Bukefalos 28 år!

Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Helt objektivt om man analyserar omröstningarna så kan endast jag och BSF vara fårulv, (om någon kan se en svaghet här så dra gärna fram den). Jag är det inte och då måste alltså BSF vara det.
 
Nä. Jag förstår din tankegång -fram till din slutsats, då...
Min slutsats blir ju (självklart) att du är fårulven. Vem som sedan kan tänkas vara den vanlig, om det är någon kvar, återstår att se.

Blacksmithfarm röstar Lobelia

Då jag tror hon är fårulv, baserat på röstningarna.
 
Artline röstar på Blacksmithfarm

De enda som kan vara fårulven är hon och Lobelia. Egentligen är jag inte säker på de två. Men jag är tveksam till varför en ond lobelia hade haft mig som god. Sedan tror jag att om Bsf vore god så hade hon nog ansträngt sig mer för att få fram det.Eftersom risken är stor att det blir 2-2 så tror jag att hon som ulv är bekväm.

Sedan tycker jag hon var väldigt snabb på att rösta på bollen häromdagen.Jag tycker hon borde ha anat att Em siat bollen.
 
Artline röstar på Blacksmithfarm

De enda som kan vara fårulven är hon och Lobelia. Egentligen är jag inte säker på de två. Men jag är tveksam till varför en ond lobelia hade haft mig som god. Sedan tror jag att om Bsf vore god så hade hon nog ansträngt sig mer för att få fram det.Eftersom risken är stor att det blir 2-2 så tror jag att hon som ulv är bekväm.

Sedan tycker jag hon var väldigt snabb på att rösta på bollen häromdagen.Jag tycker hon borde ha anat att Em siat bollen.
Har haft mycket i helgen och tyvärr inte hunnit följa leken/vara aktiv tillräckligt bra...
Nu sitter jag vid mobilen.

Är vi 4 kvar? Isåfall är det väl inte konstigt om det blir 2-2? Vi lär ju inte få någon ulv att rösta på sin kollega, i alla fall inte med sin riktiga röst. Fårulven kan ju luras...
Så-då är det väl lottning eller vinst för onda som är dagens alternativ?
 
Röstlista DL 6
11.11 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
14:44 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
17:07 Artline röstar på Blacksmithfarm


BSF 2
Lobelia 1
 
Rent krasst tycker jag att lobelia är extremt duktig och hon skulle mycket väl kunna lura mig. Dessutom har hon varit väldigt snabb med att hitta andra alternativ till fårulvs än henne själv.
Snurrfian röstar på lobelia.
 
Rent krasst tycker jag att lobelia är extremt duktig och hon skulle mycket väl kunna lura mig. Dessutom har hon varit väldigt snabb med att hitta andra alternativ till fårulvs än henne själv.
Snurrfian röstar på lobelia.
Du missar att förklara varför jag skulle vara fårulv och inte BSF
 
Så nu vet du att du valt rätt art ;)

Det här får ju mig att fundera på om ni två spelar på samma sida och nu har gått ihop er och försöker få ut mig och BSF? :nailbiting: Eller är det du och BSF och ni försöker skapa alibi med varandra nu?

Du missar att förklara varför jag skulle vara fårulv och inte BSF

:confused: Det tyckte jag att jag gjorde, sett till röstningsstatistiken så skulle det kunna vara du eller BSF, det verkar mindre troligt att BSF skulle lyckas hålla sig så under radar som fårulv men du är däremot skicklig nog att klara det, alltså verkar det mest troligt att du är fårulven.
 
Jag måste sova nu och jag orkar tyvärr inte hålla mig uppe över dl, nattens arbete med näsblödande son har tagit ut sin rätt och jag håller på att somna sittande.
 
Lobelia kan inte vara fårulven. Det vore extremt dumt om hon såg till att hamna i lottning. Om inte den andra ulven ändrar i sista sekund :p
 
Uppdatering!

Det var banne mig krig nu. En av de egna hade försvunnit, det enda som hittades var ett avgnagt finger och en cigarr. Rådet hade inte fått ett enda svar så här långt utan ortsborna dog som flugor, men de hade forskat en del på hur varulvar ska hanteras. Silver var något som ulvarna undvek, och därför hade Rådet samlat på sig lite silvermaterial att använda hädanefter.

Liksom i Ruts fall hämtade de nästa ortsbo, Laban, att bli förhörd och band denna i stolen. De struntade helt i frågorna och tog istället fram en stor kniv som de skar ett djupt sår i Labans ben. Rådet trodde att han skulle bli dödsförskräckt vid åsynen av kniven, men det blev han inte märkbart, och inte heller dog han när de skar honom. Det här måste vara en oskyldig en och släppte honom.

Laban var plågad och haltade hem och la sig sedan i sängen utmattad. Där stannade han, i flera dagar. De övriga ortsborna blev oroliga vad som hade hänt honom och gick och knackade på, utan att få svar. De forcerade dörren och hittade Laban i sin säng. Likblek i ansiktet med blodröda fläckar i lakanet. En våglig ortsbo drog av täcket för att se vad som stod på; och där Rådet hade skurit med en kniv var det ett stort inflammerat köttsår. Det var som ett gapande hål rätt in i benet. Laban dog en stund senare och Rådet blev överlyckliga över händelsen när de fick höra talas om den.

Blacksmithfarm var ulv i fårakläder
 
Höll precis på att skriva en sista analys :p Kom bara så här långt.

Om Lobelia och BSF är ulvar och ingen ändrar någon röst.
Då har den ena två äkta röster och den andra en äkta röst. De kan inte få ut en ulv.

Om Lobelia och snurrfian är ulvar
Snurrfian kan inte vara fårulven. Då har bsf bara en röst (+ ev dold) och lobelia har två röster på sig = lottning. Då borde snurrfian rösta på bsf.
 
@Sasse vad händer nu?

Käket kommer lyckats och sedan är det bara två deltagare kvar. Blir det oavgjort? Eller lottar du? Känns som det är lika bra att lotta på en gång :p
Jag tänkte just fråga hur ni ville göra. Det KAN ju hända att käket glöms bort, men det känns inte så troligt. Och i så fall är leken så gott som avslutad. Hade tänkt låta det bli oavgjort, för det känns tråkigt att lotten avgör vem som vinner :p
 
Jag tänkte just fråga hur ni ville göra. Det KAN ju hända att käket glöms bort, men det känns inte så troligt. Och i så fall är leken så gott som avslutad. Hade tänkt låta det bli oavgjort, för det känns tråkigt att lotten avgör vem som vinner :p
För min del tycker jag oavgjort känns rättvist :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 590
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp