Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Berglin och månaden Mörv, tror jag.
Åh Mörv, bästa månaden! Älskar Berglins kalendrar! :love:

Men alltså den dagen jag börjar tycka att pasta/pizza/smörgås med pommes frites är okej flyttar jag hem.
Flytta inte i närheten av mig - här äter vi tydligen kebabrulle beståendes av bröd, isbergssallad, vitlökssås och pommes. Ingen kebab :D Jag tror att vi ligger i framkant där!
 
Våldgästade mina föräldrar som den goda dotter jag är, vilket resulterade i att jag läsande deras kyl på rester :o :angel: Pasta med riktigt god köttfärs (av det mer klibbiga snarare än såsiga slaget) värmdes i ugn med smulad fetaost över, jag har definitivt ätit sämre rester.
 
Åhhh! Mitt första englandsbesök innebar Värdfamilj i sex veckor. Pizza med vita bönor i tomatsås och kokt potatis! Konserverade ärtor! Heltäckningsmattan i badrummet, ända upp på badkarskanten:love:

Gillar man kryddpeppar (och koriander) borde man gilla haggispizza:D
Det är koriandern det faller på då! :D
Flytta inte i närheten av mig - här äter vi tydligen kebabrulle beståendes av bröd, isbergssallad, vitlökssås och pommes. Ingen kebab :D Jag tror att vi ligger i framkant där!
Men... Ni har ju chokladfrukostar hos er (eller åtminstone i närheten)? Där måste jag ju bo!
 
Om det hade varit mitt påhitt, hade nog mörv infallit mellan januari och februari. Den tid som jag tycker är på alla sätt värst och tyngst.
Jag har turen att fira mångas födelsedagar däromkring så det blir rätt trevligt ändå. Det är mitt bästa tips för att ta sig igenom den perioden :D

@Mineur du för väga fördelarna med chokladfrukost mot nackdelarna med pommesrulle :D
 
Jag åt billiga hamburgare igår. Kassan är extremt skral i några dagar till och dessa månader har verkligen fått mig att tänka till om konsumtion och matkostnader i allmänhet! Hade ett par brön i frysen och toppade burgarna med lite överbliven mozzarella samt stark sås. Det funkar ju det också (men gissa hur mycket jag längtar efter att handla riktig mat i nästa vecka...!).
 
Jag har turen att fira mångas födelsedagar däromkring så det blir rätt trevligt ändå. Det är mitt bästa tips för att ta sig igenom den perioden :D

@Mineur du för väga fördelarna med chokladfrukost mot nackdelarna med pommesrulle :D
Dessa perfekta människor som har haft vett att planera förlossningarna till början av året, på det att barnen måtte bli elitidrottare och nobelpristagare!

I mina mindre belevade kretsar fyller vi år kring månadsskiftet september-oktober. Punktligt nio månader efter jul och nyår.
 
Linsburgare med guacamole, surdegsbröd och grönsaker blev det till middag idag. Själva smeten var så himla bra att jobba med, vilket bara det var en upplevelse i sig :D Gott var det också.
 
Har ätit snuskigt god bjudlunch igår och idag (buffé). Igår tog jag älgkorv (från Jämtland, liten producent och jag har faktiskt köpt den när jag varit där) samt tjocka, handgjorda pommes och diverse grönsaker (salladsbordet var också enormt bra).

Idag tog jag ris och en prefekt tillagad torskrygg, precis så att den var saftig och fin :d Oklart vad det var för sås till men den var mild och framhävde fisken väldigt bra.
 
Igår lagade jag kycklingklubba. Tror att det var första gången faktiskt, Ica hade kanonpris på Guldfågels frysta och dessa sista skälvande fattigmansdagar gör jag det bästa av situationen. Travade potatis, morot och rödlök i en form och lade sedan på monstret till klubba med diverse kryddor och sriracha och sånt på direkt från frysen. In i ugnen. Det blev gott men lite meckigt att äta. En liten sås på överbliven gräddfil till det.

Sedan rostade jag kikärter och oj, vad gott det blev :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 682
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 690
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
83 568
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 215
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp