. Låg och rullade i trav och galopp och lät chocken rinna av mig, hehe.

nu blir det lite mer alvedon till natten. Har inte särskilt ont, men rådet från tandläkaren var att ta alvedonet på rutin ett par dygn för att slippa bli besökt av onödigt obehag. Har stygn och trådar i hela käften. Det tar lång tid att äta mat, då jag inte ska tugga på själva området helst. Men i morgon har det nog läkt ihop lite bättre redan, det blir iallafall sill och färskpotatis :D

Vill önska alla en mkt trevlig midsommarhelg! :)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här blir det också en väldigt lugn midsommar. Jag jobbar till halv fyra och kommer att vara trött när jag kommer hem. Jag hoppas familjen har fixat allt när jag dyker upp, och att solen skiner skönt så att jag behagligt kan sjunka ner i en trädgårdsstol med en kall cider i handen :d

De båda mellandöttrarna kommer att vara hos oss, och minstaste barnbarnet (åtta månader om en vecka och trollet har börjat GÅ!!! :eek: ). Tjejernas sambor jobbar båda två så då blir det att komma hit. Mysigt-


Glad midsommar på er alla :love:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag ska jobba alla dagar i helgen,har valt det själv så det är helt ok.I morgon efter jobbet ska jag till särbons syster.Hinner inte vara med på middag men får väl lite kaffe hoppas jag:).Kvällen tillbringas nog hemma.

Och tack Tajger!Ditt inlägg tidigare idag fick av någon anledning upp mig från stolen och ut till hästen så det blev en runda idag också:).

Ridningen går bra men hon är så fruktansvärt envis nu igen.En sträcka på så där 10 meter ut ur lösdriften till uppbindningsplatsen tog nog 20 minuter:mad:.Bara att ha tålamod och lirka fram henne ett steg i taget.

Ska notera i almanackan för att se om det finns ett återkommande mönster,kanske brunst?Jag har ingen riktig koll på hur och när hon brunstar.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kul att kunna inspirera någon:)

Hur är det med tanterna, binder ni blomsterkransar på midsommarafton? Jag har alltid det, det har blivit en grej, sen ungarna var små, det ska vara krans! På mig själv, nu för tiden, ibland på maken också, om jag orkar. Han är så söt:love:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag är mör i kroppen efter två träningspass på två dagar. Vi har en jättekäck tjej som tränare jag och 4 andra tjejer. :D

Tur att det inte är ett dressyrpass som ska genomlevas imorgon utan en lugn och fin skrittrunda... :angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Nä.... erkänner... Inga blomsterkransar... inga midsommarstänger... plockar inte ens blommor.... Men äter och dricker gott gör jag... sill och potatis... grillat ... och så jordgubbar och vispgrädde... Rätt dryck till rätt födoämne..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 171
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 814
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 144
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp