Habina

Trådstartare
Välkomna till min tredje ulvlek, den här gången är det temalöst då jag har idétorka. :p Notera att det finns en ny regel kring röstningen, så ni inte missar den för att ni inte läst reglerna. :angel:

Deltagare:
1. Sookie
2. LenaH
3. Niyama
4. quarter4ever
5. Idahoe
6. Artline
7. cirkus
8. Lobelia
9. hemlig
10. Blacksmithfarm
11. glömmerallt
12. Mirtai
13. Loons


Roller:
Ängel. Kan varje natt skydda någon från käk.
Bybor. Allmänt ovetande varelser.
Ulvar. Envisas med att försöka käka någon varje natt.

Vinstvillkor: Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än goda.

REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.
Ser du något du tror är en hint, säg till LL, så dubbelkollar jag. Ibland är jag lite eh... duktig på att missa hintar. :)

*Röster
*Röster läggs i fetstil typ "Habina röstar på Paow". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv och man får inte rösta på sig själv. OBS! Röstar man utan att BÅDE ens eget fullständiga användarnamn OCH det fullständiga användarnamnet på den man röstar på är angivet, ogiltigförklaras rösten. OBS!

*Efter EN (1) missad röstning kommer du att kickas från leken. Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (försök att teoria om 2 st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid)

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

Dagdl kommer oftast vara kring 21:30 och nattdl kring 09:00.
 
Hittat hit och fått roll :)
Ska iväg på möte nu och som tidigare angivet kommer jag ha dåligt med tid imorgon och rösta tidigt (skriver tenta på dagen och sen iväg på kvällen...)
 
OBS! Röstar man utan att BÅDE ens eget fullständiga användarnamn OCH det fullständiga användarnamnet på den man röstar på är angivet, ogiltigförklaras rösten. OBS!
Min tolkning är att rösten är ogiltig om man struntar i att skriva både sitt eget namn och namnet på den man röstar på.
Tex "jag röstar på q" vore ogiltigt, men "hemlig röstar på q" eller "jag röstar på hemlig" är godkända.

Borde det inte stå "röstar man utan antingen sitt eget användarnamn eller utan användarnamn på den man röstar på"?
 
För övrigt tycker jag det är taskigt att det inte finns en siare eller spion. Ängeln lär ju inte hitta nån annan att skydda än sig själv.

I de flesta fall brukar 1/3 av deltagarna vara onda. Borde ge 4 ulvar i denna lek. Å andra sidan, utan nån annan specialroll än ängeln på godas sida känns det som att möjligheten finns till färre. Tre stycken kanske.
Fast jag utgår hellre från en högre siffra.
 
Min tolkning är att rösten är ogiltig om man struntar i att skriva både sitt eget namn och namnet på den man röstar på.
Tex "jag röstar på q" vore ogiltigt, men "hemlig röstar på q" eller "jag röstar på hemlig" är godkända.

Borde det inte stå "röstar man utan antingen sitt eget användarnamn eller utan användarnamn på den man röstar på"?

Nä, båda måste vara korrekta. Dvs hemlig röstar på Q är inte godkänt, du måste skriva hemlig röstar på quarter4ever

Förtydligar också att det är ok om det står tex habina istället för Habina. :)
 
Nä, båda måste vara korrekta. Dvs hemlig röstar på Q är inte godkänt, du måste skriva hemlig röstar på quarter4ever

Förtydligar också att det är ok om det står tex habina istället för Habina. :)
Jag misstänkte att du menade så, men jag ville mest leka språkpolis och påpeka hur det kunde tolkas :p
 
Nu har även jag hittat leken och blir omedelbums väldigt bekymrad över att så många verkar tycka att det är bekymmersamt att inte få skriva Q när de vill rösta på mig :crazy::idea::confused:
Liksom tvungen att notera att det :meh: för varför bara ta upp mig i den regeldiskussionen?

Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D

Ovanstående inte skrivet som en allvarlig teori, men ja..... noterat....:cool:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 698
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 467
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp