Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uppskattade det långa inlägget, men jag fattar inte hur du har gjort din uträkning? Det verkar som du har räknat på ulvar + tjuvar mot antal goda, eller har jag helt missuppfattat då? Och om jag inte har missuppfattat hur tänkte du då?
Ja, eftersom jag vill att min sida vinner ;).
Q säger att vi borde börja med tjuvarna, men jag tar gärna ut ulvar med.
 
Ja, eftersom jag vill att min sida vinner ;).
Q säger att vi borde börja med tjuvarna, men jag tar gärna ut ulvar med.
ulvar kan käka det kan inte tjuvar.....
Så jag föredrar oxå att rikta in mig på ulvarna först men hittar jag ingen ulv går det precis lika bra med en tjuv :angel:;)
 
Ja, eftersom jag vill att min sida vinner ;).
Q säger att vi borde börja med tjuvarna, men jag tar gärna ut ulvar med.
jag tycker också att det är bra att ta ut ulvarna men så länge mästertjuven är vid liv så är det ju automatisk seger för tjuvarna om leken tar slut?
 
Och iom att det finns rätt mycket angående hur tjuvarna kan vinna det hela så är ju det prio ett väl att få bort tjuvarna innan leken är slut?
Jaha, det här skulle då kunna vara en ulv som vill fokusera på tjuvarna eller?

Men med det resonemanget så skulle det här kunna vara tjuvarna som vill fokusera på ulvarna?
Q säger att vi borde börja med tjuvarna, men jag tar gärna ut ulvar med.

ulvar kan käka det kan inte tjuvar.....
Så jag föredrar oxå att rikta in mig på ulvarna först men hittar jag ingen ulv går det precis lika bra med en tjuv :angel:;)
 
Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
 
Jaha, det här skulle då kunna vara en ulv som vill fokusera på tjuvarna eller?
Hjälper det om jag säger att du tänker fel sida om mig här? Även goda vill väl ha ut mästertjuven- för det spelar ju ingen roll om man tar ut alla ulvar om den lever - goda sidan vinner ju ändå inte? Liksom med tanke på förra leken då @Artline satt tidigt som vinnare som ensam tredje sida så känner jag att jag inte vill slarva bort att man faktiskt måste ta ut mästertjuven om inte tjuvarna ska vinna
 
Jaha, det här skulle då kunna vara en ulv som vill fokusera på tjuvarna eller?

Men med det resonemanget så skulle det här kunna vara tjuvarna som vill fokusera på ulvarna?
å du kan vara en ulv som försöker sprida misstankar omkring dig :angel:

Tror du verkligen att en/några tjuvar vid sina sinnens fulla bruk skulle ens andas om sin roll redan innan DL1? Speciellt som @Artline precis påpekat - det räcker att en av dem är vid liv....
 
Varför skulle det kunna vara en ulv? Det är både goda och onda som vill ha ut tjuvarna. Onda vill ha ut tjuvarna och goda. Tjuvarna vill mest överleva.
Men det är klart att ulvarna tycker det är bra om vi jagar tjuvar i första hand? Det skulle jag tycka om jag satt i lyan?
 
Hjälper det om jag säger att du tänker fel sida om mig här? Även goda vill väl ha ut mästertjuven- för det spelar ju ingen roll om man tar ut alla ulvar om den lever - goda sidan vinner ju ändå inte? Liksom med tanke på förra leken då @Artline satt tidigt som vinnare som ensam tredje sida så känner jag att jag inte vill slarva bort att man faktiskt måste ta ut mästertjuven om inte tjuvarna ska vinna

å du kan vara en ulv som försöker sprida misstankar omkring dig :angel:

Tror du verkligen att en/några tjuvar vid sina sinnens fulla bruk skulle ens andas om sin roll redan innan DL1? Speciellt som @Artline precis påpekat - det räcker att en av dem är vid liv....
Det var ju lite det som var grejen - det sa ju inte så mycket just eftersom vi är tre sidor och alla vill ha ut de sidor de inte själva tillhör.
 
Tror du verkligen att en/några tjuvar vid sina sinnens fulla bruk skulle ens andas om sin roll redan innan DL1? Speciellt som @Artline precis påpekat - det räcker att en av dem är vid liv....

Ja,jag tror vid mina sinnes fulla bruk att en tjuv skulle kunna göra det och sedan svara precis som du gjorde :p(jag har bytt smiley ;)).
 
Och så vinstvillkoren då:
Leken är slut när alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda + tjuvar tillsammans - borde vi inte genom det här kunna få fram mer ungefärligt antal ulvar. Det finns två tjuvar, 2+x ska bli fler än minst 7 goda (eftersom bybor står med antar jag att vi har minst en bybo, förmodligen fler annars skulle det innebära 4 ulvar från början).
För att goda/onda ska vinna måste alltså båda tjuvarna vara döda eller enbart inbrottstjuven vid liv och goda/ondas nyckelspelare vid liv (siare/häxa).
Det gäller alltså att pricka ulvar + tjuvar i lynchningarna för att goda sidan ska vinna. Om inbrottstjuven finns kvar men inte mästertjuven, så vill det till att både siaren och häxan finns kvar för att goda ska vinna.
Jag fattar inte varför 2+x ska bli fler än minst 7 goda? Står det någonstans i vinstvillkoren som jag har missat? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 055
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 826
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 502
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 313
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp