Bukefalos 28 år!

Tricktråd

Sv: Tricktråd

Åh, vilken underbar film!! :love:
Men jag blev alldeles andfådd bara av att titta :D

Ja, han är söt lilla luddgrisen :love:
 
Sv: Tricktråd

Krafft Grund :) Min bästa kompis "sponsrar" oss med det eftersom jag bara ger betfor och soja själv och det känns liiiiite överdrivet att köpa en 18-kg säck än så länge.
 
Sv: Tricktråd

Hur har du lärt in sitt, ligg och stegring?
Vi har en bit kvar innan jag ger mig på sådana lite svårare trick men jag vill gärna ha en plan :D
 
Sv: Tricktråd

Luddgrisen har lärt sig ett par nya trick senaste veckan: stå på lådan, puss och tunnel. Det sistnämnda började vi med igår men de andra två sitter bra!

Första två gångerna på lådan hade jag grimma till hjälp men nu går det finfint utan. Väl uppe kan jag lägga till tass, sträck och puss :)
img_0038_188076379.jpg

img_1217_189185051.jpg
 
Sv: Tricktråd

Vilken otroligt fin och klok häst :bow: Han verkar verkligen gilla att tricka, jättebra jobbat.


Ska försöka filma min pålle när han trickar lite. Han kan inte så mycket, men det som sitter till hundra procent är puss, kram, le, vacker tass med höger/vänster fram.

Försöker få honom att förstå spansk skritt, apport, buga och svara ja/nej. Övar på inkallning regelbundet och det börjar ta sig.
 
Sv: Tricktråd

KL
Tränar lite lösdressyr med hästen. Han är väldigt lättlärd, godissugen och dessutom vänligt inställd så han är rolig att jobba med. Nu kan jag släppa ut honom ur hagen och så följer han mej vart jag går. Ska börja lära in olika trick också, mest sånt som man har nytta av. Nån tidigare ägare har lärt honom att buga. Vilket innebär att då man visiterar benen så bugar han...det är jobbigt.

Lärt båda hästarna att de måste titta bort när de ska få godis. Samt att JAG stiger fram mot dom och ger, inte tvärt om. Väldigt effektivt för man slipper ha hästmular nosades i fickorna. Samt man kan prassla hur mycket som helst i fickorna och båda hästarna kikar åt andra hållet:p Shettisen hänger nästan snålvatten dock men hon kan behärska sig!
 
Sv: Tricktråd

Vilken rolig tråd, jag tränar trick med min shettis och kan bidra med bilder och liknande, men har inte tid nu, så skriver för att hitta tråden igen. :p
 
Sv: Tricktråd

Å så duktig! Bra idé med sträck väl uppe på pallen, det ska jag testa (fats vi använder stubbar istället för pall, funkar också bra). Din häst är underbart söt.
 
Sv: Tricktråd

Sambon filmade en snutt igår, jag har inte hunnit få upp filmen men här är tre skärmdumpar :p

puss_189270008.jpg

strck_189270155.jpg

Nej, jag försöker inte rida... Han går tunnel vilket inte var så lätt i termobrallor :D Skoningen fick bra fäste på fuktig ponny...
tunnel_189270236.jpg
 
Sv: Tricktråd

Ligg lärdes in från kompliment, väntade bara ut med godiset så tyckte han den blev lite jobbigt och la sig sedan ner. Sitt lite samma, fast jag stoppade honom på väg upp ur ligg, nu är sitt hans favvo trick :D Hehe stegra ska man nog inte lära som jag gjorde XD Men det funkar bara på små ponnyer kan jag säga iaf :p
 
Sv: Tricktråd

Ja hon ser till så att jag får lite motion. :love:

Idag lyckades vi få till en ligg. Hon vill rulla sig i ridhuset, så hon får min tillåtelse att ligga ner när jag skrapar med foten.
Förhoppningsvis leder det till att "skrapa med foten" fungerar även på andra platser sen. :)

http://www.youtube.com/watch?v=2B3TQAh6zmY&feature=youtu.be

Ja hon är lika graciös som en sjöko på land ungefär. :angel: Det är ju bara tre månader kvar innan hon ska föla.
 
Sv: Tricktråd

Åh, vad fanstastiskt söt! Jag tror jag är kär!:love:

IW: Jag kan inte se din film.:confused: Står att den är upphovsrättsskyddad i mitt land?
Skrapandet kan vara skitbra sätt att lära dem. Är de inte såna som absolut vill rulla då de släpps lösa kan man då det är varmare blöta ner dem.
Bugar Stella?
 
Sv: Tricktråd

Konstigt, beror säkert på musiken. Laddar upp en utan musik istället.

Nej hon har glömt hur man bugar. Hon kunde förr. Nu är hon så stor och tung att jag inte vågar börja öva på det igen.

Btw, Tua, du gillade fårskallarna här eller hur? :love: Det börjar ploppa ut lammungar nu. Två stycken lamm dök upp i morse
och två tackor lär väl få närsom, sen är det tre andra som också ser högdräktiga ut. :love:
 
Sv: Tricktråd

Åh! Jag pep just högt här för mig själv i sängen!
Haha.. Jag älskar ju alla djurbebisar. Herr tränare vågar knappt andas att det finns föl på ställen vi åker till. Då försvinner jag pipandes in dit direkt.
Men åååh, lammlingar!:love:
Jag stod och klappade en av de söta fårskallarna sist jag var där. Blev utsläpad för att vi skulle hinna rida små-hästarna med.:o
Hade det funnits lammlingar då hade han kanske fått rida själv. :P

Ah, det förstår jag.
Med min lärde vi in ligg via bugningen ist.
Har faktiskt kört "ligg" i tors och fre igen för första gången sen gamle ponni skar sönder benet. Han var lite stel efter boxvila och sen sjukhage. Så jag ville låta honom komma igång först. Var lite rädd att det inte var befäst nog innan. Och nu har det ju gått säkert 3-4 månader sen sist. Men det gick fint! Första gången jag gjorde det helt själv med. Roligt att man fortf lär sig ngt nytt med sin 29-åriga ponnygubbe!:love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 741
Senast: Vallmo
·
Hundträning Tänkte be om lite bukehjälp för mitt I-landsproblem. Min kille tycker jag har haltat lite vf. Märker det endast ibland och det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 384
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 463
Senast: Zuzzi
·
Hästvård Jag behöver lite input... Jag har en häst som jag haft sedan sommaren 2011. Fram tills sommaren 2012 var det inga som helst problem...
Svar
4
· Visningar
1 796
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp