Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Vi var märkligt synkade. I DL så hade jag ett helt inlägg klart med en röst på Hedinn ungefr samma teori som du hade - så postade du och jag ville inte lägga en andraröst så jag ändrade till Paddi. Sen hände samma sak med Mirtai, men då var jag mer säker på att hon var ulv faktiskt.

Det är kul att vara spion så jag var också bitter en stund
Ja, ibland är det nästan läskigt hur man kan hitta varann! :)
 
Eller så hade onda jäkla oflyt vid Mirtailynchen... :o
jag och Hedinn hade iaf hittat Qitis utan den (det fanns annat vi reagerade emot), sedan är frågan om vi fått med oss er två utan den :angel:

När det gäller DL1 så hamnade jag och Hedinn i läget att vi två kände ju varandra och litade på varandra och när vi bägge två fick röster emot oss så var vi tvunga att agera och säkerställa att ingen av oss riskerade att hamna i lottning eller få en röst från fårulven som gjorde att vi åkte så därför samlade vi våra två röster och la dem på en person som redan hade en röst. (sedan råkade den personen även ha röstat på en av oss, vilket gjorde valet lättare men vi valde mellan er två)

Sedan gjorde vi bort oss att ge ett paket till en person som röstat på samma person som oss, men vi litade på absolut ingen och ansåg att en rad av spioninfon var den minst "farliga" om den skulle hamna på villovägar. Vi väntade bara på att se vad Mirtai gjorde med den. Men ingen hände lixom av det.....
 
Där övertygade Paddi mig att hon var god!
men sedan nojade du ju iaf å la även sian på mig :angel:
Även om jag tyckte jag skrev så tydligt som möjligt "att varför skulle tvillingarna ge iväg en sia redan Dl1 när det inte fanns så mycket skrivet å knappt ngt att gå på".......
 
men sedan nojade du ju iaf å la även sian på mig :angel:
Även om jag tyckte jag skrev så tydligt som möjligt "att varför skulle tvillingarna ge iväg en sia redan Dl1 när det inte fanns så mycket skrivet å knappt ngt att gå på".......

Det hann jag inte läsa innan DL.

Men det spelade inte så stor roll. Jag var rätt säker på q
 
:rofl: Vi goda var inte superskarpa direkt!
Pfft, tala för dig själv. :cool:
Från tvillingkonversationen, precis efter min död:
”Var det förresten min idé att Mirtai skulle få paket första natten? I så fall är hon garanterat i lyan, enbart pga det. :rofl:
Jag kan pricka ulvar baserat på vilka jag väljer att skicka paket till när jag är brevbärare. Skickar ALLTID till onda (och ja, det var mitt förslag att skicka till Mirtai. Paddis förslag att skicka till cirkus. Någon dag ska jag lära mig att skicka paket till de jag vill rösta på och rösta på de jag vill skicka paket till).
 
Roller:

1. Hedinn - FitzSimmons/Tvilling
2. Niyama/qitis2 - Ulv
3. cirkus - Skye/Spion
4. qitis - Bybo
5. bollen__ - Ulv
6. Karamelldrottningen - Bybo
7. Poisonous - Coulson/Ängel
8. Lenis/cirkus2 - Bybo
9. LenaH - May/Jägare
10. Paddington - FitzSimmons/Tvilling

11. Mirtai - Ward/Ulv i fårakläder

Dygn 1
Fårulven röstar på cirkus
Cirkus (spion) lynchas
Ängeln skyddar Poisonous
Tvillingarna skickar spionrad till Mirtai
Jägaren jagar Hedinn
Ulvarna käkar qitis (bybo)

Dygn 2

cirkus ersätter Lenis
qitis ersätter Niyama
Fårulven röstar på Karamelldrottningen
Karamelldrottningen (bybo) lynchas
Ängeln skyddar Poisonous
Jägaren jagar Hedinn
Ett paket med spionrad används: Jägaren jagar Hedinn
Tvillingarna skickar sia till cirkus
Ulvarna käkar Hedinn (tvilling)

Dygn 3

Mirtai (fårulv) lynchas
Ängeln skyddar cirkus
Jägaren jagar qitis
Paket används för att sia Paddington
Ulvarna käkar Poisonous (ängel)

Dygn 4
qitis (ulv) lynchas
Jägaren jagar bollen__
Ulvarna käkar LenaH (jägare)


Tack till den tappra lilla skaran som ville vara med i leken :D

Tack själv för en kul lek - ja allt var ju kul utom att dö i första lynch som spion ;) Jag tyckte ändå att jag la pusslet relativt snabbt efter det ändå. Jag gillar dessa lagom stora lekar - det blir väldigt hanterbart för mig. Är det 15-20 deltagare så försöker jag bara överleva första dygnen och börja sortera nångång efter 3 dygn.

Jag tycker att balansen blev väldigt bra och jag gillar tvillingbrevbärarna som var nytt för mig.
 
Tack själv för en kul lek - ja allt var ju kul utom att dö i första lynch som spion ;) Jag tyckte ändå att jag la pusslet relativt snabbt efter det ändå. Jag gillar dessa lagom stora lekar - det blir väldigt hanterbart för mig. Är det 15-20 deltagare så försöker jag bara överleva första dygnen och börja sortera nångång efter 3 dygn.

Jag tycker att balansen blev väldigt bra och jag gillar tvillingbrevbärarna som var nytt för mig.

Tack! Jag tycker också det var rätt lagom storlek egentligen, sedan blev det kanske lite svårare av att jag inte väntade in svar att alla kunde i lektråden så vi fick ta inhoppare, men då fick ju å andra sidan ni som var här leka längre ;)

Jag tycker inte om när det blir för mycket att goda hittar varandra direkt så försökte föra in lite mer osäkra element, med Jägaren, ingen ren siare, Brevbärare som kan råka skicka fel... Sedan att tvillingarna fick vara brevbärare tänkte jag gjorde att de antingen fick hålla sig lite mer hemliga eller inte få dela ut så många paket :p Men du prickade ju väldigt snabbt även utan spioninfon!

Sedan har jag lite dåligt samvete mot de onda att jag försov mig och sköt upp DL, för vid ordinarie DL så hade de LenaH som käkval och hon jagade fortfarande Hedinn, så hade blivit betydligt svårare läge för goda :angel:
 
Tack! Jag tycker också det var rätt lagom storlek egentligen, sedan blev det kanske lite svårare av att jag inte väntade in svar att alla kunde i lektråden så vi fick ta inhoppare, men då fick ju å andra sidan ni som var här leka längre ;)

Jag tycker inte om när det blir för mycket att goda hittar varandra direkt så försökte föra in lite mer osäkra element, med Jägaren, ingen ren siare, Brevbärare som kan råka skicka fel... Sedan att tvillingarna fick vara brevbärare tänkte jag gjorde att de antingen fick hålla sig lite mer hemliga eller inte få dela ut så många paket :p Men du prickade ju väldigt snabbt även utan spioninfon!

Sedan har jag lite dåligt samvete mot de onda att jag försov mig och sköt upp DL, för vid ordinarie DL så hade de LenaH som käkval och hon jagade fortfarande Hedinn, så hade blivit betydligt svårare läge för goda :angel:
Jag tycker det var svårt nog ändå! :D
Det var ju faktiskt ingen som helst information som gjorde att någon hittade nån annan, om jag inte tänker galet? De enda som fick något sånt var ulvarna. Sånt tycker jag är kul! :)

Tvillingrollen som brevbärare var också skitbra, utöver det du skrev var det otroligt skönt att lindra ångesten genom att ha nån att ta besluten ihop med. Så är det liksom inte bara mitt fel när jag skickar paket till ulvar. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 419
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 040
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 016
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp