Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Extra Extra!!

Robinson Buke har fått sitt första kärlekspar!!!

Man har knappt hunnit starta sändningen innan Aftonblaskan släpper bomben: Två av deltagarna har funnit kärleken i varandra – men vilka två deltagare är det? Både deltagare och tittare bläddrar febrilt igenom tidningen men hittar ingen ytterligare ledtråd.


Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en bybo), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt! Detta gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hmm du tyckte inte att du hade krånglat till det här tillräckligt mycket ändå? ;)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Roller helt i min smak, skoj med mkt specialare utan att det blir för krångligt :)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Spännande med lite romantik men jag undrar vad cirkus och hedinn har for extra information eftersom de pladdrar om en ö? Det har ingen upplyst mig om :nailbiting:
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Det utspelar sig på nätet, dvs vi surfar oss genom hela tävlingen. Då kan det väl inte vara alltför långsökt att vi befinner oss på en ö? ;)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Mobilt internet! Du vet, Telia har förbannat bra täckning nu för tiden... :angel:
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Drabbad av helvetesförkylning och därför kvartvingad i Småland. Ska försöka rösta hyfsat tidigt, för jag bör lägga mig tidigt ikväll för att orka köra 45 mil i febrigt tillstånd i morgon.

För ovanlighetens skull (detta är ironiskt) vet jag inte hur jag ska rösta. Återkommer.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Det finns verkligen ingenting att gå på men det är bara att köra då jag måste rösta nu.
Kanske skulle vara bra att förtydliga demonens roll dock, vad som innebär att "demona", framför allt eftersom vi har åtminstone nån som är med första gången om jag inte minns fel (och för att jag inte minns helt säkert vad det innebär :angel:).
Det här skulle kunna vara ett sätt att få reda på hur ens egen roll fungerar om man inte tänker på att man kan pm:a LL.
Shaggy röstar på Hedinn
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Det finns verkligen ingenting att gå på men det är bara att köra då jag måste rösta nu.

Det här skulle kunna vara ett sätt att få reda på hur ens egen roll fungerar om man inte tänker på att man kan pm:a LL.
Shaggy röstar på Hedinn

Läser du hela inlägget står det ju dock att jag inte fått min roll när det skrevs. ;)
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

*KL*

Efter att ha läst igenom leken två ggr känner jag att jag har total koll på läget - inte.

Reagerar endast på två saker: glömmerallts undran om Hedinn och Cirkus har extra info. Naturligtvis skämtsamt menat, men sådana kommentarer kan vara ett sätt att rikta blickarna mot andra spelare. Så ja, jag reagerar lite.

Shaggys röst med motivering. Om man nu har fått rollen (vilket Hedinn skriver att hon inte har), hur skulle man då glömma bort att man kan skicka PM? Man har ju just fått ett. Verkar märkligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

För övrigt: såvitt jag kan se har alla utom Ottilia och Memmis22 hittat leken.

Hedinn och Cirkus är de som skrivit mest utöver LL i sitt OT-bus om ön, men det tror inte jag säger något om deras roller.

Tänker på förra leken där jag av och till trodde Shaggy var ond för att jag var ovan vid hennes spelstil. Därför känns det tveksamt att rösta på henne, trots den i mitt tycke märkliga rösten på Hedinn. Har mer magkänsla för glömmerallt, som jag ändå spelat mer med.

Myrten röstar på glömmerallt

Se teori i mitt inlägg nr 35.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag ser ingenting ond i Shaggys röst på Hedinn. En förstaröst där det, enligt mig, fanns nada att rösta efter. För egen del behöver jag också rösta "tidigt" och vet inte alls var jag ska rösta med så lite som hänt än så länge. Får väl också erkänna att jag är lite stressa, vill hellre läsa en alldeles speciell bok just nu. Jag har lite lätt ångest att jag lade den åt sidan :p

Myrten skriver alltid så oskuldsfullt och jag reagerar bannemig aldrig på något hon skriver.

Glömmerallt har en ovana att alltid hamna på andra sidan än den jag är på, och av den anledningen ser det inte så ljust ut för hennes del, men samtidigt så kan det ske undantag och det har det gjort, typ 2-3 gånger på de fem år jag spelat...

Det blir således en OT-röst för min del. Och den hamnar på Shaggy. Av anledningen att hon, olikt andra Robinsondeltagare, tyckte det blev krångligt när två stycken fann kärleken. Det är väl alltid jätteintressant?
Robinsondeltagare brukar väl se krångel i vitögat (eller är det Big Brother?).

Nej, jag vet fan inte vad jag skriver alltså :p Sasse röstar på Shaggy för att det verkar vara extremt dumt att gå med i Robinson om man inte kan hantera krångel.

Nu ska jag tydligen äta så har inte tid att sitta här mer på ett tag.

Tillägg, varför funkar inte smileysarna?
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

*kl*

Jag har hunnit hem men måste fixa middag och sånt så jag har varken tid eller ork för leken nu. Kommer in igen innan DL och röstar.

Kan konstatera att Shaggys röst var väldigt märklig, som Hedinn påpekar så skrev ju Hedinn i samma inlägg att hon inte ens fått sin roll. Svag förstaröst javisst men detta var ju bara helt obegripligt, oavsett om Hedinn hade fått sin roll eller ej. Tror dock inte det säger så mycket om var Shaggy står.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

KL

Råkade fastna i en bok. :o

Spontant reagerar jag lite på Sasses röst, den är på Shaggy baserad på OT-teori, men det skaver lite på något vis att det är just Shaggy som lade en dåligt motiverad förstaröst. Men ja, när jag tänker på det mer rationellt förstår jag inte riktigt varför det skaver, för varför skulle hon tänka så som god liksom? Så jag vet inte.

I övrigt tycker jag att det är hyfsat neutralt det mesta, visst hänger inte Shaggys röst ihop men jag ser den mer som en förklad BOP typ än något annat, jag kan inte se att Shaggy skulle rösta på Heddan med denna motivering även om den skulle hänga ihop. Myrtens röst på ga tycker jag inte heller säger något direkt, inte så att jag reagerar på den åt något håll.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Sammanställning hittills:

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy

Själv känner jag att alla, som vanligt, känns väldigt neutrala såhär första dagen. Eller ja, första "riktiga" dagen i alla fall. För mig är det bara Shaggy som sticker ut än så länge, visst att det var en förstadagsröst och de blir ju alltid halvdanna, men läsa inläggen man använder som röstunderlag ordentligt känns ju som en bra idé i alla fall.

Sen reagerar jag också på att Myrten reagerar på glömmerallt. OM Myrten nu är god så brukar ju hon vara förbannat haj på sånt, men det är ju som sagt under förutsättning att hon inte är ond själv... Och personligen kan jag inte se nåt direkt misstänkt i glömmerallts kommentar. Så ja, min röst hamnar på Shaggy idag.

Hedinn röstar på Shaggy
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 563
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 294
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp