Bukefalos 28 år!

Nu har även jag hittat leken och blir omedelbums väldigt bekymrad över att så många verkar tycka att det är bekymmersamt att inte få skriva Q när de vill rösta på mig :crazy::idea::confused:
Liksom tvungen att notera att det :meh: för varför bara ta upp mig i den regeldiskussionen?

Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D

Ovanstående inte skrivet som en allvarlig teori, men ja..... noterat....:cool:

Kan ju ha att göra med att ditt namn är krångligt att stava:p
 
Nä, båda måste vara korrekta. Dvs hemlig röstar på Q är inte godkänt, du måste skriva hemlig röstar på quarter4ever

Förtydligar också att det är ok om det står tex habina istället för Habina. :)

Jag tolkar det som att eventuella stavfel är okej så länge en försökt att skriva hela namnet?
 
För övrigt tycker jag det är taskigt att det inte finns en siare eller spion. Ängeln lär ju inte hitta nån annan att skydda än sig själv.

I de flesta fall brukar 1/3 av deltagarna vara onda. Borde ge 4 ulvar i denna lek. Å andra sidan, utan nån annan specialroll än ängeln på godas sida känns det som att möjligheten finns till färre. Tre stycken kanske.
Fast jag utgår hellre från en högre siffra.

Jag hänger inte helt med på hur du menar med ängeln. Kan du utveckla? Ängeln ska ju skydda deltagaren som den tror blir käk(tycker jag, givetvis finns det undantag men det beror ju mest på specialroller och twister och sådant så det känns inte aktuellt nu.) det behöver den ju inte hitta några roller för att göra?

Håller med i resonemanget om ulvantalet, 4 stycken verkar troligast men även tre är möjligt tror jag.
 
det behöver den ju inte hitta några roller för att göra?
ptja indirekt så gör den det- det finns ju bara bybor utöver ängel på godas sida?
Så om den ska skydda någon annan än sig själv som den tror ska bli käk så hittar den i så fall en bybo ;) eller en ulv som luras :cautious:
Liksom ulvar försöker väl alltid verka se ut som just en bybo?
Så utan siare och spion i leken så är det nog väldigt svårt för ängeln att faktiskt kunna bli "säker" på en annan god att skydda än sig själv - det är iaf min spontana tanke
 
ptja indirekt så gör den det- det finns ju bara bybor utöver ängel på godas sida?
Så om den ska skydda någon annan än sig själv som den tror ska bli käk så hittar den i så fall en bybo ;) eller en ulv som luras :cautious:
Liksom ulvar försöker väl alltid verka se ut som just en bybo?
Så utan siare och spion i leken så är det nog väldigt svårt för ängeln att faktiskt kunna bli "säker" på en annan god att skydda än sig själv - det är iaf min spontana tanke
What she said @glömmerallt :)
 
ptja indirekt så gör den det- det finns ju bara bybor utöver ängel på godas sida?
Så om den ska skydda någon annan än sig själv som den tror ska bli käk så hittar den i så fall en bybo ;) eller en ulv som luras :cautious:
Liksom ulvar försöker väl alltid verka se ut som just en bybo?
Så utan siare och spion i leken så är det nog väldigt svårt för ängeln att faktiskt kunna bli "säker" på en annan god att skydda än sig själv - det är iaf min spontana tanke

Jag är för trött för det här tror jag vad menar du att den gör indriekt? Hittar bybor? Ja så blir det väl om den lyckas skydda någon annan( med tanke på rollistan ska det ju mycket till om ulvarna skulle börja käka varandra). Men det har jag inte sagt något om?

Fast den behöver ju inte vara säker för att skydda någon, så jag fattar inte riktigt vad det har med saken att göra?

+ @hemlig
 
Jag är för trött för det här tror jag vad menar du att den gör indriekt? Hittar bybor? Ja så blir det väl om den lyckas skydda någon annan( med tanke på rollistan ska det ju mycket till om ulvarna skulle börja käka varandra). Men det har jag inte sagt något om?

Fast den behöver ju inte vara säker för att skydda någon, så jag fattar inte riktigt vad det har med saken att göra?

+ @hemlig
Ja precis den hittar en annan god roll än sin egna om den tror att nån annan är god och troligt käkval- dvs bybo som är den enda andra goda rollen utöver ängeln i denna leken

Jag tänker att ängeln torde vilja skydda någon som den är säker på är god? och att det kommer att bli svårt för den att hitta en annan god helt enkelt än sig själv
Just för att det enligt rollistan endast finns ulvar och bybor utöver ängeln
Dock så kan ju faktiskt ängeln hitta en annan god OM den skyddar någon annan som inte blir käk
Dvs OM ulvarna inte luras genom att antingen inte käka alls?
Alternativt försöker käka en ulv som de tror att ängeln skyddar?
Men det känns ju otroligt konstigt om det skulle ske - ffa i en lek utan info där det annars med info kan vara det vanligaste att försöka luras på dyliga sätt- och det där med att ulvarna försöker käka en annan ulv brukar ju mest hända när ulvarna fått ett beskydd i ett paket - det vore ju ytterst roligt dock om de käkade en av sina egna för att de tror att ängeln skulle skydda just den :laugh:
Men nej jag tror alltså inte på att något dyligt kommer ske
 
Ja precis den hittar en annan god roll än sin egna om den tror att nån annan är god och troligt käkval- dvs bybo som är den enda andra goda rollen utöver ängeln i denna leken

Jag tänker att ängeln torde vilja skydda någon som den är säker på är god? och att det kommer att bli svårt för den att hitta en annan god helt enkelt än sig själv
Just för att det enligt rollistan endast finns ulvar och bybor utöver ängeln
Dock så kan ju faktiskt ängeln hitta en annan god OM den skyddar någon annan som inte blir käk
Dvs OM ulvarna inte luras genom att antingen inte käka alls?
Alternativt försöker käka en ulv som de tror att ängeln skyddar?
Men det känns ju otroligt konstigt om det skulle ske - ffa i en lek utan info där det annars med info kan vara det vanligaste att försöka luras på dyliga sätt- och det där med att ulvarna försöker käka en annan ulv brukar ju mest hända när ulvarna fått ett beskydd i ett paket - det vore ju ytterst roligt dock om de käkade en av sina egna för att de tror att ängeln skulle skydda just den :laugh:
Men nej jag tror alltså inte på att något dyligt kommer ske

Nu tror jag att jag förstår hur du/ni( @hemlig ) menar. Jag resonerar dock lite lite annorlunda genom att jag inte lägger samma vikt vid det där med säker. Det ser jag nog mer som ett plus i kanten.

Instämmer i ditt övriga resonemang.
 
Nu har även jag hittat leken och blir omedelbums väldigt bekymrad över att så många verkar tycka att det är bekymmersamt att inte få skriva Q när de vill rösta på mig :crazy::idea::confused:
Liksom tvungen att notera att det :meh: för varför bara ta upp mig i den regeldiskussionen?

Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D

Ovanstående inte skrivet som en allvarlig teori, men ja..... noterat....:cool:
:laugh: Jag hade koll på att du var med, och när jag har röstat på dig senaste tiden har jag nog i princip alltid skrivit Q så det var mest aktuellt. Minns dock en gång jag skulle vara ordentlig och skriva ut Blacksmithfarm och det blev BlackSmithFarm :p.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 904
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 689
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 577
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 301
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp