Bukefalos 28 år!

Tittar in innan jag ska sova några timmar (ligger lite tajt till med tentan som ska in på fredag, så ber om ursäkt för sannolikt mer dålig aktivitet än jag trodde från början :down: )
En fin diskussion om felstavade namn har pågått, jag utgår nästan från att LL kommer godkänna röster med felstavningar, eller @Habina ? Vore lite orättvist annars, då ingen skulle våga rösta på spelare som tex Q eller BSF :p

Det har också funderats över andelen onda, som vanligt. 13 spelare gör det rimligt med 4 onda om man går efter tumregeln om 1/3. Samtidigt är goda sidan väldigt svag sett till specialroller, så jag hoppas nog på 3 onda ändå.

Slutligen har Q, GA och hemlig diskuterat ängelns möjligheter att hitta goda (om jag fattat rätt, lite lätt övertrött). Som jag förstår det menar Q pch hemlig att ängeln kommer ha svårt att hitta nån annan än sig själv att skydda, eftersom ulvarna ju låtsas vara bybor så alla andra vill se ut som bybor förutom ängeln. Enda sättet att få veta en roll relativt säkert vore då om ängeln skyddar någon och det inte blir nåt käk. GA verkar vara mer av tanken att skydda den som ängeln tror ska bli käk, än av tanken att skydda sig själv eftersom det är den enda roll man är säker på. Lite mer no risk no gain :p
Jag kan förstå båda sidorna, men tänker också att ängeln ju har en liten poäng i att "safea" och skydda sig själv, för utan ängel blir ju goda sidan väldigt svag och ulvarna garanteras käk. Samtidigt kanske ängeln är till mindre hjälp om den konstant skyddar sig själv?

Nåväl, det visar sig väl så småningom. Nu ska jag sova! Kommer sannolikt bara komma in en snabbis imorgon relativt tidigt på dagen och rösta.
 
Nu har även jag hittat leken och blir omedelbums väldigt bekymrad över att så många verkar tycka att det är bekymmersamt att inte få skriva Q när de vill rösta på mig :crazy::idea::confused:
Liksom tvungen att notera att det :meh: för varför bara ta upp mig i den regeldiskussionen?

Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D

Ovanstående inte skrivet som en allvarlig teori, men ja..... noterat....:cool:

Funkar det med Evert :D :angel: :love:
 
i diskussionen om ängeln handlar det ju om vem som är ängel och hur den spelar. Jag är nog mer inne på @glömmerallt s linje, att ängeln måste hitta den spelare den tror ulvarna ska käka. Visst kan man spela säkert och skydda sig själv, men det handlar ju också om att spela för laget och skydda övriga också
 
i diskussionen om ängeln handlar det ju om vem som är ängel och hur den spelar. Jag är nog mer inne på @glömmerallt s linje, att ängeln måste hitta den spelare den tror ulvarna ska käka. Visst kan man spela säkert och skydda sig själv, men det handlar ju också om att spela för laget och skydda övriga också
Men hur tänker ni att ängeln ska hitta det tänkta käket? Det är ju inte så ulvarna brukar följa nån mall.
 
@Idahoe Felstavat är ok så länge det är någon/några bokstäver fel men det ändå går att utläsa vilken spelare som avses. Tex Hanina. :)
 
Jag ser jo att även jag ligger pyrt till med mitt enkla namn :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Får väl byta till loonietoonsmoonsloons :angel:
 
Jahopp, dags för mig att rösta för att vara säker på att inte missa DL. Och det finns ju i vanlig ordning väääldigt mycket att gå på... ;)

Jag tror jag hängde med i diskussionen om ängeln igår. Det jag funderar på är varför Q men även hemlig gör så stor sak av att ängeln är ensam? Jag menar, att det skulle vara svårt för ängeln att vara säker på en annan god så den kunde skydda denne. Det är väl lika svårt för ängeln att vara säker på en annan gods roll även om det finns fler goda specialroller :confused:
Jag tänker att ängeln torde vilja skydda någon som den är säker på är god?
I min mening är det väl sällan som ängeln har någon som den kan vara säker på är god (såtillvida den inte fått en sia) innan den lyckats skydda någon och käket uteblir? Detta lär ju inte påverkas av hur många andra specialroller som finns.
I min mening är ängelns uppgift, som @Mirtai sa, beroende på teoriande, gissningar och tur snarare än att den skyddar någon den skulle kunna vara säker på är god. Så jag tänker att Q (och @hemlig men det var Q som skrev ut det hela resonemanget som jag blev fundersam på, därför fokuserar jag på Q) kanske försöker verka mer grävande än vad hon egentligen är genom att ta upp en i min mening icke-fråga och göra en stor grej av att ängeln inte kan vara säker när den är just ensam specialroll?
Jag vill helst inte lägga en OT-röst, så detta var det bästa jag kunde komma på.

Idahoe röstar på quarter4ever

Kanske har möjlighet att kolla in lite snabbt senare under dagen men vågar inte chansa på det
 
Nu vill jag inte försvara Q, då jag inte är säker på hennes roll och jag har inte lyst att hjälpa lyan.

Min tanke är att om någon är spion kan dom jo lista fram vem som är ängeln med spioninfo och då ge ledtrådar till ängel/andra goda special roller, och därvid kan man hitta varandra. Nu är alla (förutom lyan) typ Clueless om varandra, och det gör det svårare.

Men jag har ingen aning om folks roller än, för lite att gå på än så länge, men tycker @Idahoe har några goda resonemang, iomed man i vanliga leker inte heller känner till varandra på goda sidan ;)
 
Jag håller nog med @glömmerallt och @Mirtai mfl. i fråga om ängeln. Men - ängelns taktik beror ju på vem som fått rollen och hur denne tänker.

De som skulle kunna vinna på att skrämma upp goda (ängel likväl som bybor) är ju ulvarna som kanske hoppas att ängeln inte ska våga skydda någon annan än sig själv. Jag säger inte att det är fel - eller rätt - att den gör det, men jag hoppas att ängeln spelar efter eget huvud och inte låter sig påverkas för mycket av tyckande i tråden då det skulle kunna vara ulvar som hoppas kunna skrämma oss.

Den andra stora diskussionen gäller regeln om att skriva hela användarnamnet i sin röst. Jag har inte varit med på ett tag så vet inte om det har varit problem pga detta tidigare - men oavsett så ser jag inte det som ett jättestort problem (om man inte har en ulv-allierad mobiltelefon att spela från, men det är en annan femma... :p)
 
Hemlig är först ut med att påpeka att ängeln kan få svårt i denna leken med tanke på rollistan. Q hakar på teorin och utvecklar den när glömmerallt frågar hemlig om den. Hemlig håller med Q. GA och Q pratar vidare tills de förstår (men inte håller med?) varandra.

Det enda jag lyckas komma fram till är att de inblandade spelarna kan vara ulvar eller goda - oavsett vilken sida i diskussionen de står på - så inte mycket hjälp i ulvletandet för mig just nu.:banghead:

Men, eftersom inget annat heller sticker ut som ulvigt och jag vill lägga min röst nu för att vara säker på att inte glömma bort tiden så får det ändå bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på hemlig

För att hon var först ut att påpeka att ängeln kan få svårt i denna leken. Kan det vara så att lyan vill skrämma upp ängeln?
 
Hej och hå ! Jag sitter raskt med två ston som slagit om till vit mjölk :bump::bump: :bump:
och dessutom har min Powie börjat droppa mjölk under dagen så tja där kan det nog ske närsomhelst eller inom ett par dagar iaf :love:

Iom detta så behöver jag lägga en tidig röst då jag är osäker på om jag kommer hinna delta i leken alls idag - det beror liksom på om det blir föl eller inte idag .


@Idahoe lägger en tidig röst på mig , och jag tycker iofs inte om att jag får en röst på mig - å andra sidan är jag van vid att få det till första DL :p och å tredje sidan så kan jag inte låta bli att gilla att hon ändå faktiskt försöker teoria trots en tidig (och första i leken) röst . De brukar ofta baseras på OT och vara en förtäckt BoP
har ingen aning om vart jag har Idahoe förstås - kan lika gärna var ond som god för stunden - men kanske ändå inte där jag vill lägga min röst idag (känner för att premiera de som faktiskt teoriar och underbygger sina funderingar och röster helt enkelt :):up:)

Jag tycker dock att jag inte har sagt att Ängeln SKA skydda sig själv - bara att det blir svårt för den att hitta nån annan god att beskydda OCH att ett sätt för den att hitta nån är att just skydda en annan som inte blir käk?

Får läsa igenom igen vad som skrivits idag och igår för att se om det är något mer jag vill fundera / fråga över innan jag lägger min röst :)
 
Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D
jag fångar upp detta lite igen för faktiskt tycker jag att det är liiiiite konstigt att det bara var JAG som blev på tal ang detta med förkortningar .
@glömmerallt brukar/ brukade väl de flesta iofs skriva hela namnet på i röstlistorna vad jag kommer ihåg men allmänt har det skrivits GA om henne .
Nu är Glömmerallt äntligen tillbaka i lekarna igen :)så vill inte rösta där enkom av den anledningen

Däremot BSF är ju vedertagen fortkortning för blacksmithfarm som ofta används vid röstningar - minst lika ofta som Q för mig - så det reagerar jag desto mera på faktiskt

Iofs så är det inte BSF själv som får mig att fundera över detta utan främst @Niyama som var den som omedelbums skrev att det borde vara ok att skriva Q när man röstar på mig

Så hittills sticker det ändå ut mest för mig (och med en liten fotnot att GA tyckte att det var mitt namn som var krångligast att skriva :p)
Så tja långsökt värre :idea: men det är DL1 så griper efter de halmstrån jag kan och så jag inte riskerar att missa rösta

quarter4ever röstar på Niyama

för hennes enda fundering angående att man dels måste skriva ut hela sitt eget namn korrekt och i sin fullhet utan förkortningar och även den man röstar på enligt samma regel - ja den enda funderingen den var på mig - så undrar helt enkelt om det kunde vara passande för en ulv att ta upp? Så folk fokuserar på mig direkt?
Men vet att det är lite tunnt resonerat - men så här långt det jag reagerat mest på trots allt
Kan jag delta under kvällen kanske jag ändrar uppfattning . Då fler kommer skriva mer än "hittat hit" etc etc .
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 894
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 553
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 290
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp