Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en plan för vad jag ska äta. Men den håller jag mig inte till. Kollar på masterchef på tv och vill nu ha eggs benedict istället för köttfärslimpa.. kommer sluta med yoghurt till middag. Köttfärsen står sig en dag till.
 
Igår sötpotatissoppa med massor av rosmarin följt av pannkakor gjorda på mandelmjöl, havre, malda linfrön och banan. Soppan blev jättegod, men pannkakorna lät nog bättre än de smakade...

Ikväll är jag ensam och tänkte äta upp resterande pannkakor till middag, som uppladdning för min Skype-vinkväll tillsammans med en kär vän i Sverige.
 
Det godaste jag ätit idag var fredagsfrukosten på jobb. Kan meddela att röd miso-ramen i matlåda som värms upp till lunch, ser ut som en gråbrun avloppssörja med överkokta nudlar :cry:
 
Hotellfrukosten var inte alls av det slag som man drömmer om. Jag drömde iofs inte heller, för det här är ett simpelt hotell. From imorgon blir det frukost på kaféer.

Pasta frutti di mare till lunch. Galet gott!

Skojade till det med middag på ett veganställe. Åt non-cheese - vegana "ostar" och sedan seitangulasch. Lite kul med "ostarna", mindre kul med seitangulaschen. Gott ekologiskt svavelfritt, garvsyrafritt osv vitt vin till.
 
Pasta i krämig vitvinssås med blåmusslor blev den här lördagens lunch :d

23795179_1998323380185118_7669708870707483897_n.jpg
 
Lördagslunch på Scandwich med en god vän. Dristade mig till att prova en annan sort än Kålmackan, det blev Svamp Svampsson. Jättegod men kålen vinner ändå! Vi delade på en pommes också, de är på riktigt godast i stan.
 
Idag bakade jag saffransmuffins, ska bjuda på fika på jobbet i nästa vecka. Provsmakade två, jättegoda men de fastnade väldigt i muffinsformarna :rage: möjligen att de lossnar bättre efter några dygn i frysen, återstår att se. Detta var Icas egna muffinsformar, finns det olika kvalitet eller är det smeten det är fel på?

Middag blev pasta med smälta tomater och schalottenlök, massa färsk basilika och några färdiga svampbollsfabrikat. Och rödvin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 843
Senast: MJLee
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 148
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 388
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 277
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp