Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Håller tummarna för lugn och fin:angel: Nåja, det har gått bra de senaste dagarna, peppar, peppar...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Blomsterkrans? Det har jag aldrig gjort, eller möjligen en gång när jag var liten. :p

Tycker att det räcker med all den goda maten jag. :d
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Om vi "håller på" så duger det inte att stå och titta, då går det undan;) Nädå, jag överdriver nog en del, han hoppar till ibland, och kan vara lite nervig, men det brukar inte vara problem:)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kraten är en filbunke med Krattan i sadeln, mig gillar han att busa med så
då drar vi då ......................:crazy:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Nä.... erkänner... Inga blomsterkransar... inga midsommarstänger... plockar inte ens blommor.... Men äter och dricker gott gör jag... sill och potatis... grillat ... och så jordgubbar och vispgrädde... Rätt dryck till rätt födoämne..

Samma här! Får lite dåligt samvete att sonen knappt sett en midsommarstång, fast han bryr sig inte såklart.
Vi brukar starta med sill lunch o jordgubbar ( och jag är så trisst så jag hoppar nubben, gillar det inte) sen lite lekar och på kvällen grill. I år är vi inte hemma, som tur är då vi är jätte förkylda och vi orkar nog inte heldag, utan det blir kvällen hemma i soffan istället för grill.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Förr, när barnen var små, brukade vi träffas med en annan familj på Hallandsgården, som är ett friluftsmuseum med en massa gamla hus, väderkvarn och så. Där har man dansbana, reser midsommarstången under dragspelsmusik och det brukar vara jättetrevligt. Jag gillar traditioner:) Påskbrasa och sånt. Och jag gör min blomsterkrans. Får se hur den blir i år, ni kanske får en bild sen:)

Nu ska jag snart ut och fixa till pållen för en ridtur. Vädret är hyfsat, solen tittar fram ibland, det blåser lite, men helt ok:)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här blir det inga kransar, brukar inte fira midsommar så mycket ;)
Blir lite färskpotatis och sill :laugh: Barna vill inte ha sill så dom får något annat till potatisen.
Sen skulle dom ut var och en till sitt.
Jag tittar nog lite på teven och surfar som vanligt! Sen hämta dottern som skulle på picknick :laugh:
Söndag blir det jobba på em. Ska se om jag hinner åka till Pinto och rida lite också :D Vi hade ju en så bra ridtur i veckan :laugh:

Ni får ha en härlig midsommarafton mina vänner :bow:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Trevlig midsommar vänner...

Här har vi börjat förbereda de ätbara aktiviteterna...
Tre sorters grillsåser..
Marinad till lammkotletterna (ekologiska.. uppfödda och slaktade i byn)..
En kall potatissallad till det... fylld med oliver och fetaost..

Sillen har jag fuskat med i år.. den är färdigköpt.. Inte heller har jag kryddat mitt eget brännvin...

Jordgubbarna är "säkrade"... så det blir sådana till efterrätt i kväll... Tillsammans med glass och vispad grädde..

Nu skall vi roa oss med lite arbete under förmiddagen och sen tar vi helg framåt sillalunchen...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja, jag önskar dig och alla andra en skön midsommar! Själv sitter jag ensam och funderar på om jag ska tvätta fönster :o . Maken jobbar till 19 och är inte hemma förrän vid 19.45 och då blir det nåt enkelt grillat med potatissallad och hemgjord glass efter det. Tänkte ett tag ge mig in till stan för att handla lite mer jordgubbar men handelshysterin är väl värre idag än igår på de ställen som är öppna så jag backar på den punkten. Finns säkert någon jordgubbe att få tag i framöver ett tag till :cool:.

Jag blir alldeles förskräckt över denna stress folk visar upp inför såna här dagar. De som handlade igår hade nåt jagat i blicken, såg inte var dom körde kundvagnen, trängde sig förbi de som inte rörde sig fort nog (jag t.ex.).

Jisses, jag vågar vägra stora helger:devil:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ingen stress här:) Jag har varit ute med Kratus och ridit en skön runda, nu ska jag plocka blommor. Och så städar jag lite, för det är ju städa, städa, varje freda´ - skojar bara, men här var så mycket katthår... Handla behövde jag inte just nu, planering, planering...

Ta det lugnt där ute, och njut!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ingen stress här heller....

Handlade i går... Fick inte tag i allt så jag skickade bud till grannen som köpte med sig det som saknades när han åkte från stan...

Jag handlade ganska sent ... då hade de flesta redan flåsat igenom affärerna..

Bolaget var rejält urplockat... men det gjorde inte så mycket... Jag hade det mesta hemma och behövde bara stötta upp med lite mer öl... så jag fick tag i det jag önskade..
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ingen stress här:) Jag har varit ute med Kratus och ridit en skön runda, nu ska jag plocka blommor. Och så städar jag lite, för det är ju städa, städa, varje freda´ - skojar bara, men här var så mycket katthår... Handla behövde jag inte just nu, planering, planering...

Ta det lugnt där ute, och njut!

Jättetrevligt tur hade vi, men jag pratade väl på för mkt som vanligt... :o
Kraten blev iaf överlycklig sen när han såg att han skulle få komma hem till sina polare i betehagen igen. Knäpphästen. :D

Sen möte jag upp sambon på ICA, ja det var mkt folk och ja, det var urdålig planering. :cool:

Nu har jag också hunnit klippa gräset. :banana:

Men Tajger, vart är bilden som din gubbe tog på oss? ;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här kommer den! Min egen dator krånglade, så jag fick vänta på den andra...

007-1.jpg


Och så här trötta blev hästarna, och tog sig en lite middagslur

008-2.jpg


Inte pratade du mer än vad jag gjorde:o Det var ju inte tyst, om man säger så:angel: Jättertrevligt, det får vi göra om:)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

4st sötnosar :love:.

Nu har vi käkat sillunch med tillbehör :D.
Just nu fick vi en regnskur så vi åt inne, hehe.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ingen stress här:) Jag har varit ute med Kratus och ridit en skön runda, nu ska jag plocka blommor. Och så städar jag lite, för det är ju städa, städa, varje freda´ - skojar bara, men här var så mycket katthår... Handla behövde jag inte just nu, planering, planering...

Ta det lugnt där ute, och njut!

Här stressar vi inte heller.......Jobbat klart för idag, sillen är uppäten, jordgubbarna kommer lite senare och sen blir det stallsysslor som vanligt.
Hästarna ska ha sitt men kanske hoppar vi över ridningen ikväll!?!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Söta dom var! :love:

Jo, det är klart!Vi babblade nog rätt bra båda två när jag tänker efter. :p
Måste vi göra om!:banana:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här lättade det i vädret för ett par timmar sen så jag sadlade fröken röd och satte repgrimma på Herr Raket med lina på det. Sen bar det av genom skogen. Tur jag tog både regnjacka och oljechaps på för det var BLÖTT i träden...vi hasade oss ner mot ån och där, för första gången i Herr Rakets liv blev han presenterad för momentet: Vada genom vatten........bekom honom inte det minsta:cool: ...var ute i ca 1 timme och det var en skön runda. Herr Raket lite lagom odygdig emellanåt och fröken Röd var lite hot stundom men i det stora hela gick det riktigt bra. NÖJD!

Funderar på om jag ska tända pannan för lite varmvatten...hm...igår lyckades jag med konststycket att få pannan att koka så man är ju lite tvehågsen ... :o...:angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Låter som en uppfriskande tur :D.
Mmm det där med pannan var ju inte så listigt, har ni inte så ni kan köra
varmvattnet på elen under sommaren, det gör vi?
Blir ju inte så dyrt om man bara har vattnet på elen. Elda i pannan för vatten känns lite som att elda för kråkorna :p.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Vi har så pass mycket ved att vi snålar på el. Bara man har lite fingertoppskänsla för hur mycket ved man lägger på...det har inte jag...så värms vattnet fint och håller sig i ca 1 dygn med några duschningar o.s.v.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 009
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 620
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 839
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dagens nagellack!
  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp