Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paddington

Trådstartare
REGLER
- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder
- Röster skall fetstilas och motiveras, röster anges enligt standarden: Yyy röstar på Xxx.
- BOP:ar (Blunda Och Peka) är förbjudet, dvs varje röst ska ha motivering.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får alltså inte hinta om sin egen eller annans roll, t.ex. genom att god- eller ondförklara någon utan motivering.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!

--------------------
Rollista

Goda roller:

Eremiten - Byns enstöring som bor en bit utanför byn. Är allmänt otrevlig mot alla som hittar vägen ut till personens grotta, och är inte sen med att kasta gyttja och dynga på alla nyfikna, så vem personen är av alla bybor; ja det vet ingen, bara att denna är en av de goda. All isolering har gett personen oanade krafter. Kan en gång under spelet förhindra ulvarna från att ta en bybo, det vill säga stoppa ett ulvmord under en natt. Eremiten meddelar LL i samband med sin lynchningsröst. Samma natt går ulvarna utan middag.
Siamesiska tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Siare: Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagares roll h*n vill veta.
Spion: Får varje natt se allas val
Storbonden - får sia tre spelare under leken, PM:ar LL innan natt-DL.
Trollkarl: Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.
Ängel: skyddar varje natt en deltagare

Onda roller
Ulvar – samarbetar och kan varje natt käka en deltagare. Får en rad av spionens information (LL lottar).
Demon: Är med i lyan och kan samtala med ulvarna. PM:ar LL inför varje natt om vem den vill demona. Om den inte PMar och skulle dö, så blir det ingen demoning.

De goda vinner när alla ulvar är döda. Ulvarna vinner när de är fler än de goda

Deltagare:
Sasse
Ottilia
Hedinn
Myrten
glömmerallt
Shaggy
bumpo
Niyama
Memmis22
Lenis
cirkus
Mammas

Första DL i morgon måndag klockan 21:30 Natt-DL 22.00
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Aftonblaskan är första nyhetsmedia att snappa upp nyheten, men snart står det på alla löpsedlar: Robinson kommer att återuppstå!

Fler och fler detaljer sipprar ut och det visar sig snart att det är företaget bakom bukefalos.com som har köpt rättigheterna och programmet kommer därför helt logiskt heta Robinson Buke framöver.

Programmet presenteras som en korsning mellan Robinson och Farmen och kommer att utspelas helt på webben. Man räknar med en hejdundrande succé och till första säsongen har man lyckats värva idel kända bukeprofiler: Sasse, Ottilia Hedinn, Myrten, glömmerallt, Shaggy, bumpo, Niyama, Memmis22, Lenis, cirkus och Mammas.

Paddington har blivit utsedd till programledare och kommer att guida tittare och deltagare genom programmet.

Precis som tidigare säsonger kan tittarna räkna med intriger, pakter och hissnande vändningar.

Let the show begin!

Första bukerådet (DL) hålls måndag kl 21.30. Natt-DL ca 22.00
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag är här men har av någon anledning inte fått min roll än. Dåligt LL ;)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Inte jag heller :meh:

Jag kan som jag skrev i anmälningstråden eventuellt inte rösta imorgon, antar att det är ok eftersom jag står med på listan här ändå :p
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

det är den här %&%#&% regeln att man måste vänta 1min mellan alla PM.... PM på väg till dem som inte fått...

Japp, det är helt ok Niyama :)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Även min inbox är tom - men Programledaren kanske håller på att spotta ur sig PM som bara den.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag är också här, utan roll eftersom jag antar att de inte skickats ut än. Men kul att leken är igång! :D

Kanske skulle vara bra att förtydliga demonens roll dock, vad som innebär att "demona", framför allt eftersom vi har åtminstone nån som är med första gången om jag inte minns fel (och för att jag inte minns helt säkert vad det innebär :angel:).
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Okej, jag hade visst fått min roll, hade bara inte hunnit uppdatera sidan efter den dök upp...
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hela 6 minuter efter trådstart är under all kritik ;)

*kl*

Inte LL, men eftersom jag kan demonrollen utan rollbeskrivning = att demona någon betyder att man väljer en valfri god spelare som ska förvandlas till ulv efter att demonen dött. Således, när demonen väl dör så går den utvalda goda över till ulvlyan.

Sjukt irriterande om man är i sluttampen av leken och kämpar för den goda sidan, så förvandlas man plötsligt till ond och ska kämpa för onda sidan. Bara sådär.

Tillägg, kul lek förresten! Har du tänkt till där Paddan? ;)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Är det ingen som är skyddad mot att demonas? Så vi har, om jag räknat rätt, egentligen sju goda mot fem onda (när man räknat med demonens effekt)?
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Eftersom jag bara har specialroller på goda sidan så måste jag även stärka upp på den onda, annars blir det lite skev fördelning i leken.

Men du har rätt att det borde vara någon som är immun mot att demonas.

Så förtydligande från LL
Ängel och spion är immuna mot demonen och kan inte demonas. Om någon av dem väljs av demonen så händer inget.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hittat hit. Som jag tidigare sagt så är jag på resande fot, så det blir nog lite si och så med aktivitet idag och imorgon. Kommer hem sent måndag kväll. Men jag förväntar mig dock att kunna rösta imorgon (innan jag påbörjar hemfärden).
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

*observatör*

Någon som kan stänga förra leken? Skulle gjort det själv men vet inte hur.

*slutobserverat för denna gång*
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Roligt med så många specialroller

Eftersom andra har tagit upp frånvaro så kan jag nämna att jag troligtvis kommer vara oaktiv på tisdag pga att min lillebror fyller år, jag borde hinna in lite kort men det blir nog inte så mycket pladder som vanligt.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Kul tema paddan! :)

Kommer att ha tid att vara aktiv från tidig kväll imorgon, lite fullt upp här. Räknar dock med att ha gott om tid i veckan. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 016
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 928
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 302
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp