Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lågt räknat 15 veckor av frosseri framför mig i år. Fördelade från mitten av juni till mitten av november. Resor, semestrar, KONGFERANGSER o dyl. Så just nu försöker jag bli av med förra årets semesterkilon så jag kan börja på ny kula sen.
 
Men liksom vad kostar några dl mjöl, lite mjölk och ett ägg (om en är lagd åt det hållet)? :cautious:

Men frasvåfflor ska man väl ha iskallt kolsyrat vatten i och jag har aldrig mjölk hemma som laktosintolerant. Ergo, pulver är bra! Särskilt som mina 'hemmagjorda' våfflor alltid blir degiga och misslyckade. Pulver ftw :up:

Dessutom när ryssen invaderar Sverige kan jag fly ut i vildmarken med mina pulverpåsar. Sedan behövs bara vatten och möjligtvis ett våffeljärn, också medtaget i flykten från ryssen på något sätt :idea:
 
Men frasvåfflor ska man väl ha iskallt kolsyrat vatten i och jag har aldrig mjölk hemma som laktosintolerant. Ergo, pulver är bra! Särskilt som mina 'hemmagjorda' våfflor alltid blir degiga och misslyckade. Pulver ftw :up:

Dessutom när ryssen invaderar Sverige kan jag fly ut i vildmarken med mina pulverpåsar. Sedan behövs bara vatten och möjligtvis ett våffeljärn, också medtaget i flykten från ryssen på något sätt :idea:
Skaffa ett sånt där i gjutjärn som du kan bära med dig och använda över öppen eld :up: :D

(@Trani - du har alldeles för lite respekt för ryssen alltså! Antar att du inte ens har bunkrat upp med krigsrussin?! :eek: )
 
Frasvåfflor görs enligt ett heligt handskrivet recept från min mormor: vispa grädde, rör ner mjöl och kranvatten, grädda. De håller sig frasiga i evigheter så man kan ha ett gäng färdiggräddade på lager ifall ryssen kommer.
Grädde måste man köpa och vispa ändå eftersom det är gott att ha på våfflorna. Kranvatten finns förhoppningsvis hemma.

Jag måste nog äta våfflor snart.. :d
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
11 936
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
106 274
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 593
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 688
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp