Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Ja, det är klart. När nu Niyama avslöjades som spion lär det väl nästan ha verkat som att jag var spion och inte cirkus, dessutom... Men nä, hade du lyckats äta mig hade du väl vunnit? Och jag satsade också på vinst - annars hade jag skyddat mig själv men det kändes löjligt att satsa på oavgjort, och när jag gjorde valet att skydda dig konstaterade jag att antingen får onda vinna och jag offras, eller så vinner vi goda för att vi får ut cirkus. Och är det så att Myrten är ond och har lurat oss så förbannat genom hela leken är hon fan värd den vinsten så jag kan riskera att skydda henne utan att må dåligt över det. :p

Jag tycker nog tvärtom att det blev tydligare att cirkus var spion och du ängel.

Fast jag var rätt inne på att du var ängel ända sedan du pladdra om att du var förvånad över att cirkus inte blev uppäten, visste ju att cirkus blev skyddad natt två. Innan du pladdra om det trodde vi cirkus kanske var ängel och skyddat sig själv.

I övrigt var vi lite oense om cirkus roll så hon kunde vara nästan vad som helst där ett tag.

Tillägg: Om Myrten ätit dig så hade ju hon och cirkus röstat på varandra = oavgjort eller lottning.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Ja, du var ju inne på det redan efter dag 2 vill jag minnas. Jag trodde det länge, men så började jag vela. På slutet verkade det inte som om cirkus var spion, så vad fanns kvar? När jag gick och lade mig igår var jag väldigt tvehågsen, men snabb att rösta på cirkus.

I förmiddags mådde jag bättre, så då gick jag igenom alla inlägg och kom till slutsatsen om rollerna. Så laddade jag hela dagen för att ändra röst. Kändes osäkert att göra det från mobilen, på Täby. Synkade klockorna innan jag åkte.

NEJDÅ JAG TAR INTE DET HÄR FÖR ALLVARLIGT, NEJDÅ!:rofl:
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Ja, du var ju inne på det redan efter dag 2 vill jag minnas. Jag trodde det länge, men så började jag vela. På slutet verkade det inte som om cirkus var spion, så vad fanns kvar? När jag gick och lade mig igår var jag väldigt tvehågsen, men snabb att rösta på cirkus.

I förmiddags mådde jag bättre, så då gick jag igenom alla inlägg och kom till slutsatsen om rollerna. Så laddade jag hela dagen för att ändra röst. Kändes osäkert att göra det från mobilen, på Täby. Synkade klockorna innan jag åkte.

NEJDÅ JAG TAR INTE DET HÄR FÖR ALLVARLIGT, NEJDÅ!:rofl:

haha, jag satt ju och levde mig in i leken trots att jag var it spöke i ett par dar, inte beroende jag inte :banghead: Jag hann bli bekymrad över att du röstade på cirkus innan jag insåg att du nog skulle ändra... :p
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag ville ha en dag i lugn och ro, inte låta Hedinn samla tusen argument varför jag var ond;).
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag ville ha en dag i lugn och ro, inte låta Hedinn samla tusen argument varför jag var ond;).

Ja, och du lyckades ju. Hade inte alla röster lagts igår, eller om du direkt röstat på mig, då hade jag INTE varit tyst idag kan jag lova... :angel:
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Här är jag! Tack för en rolig lek, det lilla jag fick vara med! ;)

Och bra jobbat onda, känner att jag inte riktigt varit delaktig i vinsten dock. :p

Förresten, var det en ny regel för den här leken (jag isf uppenbarligen inte läst :angel:) eller är det ny kutym att döda spelare inte ska prata med ulvkollegor? :)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

kl.. måste bara säga förlåt för att jag missade hela leken... Fick lite lätt kris med morfar på sjukhus (läget stabilt nu) i kombination med att jag inte var inloggad automatiskt av någon anledning. (tror att det kan ha varit för att jag uppdaterat web-läsaren) Så jag har helt enkelt inte sett pm't och kommit ihåg att avanmäla. Men det verkar som att ni hade en rolig lek!
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Och jag har sovit skitdåligt inatt och bannat mig själv för att jag inte tänkte lite mer utanför boxen.
Jag borde ju fattat är när leken var så sabla tyst hela dagen och allt av vikt som hände var att du ändrade rösten var det för att vinna och att du var ond.

Det är galet vad leken tog över min skalle och väldigt, väldigt bra eftersom jag har skitjobbiga saker framför mig så jag behövde verkligen något att skingra tankarna med. Tyvärr så hade jag lite för dåligt med tid både fredag och lördag.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Ja, och du lyckades ju. Hade inte alla röster lagts igår, eller om du direkt röstat på mig, då hade jag INTE varit tyst idag kan jag lova... :angel:

Å genom att alla ni lade era röster direkt så förstörde ni ju den twist jag hade tänkt ut :arghh:
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Förresten, var det en ny regel för den här leken (jag isf uppenbarligen inte läst :angel:) eller är det ny kutym att döda spelare inte ska prata med ulvkollegor? :)

De gånger jag har varit i lyan så har det aldrig varit tal om att döda spelare blivit inbjudna i konversationer igen, så när jag fick frågan sa jag nej.
Rätt el fel, ingen aning - tycker Myrten gjorde ett lysande jobb på slutet utan spökröster iaf :)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Aha, ok. Jag har aldrig varit i lyan utan att döda spelare pratat, om de inte vill. Sedan å andra sidan kanske det är bättre att döda inte kan prata med levande ulvar, det är ju alltid lättare att ha någon att bolla med om man sitter ensam kvar, och de goda försvinner ju fördelar för när de dör så kanske mer rätt att det ska gälla även onda. :)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag har alltid ansett att är man död så är man. Jag har brutit det en gång och det var när LL gjorde om förutsättningarna totalt mitt i leken så att den onda sidan inte hade den minsta lilla chans att vinna.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Aha, ok. Jag har aldrig varit i lyan utan att döda spelare pratat, om de inte vill. Sedan å andra sidan kanske det är bättre att döda inte kan prata med levande ulvar, det är ju alltid lättare att ha någon att bolla med om man sitter ensam kvar, och de goda försvinner ju fördelar för när de dör så kanske mer rätt att det ska gälla även onda. :)

Ja de perioder jag spelat har det också oftast varit okej, jag tror den regeln kom till för att fler skulle få "vara med" längre in i leken, det är ju så tråkigt att dö tidigt.

I mina lekar har nog jämt ulvspökena fått prata. Jag tror jag skulle låta ett eventuellt tvillingpar fortsätta prata efter att den ena dött också.

Visst är det en fördel men det tar man väl hänsyn till när man väljer roller? Jag brukar t.ex ge alla goda specialroller och ulvarna brukar oftast inte få någon extra info alls(som tex spionifo i den här leken) och då kan ju kvarvarande ulvar behöva lite hjälp för att det inte ska bli ojämt åt andra hållet istället.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

I mina lekar har nog jämt ulvspökena fått prata. Jag tror jag skulle låta ett eventuellt tvillingpar fortsätta prata efter att den ena dött också.

Samma här. Fast jag har nog aldrig fått frågan gällande om döda ulvarna får prata men jag har utgått från att de gör det.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Mm, jag ska nog göra det fortsättningsvis om jag kommer ihåg. För mig var det helt självklart så jag har aldrig tänkt på att skriva ut det.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Men åh, förlåt! :( Vad hade du tänkt för twist?

eller kanske kalla in alla utröstade till att utse vinnaren:idea:

Pegas är väldigt nära i sin gissning :D, men de utröstade skulle bara kallas in om det hade blivit ngt annat resultat än det som blev igår.

Skulle ha kommit en uppdatering ett tag efter natt-DL men jag hann inte med innan rösterna började trilla in...:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 563
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 292
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp