Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Åh, jag måste ju dela med mig av en av Paddis alternativa teorier som kom ikväll i väntan på uppdatering (hoppas det är okej, Paddi, men den här var underbar och beskriver rätt tydligt en del noja vi hade :D)

”Cirkus och Lena är i lyan tillsammans - inser det geniala i att bägge två röstar på fårulven Mirtai samtidigt för att skapa perfekta alibin åt sig själva. Eftersom bägge är i lyan så vet de att Mirtai fått paket och samt vad vilket gör att Lena börjar fiska efter att Pois kan ha fått en sia för att se vem/vilka som skulle protestera för att bekräfta misstankarna att du/jag är tvillingarna.

I ett sätt att be om ursäkt till stackars Cirkus1 skickar tvillingarna ett paket med en sia till Cirkus2 som lixom Mirtai är i lyan. Ulven Cirkus siar därför bollen som jägare och låtsas därför ha siat bybon Qitis som ulv för att inte bollen ska råka dra med sig en ulv i lynchen. Därefter kommer lyan att käka den outade tvillingen Paddington och onda vinner leken....”

Det är aldrig så avancerat som man teoriar om :laugh:
 
Jag insåg ju att jag var säker på q som ulv så det stod faktisskt mellan dig och bollen ;) därav min sia på dig. När q sen sa att leken var över om hon åkte visste jag 100%

Men jag nailade lyan rätt snabbt eller hur Gabby? Den enda jag tvekade på var boll/paddi
Haha ja asså jag tyckte att du var så himla hetsig när du kom tillbaka som cirkus2 :rofl: Men ja, förstår hur surt det måste varit när du fick spionrollen
 
Du försa dig väl egentligen inte, det blev dock ett visst problem när du placerade bollen i lyan och såg Paddi som en möjlig kollega till henne.
LenaH, cirkus och Poisonous var sen tidigare uteslutna som möjliga tvillingar av de flesta av olika skäl, så det fanns helt plötsligt ingen tvilling kvar då... :D
Smart :rofl: det tänkte jag inte ens på att hon skrev :p
Jag kände att ni var så klara idag på vilka vi var att jag knappt läste nått :angel:
 
För övrigt sjukt frustrerande att sitta bredvid och se på när alla börjar misstänka Paddi, när vi outat oss som tvillingar brutalt mycket (enligt min åsikt, då) :rofl:
Jajamän. Jag var säker på dig som tvilling iaf :D men blev faktiskt osäker på om det var cirkus som var tvilling med dig och inte paddi när cirkus var så ettrig efter paddis
 
Åh, jag måste ju dela med mig av en av Paddis alternativa teorier som kom ikväll i väntan på uppdatering (hoppas det är okej, Paddi, men den här var underbar och beskriver rätt tydligt en del noja vi hade :D)

”Cirkus och Lena är i lyan tillsammans - inser det geniala i att bägge två röstar på fårulven Mirtai samtidigt för att skapa perfekta alibin åt sig själva. Eftersom bägge är i lyan så vet de att Mirtai fått paket och samt vad vilket gör att Lena börjar fiska efter att Pois kan ha fått en sia för att se vem/vilka som skulle protestera för att bekräfta misstankarna att du/jag är tvillingarna.

I ett sätt att be om ursäkt till stackars Cirkus1 skickar tvillingarna ett paket med en sia till Cirkus2 som lixom Mirtai är i lyan. Ulven Cirkus siar därför bollen som jägare och låtsas därför ha siat bybon Qitis som ulv för att inte bollen ska råka dra med sig en ulv i lynchen. Därefter kommer lyan att käka den outade tvillingen Paddington och onda vinner leken....”
Jamen. Var ju precis det jag försökte få i huvudet på paddis ju :love:
 
samtidigt så är det så att hade jag inte velat fått ut hedinn istället för lenaH när jag kom in i lyan så hade vi fått ut båda :laugh:
jajaja men å andra sidan fick jag ut en oskyddad ängel @Poisonous då jag ansåg henne vara ett "säkert" käk så.....:cool:
 
Ja jag blev ju superbesviken när du dog!

Vi var märkligt synkade. I DL1 så hade jag ett helt inlägg klart med en röst på Hedinn ungefr samma teori som du hade - så postade du och jag ville inte lägga en andraröst så jag ändrade till Paddi. Sen hände samma sak med Mirtai, men då var jag mer säker på att hon var ulv faktiskt.

Det är kul att vara spion så jag var också bitter en stund
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 416
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 024
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 013
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp