Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säkerhetsröstar

Hittills så reagerar jag mest på Mirtai - först så tycker hon att DL tiderna jättebra - de får absolut inte vara tidigare, sen röstar hon ändå tidigt och börjar med att hon typ "vågar sig på att lägga en tidig röst" det får mig att tänka att hon vet nånting - får känslan av att hon totalt saknar nojan av att rösta på en god

cirkus röstar på Mirtai
 
ja och så LenaH då som i allafall har läst rollerna lite för att det brukar muttras om det. Så lämnar hon tänkandet runt antalet röster till Q - vad var det för fel på hemligs tänk?
Jag undrade också lite ang det- för även om hemlig kanske fyllde ut det inlägget en del med "självklara" frågor (dvs frågor som inte behövde ställas) sas (var väl det du menade -antar jag?) så var det ändå ett bra inlägg som staplade upp vinstvillkoren och även lite fördelningstänk på de tre sidor som finns i leken
 
Jag fattar inget av vinstvillkoren men det är väl lika bra att ta död på både ulvar och tjuvar så borde det lösa sig :D
 
Men alltså, hemlig har väl räknat med tjuvar + ulvar? Gäller inte vinstvillkoren goda + tjuvar? Är ni ulvar allihopa som försöker luras eller är det jag som är helt ute och cyklar? :confused::arghh:
 
Ju mer jag läser vinstvillkoren desto svårare blir det.

Det finns ju inte så mycket att reagera på hittills, men hemligs långa inlägg är vid första anblick långt och fylligt och har en massa frågor - men läser jag igenom det så är frågorna ---rätt yada yada. Rollerna fungerar som de gjort många gånger innan och på något sätt så känns hela inlägget som att det ska se fylligt ut, men innehållet är rätt magert, förutom delen om fördelningen som känns rimlig.

Hedinn lägger en rätt OT-aktig röst på Artline och Mirtai lägger en röst på Snurrfian för att hon tycker det verkar som om Snurrfian har koll och alltså måste sitta i lyan eller vara tjuv. Varför skulle det vara så?

ja och så LenaH då som i allafall har läst rollerna lite för att det brukar muttras om det. Så lämnar hon tänkandet runt antalet röster till Q - vad var det för fel på hemligs tänk?

Och vart tog Q vägen? Hon skulle ju återkomma i eftermiddag? Det är typ kväll nu
För mig är inte frågorna yada yada. De roller jag inte har några funderingar om har jag ju skrivit just det, eller hur?
 
Jag undrade också lite ang det- för även om hemlig kanske fyllde ut det inlägget en del med "självklara" frågor (dvs frågor som inte behövde ställas) sas (var väl det du menade -antar jag?) så var det ändå ett bra inlägg som staplade upp vinstvillkoren och även lite fördelningstänk på de tre sidor som finns i leken
Svarar dig som cirkus - Inlägget var ju jättelångt ju!
Dessutom så förstod jag inte riktigt vad hon kom fram till heller när jag läste om det - 3 eller 4 ulvar?
2 tjuvar är jag med på ;) men sen var det mest en massa ord.
 
Svarar dig som cirkus - Inlägget var ju jättelångt ju!
Dessutom så förstod jag inte riktigt vad hon kom fram till heller när jag läste om det - 3 eller 4 ulvar?
2 tjuvar är jag med på ;) men sen var det mest en massa ord.
Jag kom inte fram till nåt om antal ulvar. Med tanke på att det typ var dött i tråden ville jag lägga ut mina tankar.
Ber ödmjukast om ursäkt för att det blev ett långt inlägg :meh:.
 
INFORMATION

Leken är slut när alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda + tjuvar tillsammans.

Vinstvillkor:
*Tjuvarna vinner om mästertjuven är vid liv vid lekens slut
eller
*inbrottstjuven är vid liv, ulvarna är fler än de goda + tjuven men häxan är död
eller
*inbrottstjuven är vid liv, alla ulvar är döda och siaren är död

För att goda/onda ska vinna måste alltså båda tjuvarna vara döda eller enbart inbrottstjuven vid liv och goda/ondas nyckelspelare vid liv (siare/häxa).

Kan komma att ändras efter sömn om jag tänkt galet :angel:. (Och ja, det här är för rörigt för min smak men jag är ju LL :p.)


Fick frågor ang. spionlärlingen: den får mindre än full spioninfo, dock minst en rad. Hur mycket information kan variera beroende på hur mycket som händer, men den ska alltså vara svagare än en vanlig spion som får veta allt.
Citerar LLs vinstvillkor för att grunna lite på dem själv

leken är slut när antingen alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda +tjuvar tillsammans
Och iom att det finns rätt mycket angående hur tjuvarna kan vinna det hela så är ju det prio ett väl att få bort tjuvarna innan leken är slut?
För är mästertjuven vid liv då så är det ju garanterat vinst för tjuvarna, och är den död men inbrottstjuven är kvar- så hänger det ju på vilken sida som orsakar att leken är slut och i så fall att siaren alt häxan är kvar i leken för att den sidan ska vinna?
 
Jag kom inte fram till nåt om antal ulvar. Med tanke på att det typ var dött i tråden ville jag lägga ut mina tankar.
Ber ödmjukast om ursäkt för att det blev ett långt inlägg :meh:.
Det var ju därför jag tyckte att @quarter4ever kunde ta den biten men hon ville visst inte.... :meh:

Vid min ålder så flyter alla ord ihop och det kan ju inte alls bero på att jag ev behöver läsglasögon eller så... :angel:
 
Ska uppenbarligen inte skriva ner mina tankar via inlägg i leken :meh:.
Jag uppskattade det långa inlägget, men jag fattar inte hur du har gjort din uträkning? Det verkar som du har räknat på ulvar + tjuvar mot antal goda, eller har jag helt missuppfattat då? Och om jag inte har missuppfattat hur tänkte du då?

Edit: råkade citera två gånger
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 587
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp