Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svampsåsen som blev över från nyårsmiddagen gick inte åt igår heller. Men uppiffad med hackad persilja, lite mer grädde och parmesan så blev den en riktigt god middag tillsammans med spagetti och ett glas rött. Till lunch blev det också pasta med massor av vitlöksfräst grönkål direkt från trädgården och en halv näve rostade pumpakärnor. Jag hittade även några blad mangold i en pallkrage som såg ätliga ut.
 
Jag lagade mat i måndags... Lax och potatisochjordärtskocksmos. Åt upp sista portionen nu med en gigantisk omgång grönsaker till. Fortfarande sjukt gott. Har även ätit kantarellpaj ett par gånger i veckan, för min syster gjorde en i tisdags och jag köpte in mig på halva :D Tur att jag inte har något emot att äta samma mat hur många gånger som helst. Blir mycket praktiskt för att det är lite svårt att hinna/orka laga mat varje dag när jag jobbar 100, pluggar 50, bor ensam i ett hus (som skulle behöva mer av min tid än vad det får...) och precis har köpt världens gulligaste häst.

Idag gjorde jag jordärtskockssoppa som väl ska räcka till några matlådor i veckan. Med gigantiska högar grönsaker till, för det mättar ju inte sådär väldigt. På tisdag planerar jag att köpa ett par kilo lammfärs på lokala REKO-ringen så det blir nog något ulligt i veckan också.
 
Ok... det kan faktiskt vara så att Jesus snart kommer tillbaka, det blir permanent världsfred och vi uppfinner en helt ren och billig energikälla. Det verkar nämligen vara en bra dag för mirakler för min rabiat vitlökshatande man har just frivilligt lagt i vitlök i grytan han steker kycklingdelar i! O_o :up: :bow: Hans vitlökshatande är på vampyrnivå :D

Jag tror jag ska dra in på ATG eller Svenska Spel och spela lite :idea: :up:
 
Det blev vansinnigt gott... jag lyckades hejda mig och endast ta en en stor (för mig då) portion. Alla smaker hade gift ihop sig suveränt :d

Jag kan tyvärr inte säga det samma om min sötpotatisgryta. :( Alltså inte äckligt, men ointressant, trots desperat användning av typ ALLT, kanske det som var problemet.
 
Blomkål och grovrivna morötter är ju sjukt gott! Jordärtskockssoppa också! Imorgon ska jag hämta två kilo lammfärs, så jag steker nog lite biffar imorgon eller på onsdag. Har börjat registrera vad jag äter i en app och får kämpa som en galning för att inte få skäll för att äta för lite. Börjar förstå varför normalätare är så fixerade vid nästa måltid hela tiden. Jag är ju hungrig flera gånger om dagen nu! :D
 
Dagens middag; laxbiffar kryddade med garam masala och sambal oelek. Tomatraita piffad med spiskummin. Ris stekt med blandade grönsaker från coola salladskyl (superbra faktiskt - jag kunde förvisso ställt mig och gjort exakt samma sak själv men då hade jag behövt köpa hem betydligt mer olika sorters grönsaker som troligtvis hade legat och blivit ledsna i kylen. Alternativt gjort absurda mängder grönsaksblandning. Verkar slösaktigt).
Gott!
Avslutade middagen med en klump ihopklibbade polkagrisar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 549
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 631
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
83 550
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 211
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp