Bukefalos 28 år!

Jag vill inte jättegärna få en dödsdom på direkten. Har också som LenaH nämner redan noll koll badboll från början iom att det är första gången. Vill heller inte bli manipulad av ulvar att eventuellt göra fel val så det är kanske bättre att rösta på någon mer erfaren som förhoppningsvis är god?
 
Åskådare
Alla döda goda får samtala med varandra och får varje natt en lottad spionrad som de får dela ut till en levande deltagare.
Glömde: raden får ej ges till samma deltagare två dagar i rad.

Och glömde även att röstlistan helst ska uppdateras efter varje lagd röst.
 
Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM

Lobelia 1
LenaH 2
qitis 1
cirkus 1
Glimra 2
heffaklumpen 1
Fio 1
 
Jag tänker lite som @cirkus - att bli vald till BM är ju ofta en dödsdom (ängeln vill ju skydda sig själv första natten för spionens skull fast åas kanske den avstår just för BMs skull?) och därför kanske @Glimra är ett bra val eftersom nya spelare brukar skonas i början MEN det kanske cirkus utnyttjar eftersom de båda är i lyan?
Och vad säger att en ny spelare inte vill vara i lyan i sin första lek? Det är ju på många sätt lättare än att vara tex bybo med noll koll badboll?
Förutom att jag inte är i lyan så hade jag absolut kunnat tänka så om jag var i lyan tillsammans med Glimra.
Det finns ingen spion i traditionell bemärkelse utan en lottad spionrad till åskådarlyan, det är ju inte ens säkert att det finns nån i den lyan första natten (i bästa fall inte för då är en ulv lynchad i DL1)
 
Borgmästarval
Ni har utsett @LenaH till borgmästare. Det innebär att LenaH har utslagsröst om det står lika och hon har röstat på någon av dessa.

Om borgmästaren inte överlever första speldygnet kommer en ny att behöva utses.

Dag dl 21.00
Natt dl 09.00
 
Goda roller
Siarlärling
- kan sia varannan natt, med start natt 2 i leken.
Siarlärlingens ättling - tar över siarlärlingens roll om denne dör.
Präst - Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är prästen strängt förbjuden att anklaga den biktade personen för ulveri och att rösta på den, detta pga att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Röstfifflare - kan varje dag lägga en extra röst som pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).
Bybor - har inga specialförmågor.

Åskådare
Alla döda goda får samtala med varandra och får varje natt en lottad spionrad som de får dela ut till en levande deltagare.

Onda roller
Ulvar
- känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna. Ingår i lyan.
Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.
Som @cirkus redan konstaterat så finns det ingen spion i leken utan endast åskadarna (döda goda ) får en lottad rad som de sedan kan välja att skicka till någon i leken. Så inte säkert de kan ge någon viktig information alls (beroende på vilken rad LL lottat att de ska få )
tillägg : dessutom behöver det ju finnas någon död god om info öht ska fram. Det är ju iofs bra om det inte finns några åskådare för i så fall tar vi bara ut onda :up:

Inte heller har vi en siare utan endast en siarlärling som dessutom inte får sia förens natt 2 (innebär att ingen blir siad första natten om nu inte prästen använder sin sia direkt ) dock har vi en siarättling om siarlärlingen dör fort
En god röstfifflare som får lägga en extra röst varje dag
Prästen har som sagt en sia i leken och kan även få en bikt från ulvarna. Dock får den inte använda sig av bikten för att peka ut en ulv.

Onda sidan har vanliga ulvar- tippar på 2 av den enkla anledningen att 4 onda på 12 deltagare ger en perfekt tredjedel onda vilket brukar vara det ”vanliga ”.
Det vore ju trevligt om de bara är 3 onda men känns ändå troligast med 4. Mer än 4 känns väldigt orimligt

Ulven i fårakläder röstar dolt och dennes öppna röst i leken räknas inte

Svarta fåret är utanför lyan som inte känner till vem den är -dock vet den vilka de i lyan är.

Så summa summarum tänker jag att det blir en knepig lek med lite info för goda iom rollerna samt två dolda röster + BM utslagsröst så kommer bli lite huvudbry att analysera rostlistorna tänker jag om inte alla röstar väldigt mycket på en och samma.

Så långt mina tankar om rollerna
 
Senast ändrad:
Förutom att jag inte är i lyan så hade jag absolut kunnat tänka så om jag var i lyan tillsammans med Glimra.
Det finns ingen spion i traditionell bemärkelse utan en lottad spionrad till åskådarlyan, det är ju inte ens säkert att det finns nån i den lyan första natten (i bästa fall inte för då är en ulv lynchad i DL1)
Det var ju det där med att läsa rollistan hela vägen då. Tänkte inte på LOTTAD RAD helt enkelt.
 
Kanske en korkad fråga men here it goes:

Den som blir borgmästare är den det Utöver sin vanliga roll eller istället för?
 
Jag måste rösta nu för min kille är strax här och han kommer inte tycka det är kul att jag spelar när han är här, märkligt 😂

Qitis gör en fin sammanfattning av rollerna och såhär tidigt i leken har man inte så mycket att gå på så det är det som sticker ut för mig.
Jag gillar verkligen när folk tar tag i saker och börjar resonera tidigt men samtidigt har det förut varit ett smart drag av ulvar/onda att börja skriva och inte bara lura i skymundan.
Kanske svarta fåret som redan börjar hinta?

Jfrelin röstar på Qitis

Kanske hinner kika in innan DL och se vad som skrivs fram till dess och kanske omvärderar.
 
Jag missade att det var en annan DL för BM val, jag var ensam på jobb idag (normalt 3-4 personer) så inte en chans att jag skulle hinna fokusera på annat.
 
Behöver också lägga en röst nu innan vi ska sätta oss och äta men ska försöka hinna in innan DL igen.

Gabby_Ossi röstar på cirkus

för jag tror hon och Glimra skulle kunna vara i lyan tillsammans och hon därför ville ha BM-rollen till henne och samtidigt påminna om att Glimra är ny så att hon fick vara kvar längre. Första DL är alltid svårt så inte en jättestark teori och därför väljer jag ändå cirkus över Glimra så att Glimra förhoppningsvis får en chans att spela lite.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 392
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 170
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 108
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp